اخبار ارزهای دیجیتالسایر اخبار

علت سقوط ۱۰ درصدی قیمت شیبا اینو چه بود؟

هکر صرافی WazirX که چندی پیش حدود ۲۳۵ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال این صرافی را به سرقت برده بود، اکنون معادل ۱۵۰ میلیون دلار از چند آلت کوین مختلف شامل شیبا اینو و متیک را به اتریوم تبدیل کرده است.

خلاصه خبر

  • هکر صرافی WazirX بیش از ۹۰ میلیون دلار شیبا اینو و ۱۰ میلیون دلار متیک و ارزهای دیگر را به اتریوم تبدیل کرده است.
  • بیانیه سیستم اثبات ذخایر این صرافی نشان می‌دهد حدود نیمی از ذخایر WazirX به سرقت رفته است.

به گزارش کوین تلگراف، پس از حمله اخیر به صرافی WazirX، هکرها دارایی‌های مسروقه را به ارز دیجیتال اتریوم تبدیل کرده‌اند. این دارایی‌ها شامل شیبا اینو، متیک، پپه و چندین ارز دیجیتال دیگر است.

شرکت تحلیلی اسپات آنچین (Spot On Chain) اعلام کرده است این هکر در ۱۸ و ۱۹ جولای (۲۸ و ۲۹ تیر) معادل ۹۰.۲ میلیون دلار شیبا اینو، ۱۰.۲ میلیون دلار متیک و حدود ۷.۵ میلیون دلار پپه را به اتریوم تبدیل کرده است. احتمالا هکر این کار را برای ناشناس ماندن و پاک کردن رد تراکنش‌های خود انجام داده است.

با احتساب این تبدیل‌ها، موجودی اتریوم این هکر از ۵۲ میلیون دلار اولیه به ۲۰۱ میلیون دلار رسیده است. اسپات آنچین در گزارش خود عنوان کرده است:

برخی از توکن‌های ERC-20، شامل توابعی هستند که می‌توان با آن آدرس‌های مدنظر را در لیست سیاه قرار داد. این درحالیست که ارز بومی شبکه اتریوم یعنی ETH فاقد این ویژگی است.

تبدیل دارایی‌ها پس از هک صرافی WazirX
تبدیل دارایی‌ها پس از هک صرافی WazirX

در پی انتشار خبر هک شدن این صرافی، قیمت شیبا اینو SHIB: با ۱۰ درصد کاهش و قیمت اتریوم ETH: با تنها ۰.۱ درصد کاهش روبه‌رو شده‌اند.

گزارش اسپات آنچین نشان می‌دهد این هکر هم‌اکنون حدود ۱۲ میلیون دلار از ارزهای کرومیا (CHR)، سلر نتورک (CELR)، فرانتیر (FRONT) و اوکی (OOKI) را در کیف پول خود دارد.

براساس بیانیه سیستم اثبات ذخایر دارایی صرافی هندی WazirX، تقریبا نیمی از ذخایر این صرافی به سرقت رفته است. این صرافی پس از حمله اخیر برداشت‌های خود را متوقف کرده و در پستی در توییتر اعلام کرد:

این اقدام فورس ماژور خارج از کنترل ما است اما ما تمام تلاش خود را برای بازیابی دارایی‌های مسروقه انجام می‌دهیم. ما فعلا چند آدرس واریزی را مسدود کرده‌ایم و با کیف پول‌های مورد بحث برای مذاکره و بازیابی وجوه وارد مذاکره شده‌ایم.

شرکت امنیتی Elliptic در گزارشی عنوان کرده است الگوها و تکنیک‌های استفاده شده در این هک مشابه هک‌های صورت گرفته توسط گروه هکری کره شمالی است و احتمالا این گروه پشت سرقت ۲۳۵ میلیون دلاری WazirX قرار دارند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *