اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بازی‌های کریپتویی

ایردراپ کاربران کتیزن مشخص شد؛ انتقاد کاربران از توکنومیکس CATI

کاربران در حال حاضر می‌توانند با مراجعه به بازی تلگرامی کتیزن، سهم خود از ایردراپ آن را مشاهده کنند.

خلاصه خبر

  • اسنپ شات کتیزن گرفته‌ شد.
  • این ایردراپ انتقادات زیادی در پی داشت.

کتیزن در روز قبل اعلام کرده بود اسنپ شات ایردراپش را ساعت ۳:۳۰ صبح روز ۲۴ شهریور به وقت تهران ثبت می‌کند. این بازی تلگرامی سپس تاکید کرد:

ما بسیار هیجان‌زده هستیم که شاهد این لحظه تاریخی با همه شما هستیم. هر توکن CATI نمادی از حقوق حاکمیت شما در اکوسیستم کتیزن است. این فقط یک توکن نیست. این نشان‌دهنده اجماع و اعتماد جامعه است که روح اصلی وب ۳ را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این بازی مذکور اعلام کرد که ۴۳ درصد از عرضه توکن خود را در ایردراپ عرضه می‌کند. از این ۴۳ درصد ۳۴ درصد بین کاربران و ۹ درصد به لانچ‌پول بایننس اختصاص می‌یابد.

نکته جالب این است که ۱۵ درصد از این ۳۴ درصد در رویداد تولید توکن (TGE) برای پاداش دادن‌ به بازیکنان فصل ۱ توزیع می‌شود. مابقی توکن‌ها به ایردراپ‌های فصلی اختصاص می‌یابد. به عبارت دقیق‌تر ۹٬۹۰۰٬۰۰۰ توکن (۰.۹۹ درصد) ابتدای فصل دوم توزیع شده‌ و برای مابقی فصل‌ها در هر سه ماهه تعداد این توکن‌ها تا ۱۰ درصد رشد می‌کند. به طور کلی هم ۸ فصل وجود دارد. بقیه عرضه کتیزن هم به موارد زیر اختصاص می‌یابد:

  • نقدینگی: ۵ درصد (۱۰۰ درصد آن موقع TGE توزیع می‌شود)
  • خزانه: ۱۵ درصد (۱۰ درصد آن موقع TGE و بقیه طی توکن‌ آنلاک‌های مختلف توزیع می‌شود)
  • اعضای تیم: ۲۰ درصد (در زمان TGE توزیع نشده‌ و به مرور زمان بین ۱۲ تا ۴۸ ماه عرضه می‌شود)
  • سرمایه‌گذاران: ۱۰ درصد (در زمان TGE توزیع نشده‌ و به مرور زمان بین ۱۲ تا ۴۸ ماه عرضه می‌شود)
  • مشاوران: ۷ درصد (در زمان TGE توزیع نشده‌ و به مرور زمان بین ۱۲ تا ۴۸ ماه عرضه می‌شود)

شایان ذکر است که عرضه کل کتیزن هم به ۱ میلیارد واحد می‌رسد. توسعه‌دهندگان بازی مذکور خاطرنشان کردند:

عرضه CATI به عنوان نماد حاکمیتی اکوسیستم کتیزن، هرگز افزایش نخواهد یافت. ۵۰ درصد از درآمد بنیاد صرف خرید مجدد و توکن‌سوزی CATI خواهد شد. ما پس از بررسی کامل بازار، تصمیم گرفتیم ۳۰.۵ درصد از کل عرضه کتیزن را در TGE آزاد کنیم. هیچ یک از اعضای تیم، سرمایه‌گذاران و مشاوران کتیزن موقع TGE سهم خود را دریافت نمی‌کنند. این کاملاً نشان‌دهنده اعتماد بلندمدت ما به اکوسیستم کتیزن است و تضمین می‌کند که در سال اول، فقط بازیکنان آن می‌توانند توکن‌های CATI را نگه دارند و معامله کنند.

علاوه بر این بازی مذکور امروز بخش Stake to Earn را هم راه‌اندازی کرده است. طبق اطلاعیه‌های قبلی این بازی، در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران گزینه برداشت صرافی‌های متمرکز به کتیزن اضافه می‌شود. شایان ذکر است که توکن کتیزن هم قرار است در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) در صرافی‌هایی مثل بیت گت لیست شود.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دیگه از ما بدبخت تر وجود ندارد
    تو لیگ چهارم با پرافیت ۳۰ هزار بی دو تا توکن به من داد
    یه کامپیوتر رو بخدا پاش سوختم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *