تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل نات کوین؛ حرکت صعودی جدیدی در راه است؟

با انتشار خبر دستگیری پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام، نات کوین به شدت کاهش یافت و بخش زیادی از سود خود را در هفته‌های قبل را از دست داد.

خلاصه تحلیل

  • علی‌رغم احساسات منفی بازار، قیمت NOT می‌تواند تا محدوده ۰.۰۱۲ دلار رشد کند.
  • افزایش فعالیت و رشد آدرس‌های جدید می‌تواند سیگنالی از احتمال رشد قیمت نات کوین باشد.

به گزارش بین‌کریپتو، قیمت نات کوین NOT: در حال حاضر در سطح ۰.۰۰۹۳ دلار قرار دارد و در حال جبران بخشی از ضررهای اخیر خود است.

تحلیل آنچین قیمت NOT

نات کوین در ۲۵ آگوست (۴ شهریور) در پی دستگیری پاول دورف از ۰.۰۱۰ دلار به ۰.۰۰۹۰ دلار رسید. با این حال داده‌های آنچین برگفته از سایت اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که فعالیت درون شبکه این پروژه رو به افزایش است.

برای مثال، تعداد آدس‌های فعال ۷ روزه نات کوین در حال افزایش است. این رشد نشان‌دهنده این است که علی‌رغم کاهش قیمت NOT در روزهای گذشته، کاربران در حال تعامل با NOT هستند. علاوه بر این تعداد آدرس‌های جدید نیز به صورت مشابه شاهد رشد بوده است.

تعداد آدرس‌های جدید نات کوین
تعداد آدرس‌های جدید NOT

با این حال، شاخص وزن‌دار احساسات بازار (Weighted Sentiment) نات کوین در محدوده منفی باقی مانده است. این شاخص میزان احساسات کل فعالان بازار نسبت به این توکن را اندازه‌گیری می‌کند. اگر این شاخص مثبت باشد، نشان می‌دهد که نظر اکثر کاربران در فضای مجازی در مورد NOT صعودی بوده است.

همانگونه که از تصویر زیر مشخص است، این شاخص در مورد NOT در حال حاضر در محدوده منفی قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران در مورد بازگشت قیمت نات کوین دچار شک و تردید هستند.

به عنوان مثال در ۵ آگوست (۱۵ مرداد)، با سقوط بازار ارزهای دیجیتال، شاخص Weighted Sentiment به منفی ۰.۶۴ سقوط کرد. قیمت نات در آن زمان ۰.۰۰۸۸ دلار بود. با این حال چند روز بعد، قیمت NOT تا محدوده ۰.۰۱۳ دلار افزایش یافت.

شاخص وزن دار احساسات نات کوین
شاخص وزن دار احساسات NOT

در نتیجه اگر بیشتر دقت کنیم، متوجه می‌شویم که قیمت NOT بعد از منفی شدن‌ احساسات معامله‌گران صعودی می‌شود.

تحلیل تکنیکال قیمت نات کوین

روز گذشته قیمت NOT تا محدوده ۰.۰۰۸۸ دلار کاهش یافت. NOT آخرین بار در اوایل آگوست (اواسط مرداد) به این قیمت رسیده‌ بود. سقوط به زیر این سطح می‌تواند چالش‌های زیادی برای نات کوین ایجاد کند.

با این حال همانگونه که در نمودار زیر مشخص است، قیمت نات کوین به سطح ۰.۰۰۹۳ دلار برگشته‌ است. شاخص جریان پول (MFI) در نمودار روزانه نشان می‌دهد که NOT در محدوده اشباع فروش قرار دارد. در بازار ارز دیجیتال، قرار گرفتن یک دارایی در منطقه اشباع خرید می‌تواند شانس برگشت آن را افزایش دهد.

نمودار روزانه قیمت نات کوین
نمودار روزانه قیمت نات کوین

شاخص MFI با بررسی قیمت و حجم معاملات یک توکن، فشار خرید و فروش آن را ارزیابی کرده و شرایط اشباع خرید یا اشباع فروش را مشخص می‌کند. عبور MFI از سطح ۸۰ نشان‌دهنده حالت اشباع خرید و رکوردهای کم‌تر از ۲۰ نشان‌دهنده شرایط اشباع فروش است.

با توجه به موقعیت فعلی MFI در محدوده ۱۸.۳۰، می‌توان عنوان کرد که نات کوین در منطقه اشباع فروش قرار دارد. در نتیجه اگر فشار خرید در این منطقه ایجاد شود، NOT می‌تواند در کوتاه‌مدت به هدف ۰.۰۱۲ دلار چشم بدوزد. 

با این حال اگر فشار فروش نات کوین افزایش یافته یا اخبار منفی دیگری مانند دستگیری پاول دورف در پاریس منتشر شود، قیمت NOT می‌تواند تا ۰.۰۰۷۷ دلار سقوط کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *