بازی‌های کریپتویی

ربات کوب تلگرام چیست؟ آموزش ایردراپ Coub

پس از فراگیری روزافزون پیام‌رسان تلگرام در میان کاربران، روز‌به‌روز به تعداد بات‌ها و مینی اپ‌های تلگرامی افزوده و از پروژه‌های جدیدی رونمایی می‌شود. تلگرام توانسته است توسط پروژه‌هایی چون نات کوین، داگز، کتیزن و همستر خود را به‌خوبی در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال جای دهد. از طرف دیگر، تلگرام با مینی اپ‌های خود موجب آشنایی بسیاری از افراد با ارزهای دیجیتال و دنیای وب۳ شده است. یکی از آخرین نمونه‌های این مینی اپ‌ها، ربات تلگرامی Coub است که کاربران می‌توانند در آن با انجام یک‌سری وظایف روزانه و مشخص توکن‌های COUB دریافت کنند و در ایردراپ این پروژه شرکت کنند.

کوب به‌عنوان یک شبکه اجتماعی ویدیویی مدت‌ها قبل فعالیت خود در تلگرام را با ایجاد کانال رسمی خود آغاز کرد و حالا آماده جذب کاربرانش به دارایی‌های دیجیتال و وارد کردن آنها به دنیای ارزهای دیجیتال است. برای آشنایی بیشتر با ربات کوب، چگونگی استفاده از آن، چگونگی شرکت در ایردراپ این پروژه و نحوه کسب درآمد از این مینی اپ تلگرامی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ربات Coub چیست؟

ربات Coub یک مینی اپ تلگرامی است که در آن کاربران می‌توانند ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند و همچنین ویدیوهای دیگران را تماشا کنند. ربات کوب ادعا می‌کند که می‌خواهد بازار ویدویوهای کوتاه (Shorts) را در تلگرام داغ کند. این ربات متعلق به شبکه اجتماعی Coub است که از سال ۲۰۱۲ به‌عنوان یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو در حال فعالیت است. کاربران می‌توانند از آدرس t.me/coub وارد ربات کوب در تلگرام شوند. ربات کوب وظایفی را به‌صورت روزانه به کاربران محول می‌کند و کاربران با انجام دادن این وظایف توکن‌های COUB کسب می‌کنند. برای مثال، با سر زدن روزانه به این مینی اپ می‌توانید توکن‌های Coub کسب کنید یا مثل بسیاری دیگر از این نوع مینی اپ‌ها با دعوت دوستان خود می‌توانید پاداش در نظر گرفته شده را مال خود کنید.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

کار با این مینی اپ بسیار آسان است و می‌توان به‌راحتی وظایف محول‌شده را انجام داد. این ربات تلگرامی از حمایت نات کوین و داگز برخوردار است و با مجموعه TON نیز به‌نوعی همکاری دارد؛ همین مسئله موجب سوق داده شدن بسیاری از کاربران به سمت این مینی اپ شده است. ربات Coub که یک ایردراپ ۲ میلیون دلاری را برای کسانی که در کیف پول خود توکن‌های NOT ،TON یا DOGS دارند برنامه‌ریزی کرده است، قصد دارد توکن Coub را به‌عنوان یک دارایی دیجیتال که به‌طور پیوسته به کاربرانش پاداش می‌دهد معرفی کند. شرکت پشت پروژه Coub پس از سال‌ها فعالیت در حوزه شبکه‌های اجتماعی حالا به دنیای وب۳ ورود کرده است و در تلاش است تا کاربران زیادی را به سمت خود سرازیر کند.

همچنین کاربرانی که از این مینی اپ استفاده می‌کنند، این امکان را دارند که با تولید محتوای ویدیویی، بازدید و اشتراک‌گذاری ویدیوها و استریم کردن، توکن‌های Coub را به دست آورده و از این طریق کسب درآمد کنند.

تاریخچه Coub

کوب در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان یک شبکه اجتماعی مبتنی بر محتوای ویدیویی آغاز به کار کرد. در سال‌های بعد Coub کانال رسمی خود در تلگرام را راه‌اندازی کرد و اخیراً نیز ربات تلگرامی Coub به‌عنوان یک مینی اپ در بستر تلگرام ساخته شده است. 

هدف مینی اپ Coub چیست؟

هدف اصلی Coub جذب کاربران به فضای ارزهای دیجیتال و دنیای وب۳ از طریق اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه است. سازندگان Coub می‌خواهند چیزی مشابه شبکه اجتماعی تیک تاک را در بستر تلگرام شکل دهند. در کوب حتی بازدیدکنندگان ویدیوها نیز می‌توانند پاداش دریافت کنند. همچنین هدف دیگر کوب، توسعه توکن COUB به‌عنوان یک دارایی دیجیتال است. کاربران می‌توانند با اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود از طریق توکن Coub کسب درآمد کنند. لازم به ذکر است که عبارت «بیایید با یکدیگر تیک تاک خود را در تلگرام بسازیم» شعار سازندگان این مینی اپ است.

حامیان Coub

پروژه Coub حامیان بزرگی از جانب پروژه‌های ارز دیجیتالی که در ماه‌های اخیر در بستر تلگرام شکل گرفته‌اند به خود می‌بیند. پیام‌رسان تلگرام که با راه‌اندازی TON قدم بزرگی در دنیای ارزهای دیجیتال برداشته است از ربات تلگرامی Coub حمایت کرده است. همچنین پروژه‌های موفقی چون NOT و DOGS که کاربران بسیاری را با ارزهای دیجیتال و دنیای وب۳ آشنا کرده‌اند به‌صورت مستقیم و شفاف از پروژه کوب حمایت کرده‌اند.

راه‌های کسب درآمد از کوب و نحوه شرکت در ایردراپ کوب

دو راه اصلی برای کسب درآمد از کوب وجود دارد که در زیر به آنها می‌پردازیم:

معرفی به دیگران

وقتی شما مینی اپ Coub را به دیگران معرفی می‌کنید تا در کمپین فعلی این مینی اپ برای ایردراپ مشارکت کنند، ۱۰ درصد از مقدار توکن‌های Coub که توسط آنها کسب شده است را به‌دست می‌آورید. در نتیجه هرچقدر که درآمد دیگرانی که شما Coub را به آنها معرفی کردید بیشتر باشد، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد و هر چه Referral (دعوت دیگران به استفاده از مینی اپ Coub) های شما بیشتر باشد به نفع شماست.

نگهداری تون، نات و داگز در کیف پول

وقتی که در مینی اپ ثبت نام کردید، شما فرصت وصل کردن کیف پول خود به مینی اپ را دارید. اگر این ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود داشته باشید سهم بیشتری از ایردراپ می‌گیرید و با تولید محتوای خود و بازدید و اشتراک‌گذاری دیگر محتواها، توکن‌های Coub بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

چگونه فعالیت خود را در Coub آغاز کنیم؟

برای شروع فعالیت در کوب، لازم است تا وارد تلگرام خود شده و از طریق قسمت سرچ تلگرام کلمه Coub را سرچ کنید. سپس بات تلگرامی Coub که دارای تیک آبی است را انتخاب کنید و وارد صفحه مربوط به آن شوید. پس از آن و با زدن گزینه شروع و سپس Play، می‌توانید وارد محیط این مینی اپ شوید و فعالیت خود را در آن آغاز کنید.

فضای مینی اپ Coub و راهنمای استفاده از آن

پس از اینکه برای اولین بار وارد مینی اپ کوب شدید، این ربات به شما نکاتی را گوشزد می‌کند. برای مثال اینکه این مینی اپ چیست و چه راه‌هایی برای کسب درآمد از کوب وجود دارد.

کوب

سپس قسمت منوی داشبورد مینی اپ را خواهید دید. در این بخش شما می‌توانید از پایین صفحه به بخش‌های مختلف دسترسی داشته باشید. با زدن بر روی گزینه Tasks می‌توانید وظایفی که باید انجام دهید تا توکن‌های Coub را کسب کنید، ببینید. همچنین از این بخش می‌توانید دوستان خود را به استفاده از مینی اپ کوب دعوت کنید. بخش‌های دیگر داشبورد نیز شامل بخش خانه (Home)، کیف پول (Wallet) و ویدیوهای کوتاه (Shorts) می‌شود.

کوب تلگرام

با انجام وظایف محول‌شده، می‌توانید پاداش خود را Claim کنید و توکن‌های Coub کسب کنید.

آموزش کوب

نحوه وصل کردن کیف پول به Coub

برای اتصال کیف پول ارز دیجیتال خود به مینی اپ کوب، ابتدا باید تلگرام خود را باز کرده و وارد ربات تلگرامی Coub شوید. سپس با زدن گزینه Play وارد فضای داشبورد این مینی اپ می‌شوید (اگر برای اولین بار است که وارد کوب می‌شوید، این مینی اپ یک‌سری توضیحات را به شما نشان می‌دهد). 

سپس مطابق شکل زیر از گزینه‌های موجود در پایین صفحه، روی Wallet بزنید و وارد این بخش شوید.

وصل کردن کیف پول به کوب

در ادامه همانطور که در تصویر می‌بینید گزینه Conncet Wallet برای شما ظاهر می‌شود. روی آن بزنید و منتظر بمانید.

وصل کردن کیف پول به کوب

 پس از چند لحظه با انتخاب کیف پول مورد نظر خود، شما می‌توانید کیف پول دلخواه خود را به مینی اپ Coub وصل کنید.  

وصل کردن کیف پول به کوب

کمپین ایردراپ کوب چه زمانی به پایان می‌رسد؟

کمپین ایردراپ کوب برای ۱۴ روز برنامه‌ریزی شده و طبق اعلام فعلی سازندگان این مینی اپ پس از پایان این دو هفته کمپین ایردراپ کوب به پایان خواهد رسید. این خبر در روز ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) اعلام شد که بدین معنی است که روز ۴ اکتبر (۱۳ مهر) روز نهایی این ایردراپ است. کاربران می‌توانند تا این تاریخ توکن‌های Coub را به‌دست آورده و سهم خود از ایردراپ را افزایش دهند.

در رابطه با خود کمپین نیز، سازندگان مینی اپ Coub اعلام کردند که مبلغ این ایردراپ ۲ میلیون دلار خواهد بود که در بین جامعه کوب تقسیم خواهد شد. این ایردراپ به کسانی تعلق خواهد گرفت که از ربات تلگرامی کوب استفاده کرده‌اند و در کیف پول خود هر کدام از توکن‌های تون کوین، نات و داگز را دارا هستند. طبق اعلام Coub، اگر هر یک از کاربران این توکن‌ها را در کیف پول خود دارد، باید کیف پول خود را به این مینی اپ تلگرامی متصل کند تا در انتها سهم خود از این ایردراپ را دریافت کند.

مزایا و معایب ربات Coub

ربات تلگرامی کوب مزایا و معایبی دارد که باید از آنها مطلع باشید. مزایای این مینی اپ به شما نشان می‌دهد که چرا باید آن را جدی بگیرید و معایب آن نیز شما را از ریسک‌های احتمالی مطلع می‌کند. در ادامه به معرفی مزایا و معایب این پروژه می‌پردازیم.

مزایای Coub

همکاری با داگز، نات کوین و تون

این مسئله یکی از قابل‌توجه‌ترین مزایای پروژه کوب است. کوب در حال همکاری با پروژه‌های موفقی است که در ماه‌های اخیر به مقبولیت بسیار زیادی رسیده‌اند و افراد زیادی را درگیر کرده‌اند. همین مسئله می‌تواند برای اینکه کاربران به سمت این مینی اپ بروند و حداقل یک شانس به آن بدهند و آن را امتحان کنند کافی باشد. این همکاری موجب اعتبار دادن به Coub می‌شود.

آسان بودن

کار با مینی اپ کوب بسیار راحت است و هر کسی با کم‌ترین زحمت می‌تواند از این ربات استفاده کند و وظایف تعیین شده را انجام دهد. کسب درآمد از این مینی اپ بسیار آسان است و به‌عبارتی Easy Money محسوب می‌شود.

مشهور بودن و عدم وجود استرس برای کاربران

کوب یک پروژه فوق‌العاده را به تلگرام آورده است که توسط شرکت معتبر چینی مشغول در حوزه فناوری یعنی بایتدنس (Bytedane) پشتیبانی می‌شود. درنتیجه کوب یک پروژه معتبر است و شامل ریسک آنچنانی نمی‌شود. همچنین تمامی وظایف تعیین‌شده در بازی اختیاری هستند و هیچ اجباری برای انجام آنها نیست. از این لحاظ، این مینی اپ نسبت به دیگر مینی اپ‌‌های تلگرامی که دارای وظایف اجباری هستند و موجب ایجاد استرس برای کاربر می‌شوند بهتر است.

معایب Coub

در کنار مزایای متعدد، ربات Coub معایبی نیز دارد که چندان قابل‌توجه نیستند. برای مثال این مینی اپ همچنان در حال توسعه است و ممکن است هنگام استفاده از آن با تاخیر یا به اصطلاح Lag روبرو شوید. در صورت هجوم کاربران نیز امکان از کار افتادن این مینی اپ برای مدتی وجود دارد. جز این موارد جزئی نمی‌توان معایب دیگری برای ربات Coub عنوان کرد.

آیا ربات Coub امن است؟

از آنجا که تلگرام و پروژه‌های موفقی چون نات و داگز حمایت خود را از Coub اعلام کرده‌اند، به‌نظر نمی‌رسد این ربات تلگرامی دچار مشکلات امنیتی شود و می‌توان آن را از لحاظ امنیت معتبر دانست.

جمع‌بندی

در مجموع می‌توان گفت که مینی اپ تلگرامی Coub یک فرصت خوب برای کسب درآمد از طریق تولید، بازدید و اشتراک‌گذاری محتواهای ویدیویی است و کاربران می‌توانند با زحمت نه‌چندان زیادی از این مینی اپ درآمد کسب کنند. کاربران می‌توانند با رعایت نکات گفته‌شده و انجام وظایف تعیین شده در ایردراپ ۲ میلیون دلاری این پروژه شرکت کنند و تا مهلت مشخص‌شده سهم خود از این ایردراپ را افزایش دهند.

سوالات متداول

آیا ربات Coub امن است؟

بله، با توجه به سازندگان این مینی اپ و حمایت‌های صورت گرفته از این مینی اپ توسط پروژه‌های مطرح و موفقی چون تون، نات و داگز، می‌توان گفت که ربات Coub از امنیت نسبتاً بالایی برخوردار است.

چگونه وارد Coub شویم؟

شما می‌توانید از طریق پیام‌رسان تلگرام و قسمت سرچ این پیام‌رسان وارد ربات کوب شده و با فشردن گزینه Play وارد محیط مینی اپ Coub شوید.

ایردراپ Coub چگونه است و تا چه زمانی ادامه دارد؟

ایردراپ Coub یک ایردراپ ۲ میلیون دلاری است که به مدت دو هفته ادامه دارد. برای شرکت در این ایردراپ، ضمن انجام وظایف محول‌شده در مینی اپ و کسب توکن‌های Coub باید در کیف پول خود ارزهای دیجیتالی چون تون کوین، نات کوین و داگز داشته باشید.

چگونه کیف پول خود را به مینی اپ Coub متصل کنیم؟

با وارد شدن به مینی اپ Coub، در قسمت داشبورد روی گزینه Wallet بزنید و پس از آن با زدن روی گزینه Conncet your Wallet، کیف پول مورد نظر خود را به مینی اپ وصل کنید.

نیما رحمتی

سال هاست که به بازارهای مالی و تحلیل‌های بنیادی علاقه‌مند شده‌ام و جذابیت لمس بازارهای مالی مختلف به‌خصوص بازار کریپتو روز به روز برام بیشتر میشه. سعی می‌کنم در کنار کار محتوا، برای دانش خودم هم تا حد امکان در رابطه با علم اقتصاد و مباحث مدیریت مالی مطالعه داشته باشم و اطلاعات کسب کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *