اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

رییس کمیسیون بورس آمریکا: بیت کوین اوراق بهادار نیست

گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، عنوان کرد که قوانین و مقررات ایالات متحده نشان می‌دهد بیت کوین جزو اوراق بهادار طبقه‌بندی نمی‌شود.

خلاصه خبر

  • گری گنسلر عنوان کرد قوانینی در صنعت ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما مردم آن‌ها را دوست ندارند.
  • گنسلر عنوان کرد که بیت کوین، جزو اوراق بهادار محسوب نمی‌شود.

به گزارش کوین گپ، گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در مصاحبه با CNBC تاکید کرد که مقررات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده وجود دارد. او با کنایه به افرادی که دنبال شفافیت هستند، عنوان کرد که خوشایند نبودن قوانین به این معنا نیست که قانونی وجود ندارد.

گنسلر اظهار داشت که بسیاری از شرکت‌ها بدون گزارش‌های مناسب، از علاقه عمومی به ارزهای دیجیتال سود برده‌اند. رییس SEC همچنین با اشاره به چگونگی جمع‌آوری سرمایه برخی شرکت‌ها، تاکید کرد که این وضعیت‌ها آن‌ها را تحت نظارت SEC قرار می‌دهد.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

اظهارات او پس از جلسه استماع کمیسیون بورس و اوراق بهادار در کنگره صورت گرفت که در آن او و پنج کمیسیونر دیگر در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده حاضر شدند. پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry) ادعا کرد که این کمیسیون باید بر تشکیل سرمایه و ارائه شفافیت به ذینفعان ارزهای دیجیتال تمرکز کند. او خاطرنشان کرد که SEC نباید با شکایت از شرکت‌ها توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند.

گری گنسلر در مصاحبه‌ خود عنوان کرد که بیت کوین به عنوان یک اوراق بهادار شناخته نمی‌شود. گنسلر اشاره کرد که او و جی کلایتون (Jay Clayton)، از همان ابتدا این دیدگاه را داشته‌اند. دیدگاه گنسلر و SEC مبنی بر اینکه بیت کوین اوراق بهادار نیست، به راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت‌کوین در ژانویه امسال (دی ۱۴۰۲) منجر شد. هرچند گنسلر درباره اتریوم نظری ارائه نکرد، اما اعتقادها بر این است که دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار یعنی اتریوم، اوراق بهادار نیست.

تایید ETFهای اتریوم توسط SEC نشان می‌دهد که این کمیسیون همانند بیت کوین اعتقاد دارد که اتریوم نیز کالا محسوب می‌شود. البته این کمیسیون چند آلت کوین دیگر را به صراحت به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کرده است. با این حال، SEC اخیرا در پرونده‌ای با بایننس، از طبقه‌بندی برخی آلت کوین‌ها تحت عنوان اوراق بهادار، ابراز پشیمانی کرده است.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *