اخبار ارزهای دیجیتالسایر اخبار

امارات متحده عربی مالیات بر ارزش افزوده تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را حذف کرد

با اصلاح قوانین و مقررات مالیات بر ارزش افزوده (VAT) در امارات متحده عربی، انتقال و تبدیل دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال از مالیات معاف شده‌ است.

خلاصه خبر

  • سازمان مالیات فدرال امارات متحده عربی (FTA) اصلاحاتی را در قوانین مالیات بر ارزش افزوده این کشور اعمال کرده‌ است.
  • در امارات متحده عربی، دارایی‌های مجازی به عنوان «نماینده ارزشی است که می‌تواند به صورت دیجیتالی مبادله یا تبدیل شود و می‌تواند برای مقاصد سرمایه‌گذاری استفاده شود» تعریف می‌شود.

به گزارش کوین تلگراف، سازمان مالیات فدرال امارات متحده عربی (FTA) اصلاحاتی را در قوانین مالیات بر ارزش افزوده این کشور اعمال کرده‌ است. به گفته شرکت مشاوره تجاری PwC، قوانین جدید شامل معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای خدمات از جمله مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و انتقال و تبدیل دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال می‌شود. PwC خاطرنشان کرد که معافیت‌ها در انتقال و تبدیل ارزهای دیجیتال به صورت ماسبق از اول ۲۰۱۸ اعمال خواهند شد.

این شرکت حسابرسی توضیح داد که در امارات متحده عربی، دارایی‌های مجازی به عنوان «نماینده ارزشی است که می‌تواند به صورت دیجیتالی مبادله یا تبدیل شود و می‌تواند برای مقاصد سرمایه‌گذاری استفاده شود» تعریف می‌شود. با این حال، این تعریف شامل ارزهای فیات یا اوراق بهادار مالی نمی‌شود.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

این شرکت حسابرسی به مشاغلی که با دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال سر و کار دارند، توصیه کرد که معافیت را در وضعیت مالیات بر ارزش افزوده گذشته خود تحلیل کنند. جدا از معافیت‌های مذکور، قانونگذاران امارات به تازگی قوانین خود را در مورد دارایی‌های مجازی ساده و به روز کرده‌اند.

علاوه بر این سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA) و سازمان اوراق بهادار و کالا این کشور (SCA) روی نظارت متقابل بر ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) توافق کردند.

به دلیل این توافق، VASPهایی که در دبی فعالیت می‌کنند و می‌خواهند از VARA مجوز بگیرند؛ همچنین می‌توانند با ثبت درخواست خود در SCA به شهرندان امارات متحده عربی خدمات ارائه دهند.

در همین حال، VARAدر ماه قبل اعلام کرد شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال را ترویج می‌کنند، باید یک سلب مسئولیت برجسته به مطالب خود اضافه کنند. سلب مسئولیت باید بیان کند که دارایی‌های مجازی ممکن است ارزش خود را به طور کامل یا جزئی از دست بدهند و در معرض نوسانات شدید قرار گیرند.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *