بازی‌های کریپتویی

میم فای چیست؟ آموزش بازی MemeFi

میم‌فای کوین (MemeFi Coin) یک بازی تلگرامی از جنس بازی‌های «تپ تو اِرن» یا کلیکی است. این بازی به‌خاطر ویژگی بصری جذاب و ترکیب میم‌کوین‌ها مورد استقبال بیش از ۲۰ میلیون کاربر قرار گرفته است. بازیکنان می‌توانند در دنیای میم‌فای با شکست کاراکتر بازی امتیاز به‌دست بیاورند و شانس خود را در ایردراپ MEMEFI امتحان کنند. در این مطلب از مجله نوبیتکس بازی تلگرامی میم‌ فای کوین و ایردراپ آن را بررسی می‌کنیم. 

میم فای چیست؟

میم‌فای کوین (MemeFi Coin) یک مینی اپ تلگرامی است که بر خلاف بسیاری از بازی‌های پرطرفدار قبلی از جمله همستر کامبت و تپ سواپ روی شبکه لایه ۲ لینیا (Linea) ساخته شده است. گیم‌پلی میم‌فای مبتنی بر شکست شخصیت‌های میم از طریق ضربه زدن روی آن‌ها است. طبق توییتی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده است، ایردراپ توکن میم‌فای قرار است در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۸ مهرماه) برگزار شود. البته احتمال دارد این تاریخ تغییر کند.

تاریخ ایردراپ میم فای

آموزش بازی میم فای

دو راه برای شروع بازی میم‌فای وجود دارد؛ علاوه بر بات تلگرامی میم‌فای نسخه دسکتاپ آن هم عرضه شده است. برای نسخه دسکتاپ باید به سایت میم‌فای کلاب (MemeFi Club) بروید و با کلیک روی گزینه “Start Playing” مراحل ورود به بازی را ادامه دهید. با توجه به اینکه بات تلگرام MemeFi نیز دردسترس‌تر است، در ادامه این روش را آموزش می‌دهیم.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

بات میم فای کوین “memefi_coin_bot@” را در بخش جستجوی تلگرام بیابید یا به آدرس https://t.me/memefi_coin_bot بروید. ربات را استارت کنید و روی گزینه “Play & Earn” بزنید.

آموزش بازی میم فای

به محض ورود به بازی، صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر می‌بینید. یک میم قورباغه جادوگر به نام Pependalf اولین دشمن (Boss) شما است که با ضربه زدن روی آن می‌توانید امتیاز به‌دست بیاورید. با هر ضربه، سلامتی باس کمتر و امتیازهای شما بیشتر می‌شود. نماد قلب در نوار سلامتی نشان‌دهنده وضعیت باس است. در هر مرحله با شکست دشمن و ارتقا سطح، شکل و شمایل و نام کاراکتر بازی تغییر می‌کند. با کلیک در سمت چپ بالای این کاراکتر، می‌توانید مشخصات و داستان هر دشمن را مشاهده کنید.

نحوه بازی میم فای

پیوستن به قبیله‌ها از طریق Clan

قبیله‌ها (Clan) گروه‌هایی هستند که در آن‌ها بازیکنان با مشارکت یکدیگر باس‌ها را شکست می‌دهند و امتیاز بیشتری به‌دست می‌آورند. در این بخش می‌توانید به قبیله‌های موجود بپیوندید یا خودتان یک قبیله بسازید. ساخت هر قبیله به حداقل ۳۰۰ عضو نیاز دارد.

کسب درآمد از بازی میم فای کوین

استفاده از شتاب‌دهنده‌ها از بخش Booster

در بخش بوستر با استفاده از قابلیت‌های رایگان می‌توانید، سطح انرژی‌تان را برای حمله بیشتر کنید. برای اینکه میزان و سرعت جمع‌آوری سکه‌های خود را افزایش دهید باید سکه‌های درون بازی را خرج کنید. این بوسترها عبارت‌اند از:

  • Trubo: توربو در ۱۰ ثانیه، میزان آسیب‌رساندن و سکه‌های شما را ۱۰ برابر بیشتر می‌کند.
  •  Recharge: روزانه سه بار می‌توانید مخزن انرژی خود را به‌طور رایگان پر کنید.
  • Tap Bot: با فعال کردن تپ بات، زمانی که آفلاین هستید سکه‌های بازی به‌طور خودکار ماین می‌شوند، اما باید ۲۰۰٬۰۰۰ سکه‌ خرج کنید. هر روز دو بار امکان استفاده از این قابلیت وجود دارد.
  •  Damage: با خرید این گزینه می‌توانید با هر ضربه آسیب بیشتری به کاراکتر بازی وارد کنید و در نتیجه امتیاز بیشتری به‌دست بیاورید.
  • Energy Cap: می‌توانید ۱۰۰ سکه هزینه کنید و ظرفیت انرژی را به‌حداکثر برسانید.
  • Recharge Speed: این گزینه نیز سرعت بازیابی انرژی را افزایش می‌دهد و برای آن باید ۱۰۰ سکه خرج کنید.
آموزش بازی MEMEFI

مشاهده لیگ‌های بازی از بخش Stats

در این بخش می‌توانید شرایط و تعداد سکه‌‌های مورد نیاز برای ورود به لیگ‌های نقره‌ای، طلایی، پلاتینیوم و الماس را مشاهده کنید. در زمان شروع بازی در لیگ برنزی قرار دارید و با جمع‌کردن سکه‌های بیشتر، به لیگ‌ها بالاتر صعود پیدا می‌کنید.

آموزش بازی MemeFi Coin

کسب سکه‌های بیشتر از بخش Earn

در این بخش می‌توانید با انجام تسک‌های مختلف ازجمله تراکنش‌های روزانه تون (TON)، انتشار استوری در تلگرام، مشاهده ویدیوهای آموزشی و شرکت در کمپین‌هایی نظیر دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی میم‌فای جوایز بیشتری به‌دست بیاورید.

بازی میم فای

دعوت از دوستان در بخش Invite

شبیه به سایر بازی‌های تلگرامی، می‌توانید در این قسمت با دریافت لینک ریفرال و ارسال آن برای دیگران امتیاز بگیرید. در ازای هر کد دعوتی که از طریق شما وارد بازی شود، ۵۰٬۰۰۰ امتیاز دریافت می‌کنید و در صورتی که فرد دعوت شده دشمن را شکست دهد و به سطح بالاتر برود، جوایزی هم نصیب شما می‌شود.

ریفرال میم فای

دسترسی به کوین‌ها از طریق Wallet

برخلاف بازی‌های تلگرامی پرطرفدار مانند نات کوین و همستر، بازی میم‌فای یک کیف پول درون برنامه را برای کلیم (برداشت) توکن‌های ایردراپ قرار داده است. هنگام ورود به بخش “Wallet” با دو گزینه مواجه می‌شوید؛ یکی ایجاد کیف پول (Create Wallet) و دیگری بازیابی کیف پول (Log In).

کیف پول بازی میم فای

با انتخاب گزینه اول، مراحل ساخت یک کیف پول غیرحضانتی شروع می‌شود و ۱۲ کلمه عبارت بازیابی به شما داده می‌شود. بعد از ثبت آن‌ها و ادامه مراحل یک کیف پول داخلی ساخته می‌شود. این کیف پول مبتنی بر شبکه لینیا (Linea) است و از دو ارز دیجیتال اتر و توکن MEMEFI پشتیبانی می‌کند.

کیف پول MemeFi

اگر روی گزینه “Log In” کلیک کنید، از شما خواسته می‌شود که عبارات بازیابی کیف پولی را که دارید، وارد کنید. این یک موضوع بسیار مهم و غیر متداول است که باید به آن توجه داشته باشید.

کد کمبو میم فای

کد مخفی یا کامبو میم فای، قابلیتی در بازی است که با انجام دادن آن می‌توانید هر روز ۲ میلیون سکه رایگان بگیرید. برخلاف سایر بازی‌های تلگرامی مانند کارت‌های کمبو پیکسل تپ که شامل پیدا کردن آیتم‌های خاص می‌شود، در این بازی باید با ضربه زدن به اعضای بدن کاراکتر بازی طبق یک الگوی خاص، جوایز روزانه را به‌دست بیاورید. کد مخفی میم‌فای هر ۲۴ ساعت یک‌بار فعال می‌شود.

کد کمبو میم فای

 ارز دیجیتال میم فای

ارز دیجیتال میم‌فای هنوز روی بلاکچین یا در صرافی‌های ارز دیجیتال عرضه نشده است. با این حال، توضیحاتی که از طرف تیم پروژه ارائه شده است نشان می‌دهد که MEMEFI یک توکن چند منظوره در اکوسیستم میم‌فای است که از آن برای حاکمیت، پاداش‌دهی، ارتقا کاراکتر و خرید دارایی‌های درون بازی استفاده می‌شود. عرضه کل توکن MEMEFI ثابت و برابر با ۱۰ میلیارد واحد است. ۹۰٪ از توکن‌ها از طریق ایردراپ و جوایز به کامیونیتی اختصاص پیدا می‌کند و ۱۰٪ باقی‌مانده برای نقدینگی، مشارکت و توسعه پلتفرم محفوظ می‌ماند. ارز دیجیتال میم فای در بازار پیش از عرضه برخی صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شده است.

توکن میم فای

مشارکت‌های میم فای

یکی از نکات قابل‌توجه بازی میم‌فای کوین این است که برخلاف بسیاری از بازی‌های تلگرامی وایت‌پیپر، نقشه راه و مشارکت‌ها در وب‌سایت رسمی میم فای مشخص شده‌اند. در میان مشارکت‌های میم فای نام‌های معروفی مانند گلکسی و نات کوین هم به چشم می‌خورد.

همکاری های میم فای

آموزش ایردراپ میم‌فای

واجد شرایط شدن در ایردراپ میم‌فای مستلزم انجام وظایفی مانند مراجعه به وبسایت رسمی MemeFi و اتصال کیف پول‌هایی مانند متامسک و تراست ولت، پیوستن به کامیونیتی‌های میم فای، شرکت در بازی و تکمیل چالش‌های مختلف است. گفته می‌شود ایردراپ MEMEFI قرار است روز ۱۸ مهرماه برگزار شود، اما احتمال دارد این تاریخ در آینده تغییر کند.

جمع‌بندی

بازی میم فای یک فرصت هیجان انگیز برای گیمرهای معمولی و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است. کاربران در کنار سرگرمی می‌توانند لذت کسب درآمد از بازی را هم تجربه کنند. برخلاف بسیاری از بازی‌های تلگرامی، میم‌فای با ارائه یک نقشه راه مدون چشم‌انداز آینده خود را نیز مشخص کرده است. ارائه بازی‌های جدید، ادغام NFTها، مشارکت‌های استراتژیک و راه‌اندازی یک توکن حاکمیتی بخشی از برنامه‌های میم‌فای برای سال ۲۰۲۵ است. اما یک نکته مهم در این بازی که لازم است باز هم روی آن تاکید کنیم، کیف پول درون برنامه‌ای آن و امکان ایمپورت کردن سایر ولت‌ها است. از آنجایی که سازوکار طراحی کیف پول میم فای به‌صورت شفاف و منبع‌باز قابل بررسی نیست، استفاده از این کیف پول به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سوالات متداول

میم فای چیست؟

میم‌فای یک بازی تپ تو ارن تلگرامی روی شبکه لینیا است.

ایردراپ میم فای چه زمانی برگزار می‌شود؟

طبق اعلام تیم پروژه، ایردراپ MEMEFI قرار است در تاریخ ۹ اکتبر (۱۸ مهرماه) برگزار شود، اما احتمال تغییر این تاریخ وجود دارد.

چطور در ایردراپ میم فای شرکت کنیم؟

برای واجد شرایط شدن در ایردراپ میم فای لازم است که تسک‌هایی مانند اتصال کیف پول به پلتفرم میم فای و پیوستن به کامیونیتی‌ها را انجام دهید و امتیازهای بازی را به حداکثر برسانید. 

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

الهام اسماعیلی

از زمانی که با دنیای کریپتو آشنا شدم، فناوری بلاکچین منو مجذوب خودش کرد؛ فکر می‌کنم غیرمتمرکزسازی زیرساخت‌های فیزیکی اتفاقات بزرگی را در آینده رقم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *