تحلیل آنچینتحلیل ارز‌های دیجیتال

تحلیل فانتوم؛ آیا قیمت FTM پیش از آپدیت سونیک افزایش می‌یابد؟

فانتوم با رشد ۱۳ درصدی در یک هفته گذشته، یکی از بهترین عملکردها را بین آلت کوین‌ها ثبت کرده و توجه بسیاری از معامله‌گران به آن جلب شده‌ است.

خلاصه تحلیل

  • فانتوم به دلیل به‌روزرسانی Sonic و افزایش علاقه کاربران با رشد مناسبی مواجه شده‌ است.
  • شاخص MVRV فانتوم به ناحیه مثبت بازگشته است.

به گزارش بین کریپتو، رشد قیمت فانتوم FTM: با آپدیت مهم Sonic ارتباط داشته‌ است. سونیک به گونه‌ای طراحی شده تا از توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی کند و به وسیله یک پل بلاک چینی به شبکه اتریوم متصل شود.

بررسی شاخص‌های آنچین فانتوم

در ۵ اوت (۱۵ مرداد) قیمت فانتوم همزمان با ریزش سایر ارزهای دیجیتال تا محدوده ۰.۲۶ دلار سقوط کرد. در این مدت نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته ۳۰ روزه آن (MVRV) معادل ۳۰.۸۸- درصد بوده است.

شاخص MVRV میزان سودآوری یک ارز دیجیتال را ارزیابی می‌کند. افزایش این شاخص نشان‌دهنده سود تحقق‌نیافته است. در طرف مقابل نسبت منفی آن نشان می‌دهد اگر تمام هولدرهای آن ارز دیجیتال دارایی‌های خود را به فروش برسانند، به صورت میانگین این فروش با ضرر همراه بوده است.

داده‌های سنتیمنت نشان می‌دهد رشد اخیر فانتوم نسبت MVRV آن را به محدوده مثبت برگردانده است. تاریخ نشان داده که وقتی این شاخص وارد ناحیه مثبت می‌شود، فانتوم هم معمولاً به رشد خود ادامه می‌دهد.

شاخص MVRV فانتوم
شاخص MVRV فانتوم

با توجه به این داده‌ها می‌توان اینگونه استدلال کرد که فانتوم کم‌تر از قیمت مناسب آن معامله می‌شود. در نتیجه اگر قیمت فانتوم الگوهای قبلی خود را تکرار کند، می‌تواند در کوتاه مدت به ۰.۴۰ دلار برسد.

علاوه بر این، داده‌های اینتو دبلاک (ImtoTheBlock) نشان می‌دهد تعداد آدرس‌های جدید شبکه فانتوم، آدرس‌های فعال و آدرس‌های بدون موجودی این شبکه در ۷ روز گذشته افزایش پیدا کرده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده افزایش تعامل کاربران در این شبکه است. در نتیجه می‌توان ادعا کرد که رشد قیمت فانتوم نه تنها منفعلانه نبوده؛ بلکه توسط مشارکت فعال کاربران رخ داده است.

تعداد آدرس‌های جدید، آدرس‌های فعال و آدرس‌های بدون موجودی در شبکه فانتوم
تعداد آدرس‌های جدید، آدرس‌های فعال و آدرس‌های بدون موجودی در شبکه فانتوم


علاوه بر این سونیک لبز (Sonic labs) که قبلاً به اسم بنیاد فانتوم فعالیت می‌کرد، جزییاتی از لیست شدن توکن سونیک را منتشر کرد. طبق این اطلاعات ارز دیجیتال فانتوم قرار است به سونیک تغییر نام دهد و نماد آن از FTM به S تغییر پیدا می‌کند. 

در نتیجه به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی سونیک در سه ماهه چهارم سال میلادی ممکن است به واقعیت تبدیل شود. علاوه بر این نزدیک شدن به این برنامه‌ها می‌تواند احساسات کاربران را تقویت کرده و تقاضای فانتوم را افزایش دهد.

تحلیل قیمت فانتوم

تحلیل فانتوم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است به رشد خود ادامه دهد. برای مثال اندیکاتور مک‌دی (MACD) همچنان در ناحیه مثبت قرار دارد.

اندیکاتور مک‌دی رابطه دو میانگین متحرک نمایی در نمودار یک ارز دیجیتال را رصد می‌کند. از این اندیکاتور برای مشخص کردن روند یک توکن و تعیین نقاط ورود و خروج استفاده می‌شود. علاوه بر این مثبت بودن شاخص MACD نشان می‌دهد که حرکت صعودی یک توکن قدرت کافی دارد. در نتیجه شاخص مذکور می‌تواند نقشی اساسی در رشد فانتوم ایفا کند.

نمودار روزانه قیمت فانتوم
نمودار روزانه قیمت فانتوم

اگر این شاخص به رشد خود ادامه دهد، قیمت فانتوم هم افزایش پیدا می‌کند. اگر این اتفاق رخ دهد، قیمت فانتوم می‌تواند به ۰.۴۳ دلار برسد. با این حال فانتوم ممکن است در سطح ۰.۴۰ دلار با یک مقاومت روانی مواجه شود. در این صورت احتمال کاهش قیمت آن به ۰.۳۵ دلار وجود دارد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *