تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

معرفی ۲ آلت کوین که از لحاظ تکنیکال در شرایط خوبی قرار دارند

با رشد قیمت بیت کوین، ۲ آلت کوین در شرایط تکنیکال نسبتاً خوبی قرار گرفته‌اند و ممکن است در هفته بعد رشد کنند.

خلاصه تحلیل

  • ریپل در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد.
  • بیت تنسور هم می‌تواند هفته بعد رشد کند.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیلگران باور دارند که معامله‌گران بهتر است ۲ آلت کوین زیر را در هفته آینده تحت نظر داشته باشند.

۱. ریپل

ریپل XRP: یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده که با بسته شدن کندل روزانه آن بالای ۰.۶۴ دلار تکمیل می‌شود.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
نمودار روزانه ریپل آلت کوین
نمودار روزانه ریپل

اگر این اتفاق بیفتد، XRP می‌تواند تا محدوده ۰.۷۴ دلار افزایش یابد. این سطح برای چند ماه به عنوان مانع مهم این آلت کوین عمل کرده است. از این رو، فشار فروش ریپل ممکن است دوباره در این محدوده رشد کند. با این حال اگر XRP پیر.ز شود، می‌تواند به هدف الگوی خود در ۰.۹۰ دلار برسد.

برعکس اگر قیمت ریپل به شدت از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر ۰.۶۴ دلار برسد، نشان می‌دهد که شکست صعودی آن ممکن است یک تله صعودی بوده باشد. در این صورت قیمت ریپل ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۵۸ دلار) کاهش یابد.

نمودار ۴ ساعته ریپل
نمودار ۴ ساعته ریپل

نمودار ریپل در تایم فریم ۴ ساعته نشان می‌دهد که خریداران آن از مقاومت ۰.۶۴ دلاری عبور کرده‌اند. این امر نشان‌دهنده فشار خرید زیاد ریپل در سطوح بالاتر است. در نتیجه اگر قیمت ریپل بالای محدوده ۰.۶۴ دلار باقی بماند، ممکن است در ادامه به محدوده ۰.۷۴ دلار برسد.

در همین حال فروشندگان XRP احتمالاً برنامه‌های دیگری خواهند داشت. آن‌ها احتمالاً سعی خواهند کرد قیمت ریپل را به زیر ۰.۶۴ دلار برگردانند و خریداران تهاجمی را به دام بیاندازند. سپس XRP می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد. اگر خریداران بخواهند حرکت صعودی XRP را حفظ کنند، باید از این سطح دفاع کنند.

۲. بیت تنسور

قیمت بیت تنسور در روزهای قبل به بالای مقاومت ۵۳۰  دلار رسید. با این حال خریداران آن نتوانستند این ارز دیجیتال را به بالای ۶۰۰ دلار برسانند.

نمودار روزانه بیت تنسور آلت کوین
نمودار روزانه بیت تنسور

یک نکته مثبت این است که آن‌ها اجازه نداده‌اند کندل بیت تنسور به زیر سطح حمایت مهم ۵۳۰ دلار بسته شود. در نتیجه اگر قیمت بیت تنسور به بالای ۶۰۰ دلار برسد، نشان می‌دهد که روند صعودی‌اش را از سر گرفته‌ است. در این صورت TAO می‌تواند تا محدوده ۶۴۰ دلار و یا حتی ۷۲۰ دلار رشد کند.

از طرف دیگر اگر قیمت بیت تنسور به زیر ۵۳۰ دلار برسد، حمایت بعدی این آلت کوین در ۴۸۹ دلار قرار دارد. انتظار می‌رود خریداران به شدت از این منطقه دفاع کنند. اگر فروشندگان TAO را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، به بازی باز خواهند گشت.

نمودار ۴ ساعته بیت تنسور

در تایم فریم ۴ ساعته، خریداران به شدت از منطقه ۴۸۹ تا ۵۳۵ دلار دفاع می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که TAO فشار خرید خوبی در سطوح پایین دارد. در نتیجه اگر بالای سطح ۵۶۳ دلار باقی بماند، م‌ تواند سطح ۶۰۰ دلار را دوباره آزمایش کند. این مقاومت مهمی است که فروشندگان باید از آن محافظت کنند، زیرا عبور از آن ممکن است مرحله بعدی روند صعودی TAO را شروع کند.

در مقابل اگر قیمت بیت تنسور کاهش یابد و به زیر ۴۸۹ دلار برسد، شروع یک اصلاح عمیق‌تر را تایید می‌کند. در این صورت قیمت TAO ممکن است به ۴۵۰ دلار و پس از آن به ۴۰۰ دلار سقوط کند. هرچه سقوط عمیق‌تر باشد، زمان بیشتری برای از سرگیری روند صعودی لازم است.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *