تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

بازار در انتظار نرخ بهره آمریکا؛ روند بیت کوین چه تغییری می‌کند؟

محققان شرکت معاملاتی زیروکپ (Zerocap) بر این باورند که قیمت بیت کوین پس از انتشار نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده می‌تواند تا ۶۵٬۰۰۰ دلار رشد کرده یا تا محدوده ۵۳٬۰۰۰ دلار سقوط کند.

خلاصه تحلیل

  • تحلیلگران زیروکپ پیش‌بینی کرده‌اند که بیت کوین پس از کاهش نرخ بهره می‌تواند تا ۶۵٬۰۰۰ دلار رشد کند یا تا ۵۳٬۰۰۰ دلار کاهش بیابد.
  • تحلیلگران، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را عامل عدم قطعیت در مورد روند بیت کوین می‌دانند.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیلگران شرکت معاملاتی استرالیایی زیروکپ معتقدند که پیش‌بینی قیمت بیت کوین BTC: پس از اعلام نرخ بهره کار دشواری است. به نظر آن‌ها این ارز دیجیتال می‌تواند تا ۶۵٬۰۰۰ دلار رشد کند یا تا سطح ۵۳٬۰۰۰ دلار سقوط کند.

جاناتان د وت (Jonathan de Wet)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت زیرو کپ، اعلام کرد که بازار اکنون احتمال ۶۲ درصدی را برای کاهش نرخ بهره به میزان حداقل ۰.۵ درصد توسط فدرال رزرو برآورد کرده است. او معتقد است این موضوع همین الان هم به رشد قیمت بیت کوین تا ۶۰٬۰۰۰ دلار در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) کمک کرده است.

با این حال جاناتان د وت گفته‌ که پیش‌بینی قیمت BTC به دلیل نااطمنانی ناشی از تاثیر کاهش نرخ بهره در کوتاه‌مدت، کار دشواری است. به نظر او این امر به دلیل انتخابات پیش‌رو در ایالات متحده پیچیده‌تر هم می‌شود. وی اذعان داشت:

ما هدف نزولی بیت کوین را کف کوتاه‌مدت آن در سطح ۵۳٬۰۰۰ دلار می‌بینیم. به نظر ما، هدف صعودی آن هم پس از شکست الگوی کنج نزولی در سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار قرار دارد.

وی اضافه کرد:

تا زمانیکه به انتخابات نزدیک می‌شویم، تعیین جهت دشوار است، اما شرایط ریسک‌پذیری باید به مثبت شدن احساسات منجر شود.

او توضیح داد که زیروکپ با توجه به تعلل فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، انتظار دارد نرخ مذکور ۰.۵ درصد کاهش پیدا کند. وی اضافه کرد:

نمودار دات پلات فدرال رزرو بسیار به مراحل ابتدایی چرخه کاهش نرخ بهره شباهت دارد. این موضوع باید به دارایی‌های پر ریسک تا انتهای سال کمک کند.

جدیدترین داده‌های ابزار فدواچ (FedWatch) گروه CME نشان می‌دهد که انتظارات برای کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در جلسه ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) به میزان ۶۲ درصد رسیده‌ است.

پیش بینی‌ها از میزان کاهش نرخ بهره بیت کوین
پیش‌بینی‌ها از میزان کاهش نرخ بهره

تاثیر کاهش نرخ بهره آمریکا بر بیت کوین

کاهش نرخ بهره به یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث بین تحلیلگران تبدیل شده‌ است. بسیاری از تحلیلگران درباره تاثیر مثبت یا منفی کاهش نرخ بهره روی دارایی‌های پرریسکی مانند بیت کوین اختلاف نظر دارند.

کاهش نرخ بهره معمولاً به عنوان یک عامل صعودی برای دارایی‌های پر ریسک در نظر گرفته می‌شود. دلیل آن هم این است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد با هزینه کمتر وام بگیرند. علاوه بر این به خاطر سود پایین‌تر پول نقد و اوراق قرضه دولتی، به تقویت ریسک‌پذیری آن‌ها کمک می‌کند.

این درحالی است که برخی دیگر از تحلیلگران به رفتار بازار در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ اشاره کرده‌اند. در آن زمان پس از کاهش نرخ بهره، به دلیل تضعیف شرایط اقتصاد کلان، رکود اقتصادی شکل گرفت.

جاناتان د وت اضافه کرد که عدم قطعیت از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازار ارزهای دیجیتال را تحت فشار قرار می‌دهد. او تاکید کرد که سرمایه‌گذاران در مورد تاثیر برد کامالا هریس بر ارزهای دیجیتال مطمئن نیستند. وی خاطرنشان کرد:

هریس در نظرسنجی‌ها پیشتاز است و در مناظره اخیر با ترامپ، پیروزی قاطعی به دست آورد. اگر این احتمالات دوباره به سمت جمهوری‌خواهان تغییر کند، در صورت پیروزی ترامپ مراقب استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت در بانک‌ها، انرژی و معاملات بیت کوین باشید.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *