تحلیل آنچینتحلیل ارز‌های دیجیتال

تحلیل چین لینک؛ رشد LINK در راه است؟

آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال باعث وحشت گسترده در میان سرمایه‌گذاران شده است و بسیاری معتقدند که این بازار به سمت نزولی شدن حرکت می‌کند. این در حالیست که شرایط برای هولدرهای چین لینک متفاوت است.

خلاصه تحلیل

  • علی‌رغم بی‌ثباتی در بازار ارزهای دیجیتال، چین لینک شاهد افزایش زمان هولد کردن LINK توسط سرمایه‌گذاران آن بوده است.
  • نمودار قیمت چین لینک یک الگو کنج نزولی تشکیل داده است که می‌تواند قیمت را به سمت اهداف ۱۰.۶۹ دلار یا ۱۲.۳۱ دلار افزایش دهد.

به گزارش بین کریپتو، قیمت چین لینک LINK: تحت تاثیر ریزش کلی بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته قرار گرفت و به سمت ۱۰ دلار حرکت کرد.

هولدرهای چین لینک همچنان به آن متعهد هستند

یک ارزیابی از زمان هولد کردن ارز چین لینک نشان می‌دهد در ۷ روز گذشته این شاخص ۲۹۳ درصد رشد داشته است. این شاخص نشان می‌دهد هولدرهای یک ارز دیجیتال، چه مدت بدون جابه‌جا کردن آن ارز، آن را هولد می‌کنند.

به بیانی ساده‌تر، کاهش شاخص مدت زمان هولد کردن یک ارز، نشان‌دهنده این است که هولدرها از توکن برای تراکنش استفاده کرده‌اند یا آن را به فروش رسانده‌اند.

با این حال، افزایش مدت زمان هولد چین لینک نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران آن تحت تاثیر نوسان بازار و ریزش قیمت‌ها قرار نگرفته‌اند. این موضوع نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران به رشد قیمت چین لینک در آینده است.

شاخص مدت زمان هولد کردن چین لینک
شاخص مدت زمان هولد کردن چین لینک

اگر این سرمایه‌گذاران به جای نقد کردن توکن‌های خود، به هولد کردن آن ادامه دهند، قیمت چین لینک می‌تواند ثابت‌تر شود.  علاوه بر آن، اندیکاتور معامله‌گران صعودی و نزولی (Bulls and Bears) نشان می‌دهد که تعداد معامله‌گران صعودی از معامله‌گران نزولی سبقت بالاتر است و در نتیجه قیمت این توکن می‌تواند رشد کند.

در این تعریف، معامله‌گران صعودی به کسانی گفته می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۱ درصد از حجم معاملات را خریداری کرده‌اند. در طرف مقابل معامله‌گران نزولی به کسانی گفته می‌شود که ۱ درصد از حجم معاملات در همان بازه زمانی را به فروش رسانده‌اند.

شاخص bulls And Bears
شاخص bulls And Bears

معمولا اگر تعداد معامله‌گران نزولی از صعودی بیشتر باشد، قیمت توکن در معرض خطر سقوط قرار دارد. اما از آنجاییکه شرایط فعلی برعکس است،احتمال بازگشت رو به بالای قیمت چین لینک وجود دارد.

تحلیل قیمت چین لینک

به نظر می‌رسد ساختار تکنیکال نمودار چین لینک با پیش‌بینی صعودی آن مطابقت داشته باشد. یک دلیل برای این موضوع تشکیل الگو کنج نزولی در نمودار روزانه قیمت است. به صورت کلی یک الگو کنج نزولی نشان‌دهنده پایان یک روند نزولی است. این الگو نشان می‌دهد که فشار فروش مومنتوم خود را از دست داده و معامله‌گران صعودی از این فرصت به سود خود استفاده می‌کنند.

علاوه بر این شاخص جریان پول (MFI) که نشان‌دهنده میزان نقدینگی وارد شده به یک ارز دیجیتال است، با این نظریه مطابقت دارد. همچنین این شاخص مناطق اشباع خرید و اشباع فروش را به ترتیب با اعداد ۸۰ و ۲۰ نمایش می‌دهد. براساس آنچه که در نمودار زیر مشاهده می‌کنیم، چین لینک در روزهای ۵ و ۶ اوت (۱۵ و ۱۶ مرداد) در منطقه اشباع فروش قرار داشته است.

در زمان گردآوری این تحلیل، شاخص MFI در حال افزایش است که نشان می‌دهد معامله‌گران به خرید در کف مشغول هستند. با این حال سناریو صعودی به صورت کامل تایید نشده است. افزایش فشار خرید می‌تواند قیمت چین لینک را به سمت ۱۰.۶۹ دلار هدایت کند. اگر این مومنتوم باقی بماند، قیمت چین لینک می‌تواند سطح ۱۲.۳۱ دلار را مجددا آزمایش کند.

نمودار روزانه قیمت چین لینک
نمودار روزانه قیمت چین لینک

اگر هولدرهای چین لینک تصمیم بگیرند بخشی از دارایی خود را توزیع کنند، این سناریو می‌تواند بی‌اعتبار شود و قیمت چین لینک به سمت ۸.۰۶ دلار سقوط کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *