تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

آیا تاریخ برای بیت کوین تکرار می‌شود؟ بررسی نظر یک تحلیلگر مطرح

رکت کپیتال، تحلیلگر مشهور بازار ارز دیجیتال، با توجه به تاریخچه رفتار قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، اعلام کرد که ممکن است این ارز دیجیتال در چند روز آینده با رشد خوبی روبه‌رو شود.

خلاصه تحلیل

  • رکت کپیتال پیش‌بینی کرده که اگر تاریخ تکرار شود، BTC باید در چند روز آینده رشد کند.
  • در گذشته قیمت بیت کوین پس از ۱۵۴ تا ۱۶۱ روز پس از هاوینگ از فاز انباشت مجدد خود خارج شده‌ است.

به گزارش کوین تلگراف، رکت کپیتال (Rekt Capital) در توییتر در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) توضیح داد قیمت بیت کوین BTC: در چرخه‌های قبلی خود، پس از ۱۵۴ تا ۱۶۱ روز از هاوینگ از فاز انباشت خود خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه هاوینگ چهارم بیت کوین در ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت) یعنی ۱۵۷ روز گذشته انجام شده‌، توضیح داد که در بازه زمانی شکست (Breakout) قرار داریم. رکت کپیتال گفت:

ثبت نام سریع در نوبیتکس

تاریخ نشان می‌دهد که زمان رشد انفجاری بیت کوین فرا رسیده است.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت‌ کوین

پس از هاوینگ سال ۲۰۱۶، بیت کوین بعد از ۱۵۴ روز از فاز انباشت خود خارج شد. در سال ۲۰۲۰، این اتفاق پس از ۱۶۱ روز رخ داد. رکت کپیتال با ذکر اینکه تاریخ همیشه به صورت دقیق تکرار نمی‌شود، عنوان کرد: 

با این حال اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین باید در این هفته و در چند روز آینده از فاز انباشت مجدد خود خارج شود.

این تحلیلگر با مقایسه تاریخچه بیت‌ کوین عنوان کرد که ماه سپتامبر (شهریور) معمولاً برای بیت کوین نزولی بوده‌ است. با این حال BTC در ۳ ماهه چهارم سال، بازدهی‌های بهتری داشته است. البته او چند روز پیش گفته‌ بود:

چه کسی فکر می‌کرد بیت کوین بالاترین بازدهی خود را برای ماه سپتامبر، در این چرخه ثبت کند؟

شایان ذکر است که بازدهی بیت کوین در ماه سپتامبرِ این چرخه به حدود ۹ درصد رسیده است. این در حالی است بیشترین رکورد BTC در ماه سپتامبر (شهریور، سال ۲۰۱۶ و تنها ۶ درصد بوده‌ است.

علاوه بر این، بیت‌ کوین ۹ بار از ۱۱ اکتبر (مهر) قبلی، شاهد بازدهی مثبت بوده است. برای مثال در اکتبر سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین به ترتیب ۴۸ و ۴۰ درصد کرد.

جدول بازدهی ماهانه بیت کوین
جدول بازدهی ماهانه بیت‌ کوین

در ۶ ماه گذشته بیت کوین در یک رنج مشخص در حال نوسان بوده است. با این حال BTC برای ورودبه فاز کشف قیمت، باید از اوج ۷۳٬۷۳۸ دلاری خود عبور کند. این مقدار حدود ۱۴.۶ درصد از قیمت فعلی بالاتر است.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *