تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل بیت کوین؛ آیا می‌توان به رشد BTC امیدوار بود؟

بیت کوین در روز قبل کمی رشد کرد و به بالای سطح ۶۳٬۰۰۰ دلار رسید. همین مسئله بسیاری از هولدرهای آن را امیدوار کرده است.

خلاصه تحلیل

  • هولدرهای کوتاه‌مدت (STH) بیت کوین با شروع سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ نسبت به BTC تمایل پیدا کرده‌اند.
  • هولدرهای بلندمدت احتمالاً در حال برداشت سود یا بستن‌ موقعیت‌های خرید خود هستند.

به گزارش کوین تلگراف، به نظر می‌رسد که هولدرهای کوتاه‌مدت (STH) بیت کوین BTC: با شروع سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ و با وجود نگرانی‌ها مبنی بر اینکه رالی ماه اکتبر آغاز نشده، نسبت به BTC تمایل پیدا کرده‌اند. به عبارت دقیق‌تر در طول هفت روز گذشته، سرمایه هولدرهای کوتاه‌مدت به اندازه میلیارد دلار افزایش یافته‌ است. عمر طاها (Amr Taha)، یکی از محققان وب سایت CryptoQuant، اعلام کرده است:

هولدرهای کوتاه‌مدت یعنی کسانی که بیت کوین خود را کمتر از ۱۵۵ روز نگه داشته‌اند، احتمالاً ریسک بیشتری می‌کنند یا موقعیت خرید خود را افزایش می دهند.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
مارکت کپی هولدرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت
مارکت کپی هولدرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت

او خاطرنشان کرد که تغییرات هفتگی مارکت کپ تحقق‌یافته STH بیت کوین از منفی ۱۷ میلیارد دلار به منفی میلیارد دلار رسیده‌ و ۶ میلیارد دلار رشد کرده است. با این حال، او همچنین خاطرنشان کرد که داده‌ها نشان می‌دهد که هولدرهای بلندمدت ممکن است از این فرصت برای فروش برخی از دارایی‌های خود استفاده کنند.

شایان ذکر است که در همان دوره هفت روزه، ارزش سرمایه هولدرهای بلندمدت (نهادهایی که حداقل ۱۵۵ روز توکن‌هایشان حفظ کرده‌اند) به اندازه ۶ میلیارد دلار کاهش یافت. این امر نشان می‌دهد که هولدرهای بلندمدت احتمالاً در حال برداشت سود یا بستن‌ موقعیت‌های خرید خود هستند. تحلیلگر مطرحی به اسم رکت کپیتال (Rekt Capital) هم تاکید کرد:

بیت کوین در حال حاضر نشانه‌های اولیه افت در کوتاه‌مدت را دارد. این ارز دیجیتال ممکن است به میانگین متحرک پای سایکل در ۶۱٬۲۵۰ دلار برسد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

تحلیلگری به اسم مگز (Mags) هم خاطرنشان کرد که نمودار ۳ ماهه قیمت بیت کوین فوق‌العاده صعودی به نظر می‌رسد چون کندل آن بالای اوج ۲۰۲۱ بسته‌ شده‌ است.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *