تحلیل آنچینتحلیل ارز‌های دیجیتال

تحلیل بیت کوین؛ چرا فشار فروش BTC به پایان نمی‌رسد؟

داده‌های آنچین نشان می‌دهد که همزمان با کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۶۳٬۰۰۰ دلار، فشار فروش برخی صرافی‌ها افزایش یافته‌ است.

خلاصه تحلیل

  • داده‌های کریپتوکوانت نشان می‌دهد که نرخ پریمیوم صرافی کوین بیس از ابتدای اکتبر (۱۰ مهر) همچنان منفی است.
  • علی‌رغم جریان مثبت ورود سرمایه به ETFهای بیت کوین، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران خرد تمایلی به خرید آن ندارند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین BTC: پس از آنکه در ۷ اکتبر (۱۶ شهریور) به سقف محلی ۶۴٬۴۴۸ دلار رسید، به زیر ۶۲٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. با اینکه با باز شدن کندل هفتگی امید معامله‌گران برای یک اکتبر صعودی برگشته، کاهش اخیر BTC نشان می‌دهد که خریداران هنوز کنترل بازار را به صورت کامل در دست ندارند.

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین
نمودار یک ساعته قیمت بیت‌ کوین

نرخ پریمیوم بیت کوین در کوین بیس همچنان منفی است

داده‌های کریپتوکوانت نشان می‌دهد که نرخ پریمیوم کوین بیس از ابتدای اکتبر همچنان منفی است. این موضوع نشان‌دهنده کمبود تقاضا در این صرافی است. نرخ پریمیوم کوین بیس شاخصی برای نمایش تقاضای سرمایه‌گذاران خرد آمریکایی است. افزایش این نرخ به معنای افزایش فشار خرید و منفی بودن آن نشانه‌ای از افزایش فشار فروش بیت کوین است.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
شاخص پریمیوم بیت‌ کوین در صرافی کوین بیس
شاخص پریمیوم بیت‌ کوین در صرافی کوین بیس

مثبت بودن این شاخص در ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) با رسیدن قیمت بیت کوین به ۶۶٬۴۵۰ دلار مصادف بود. در حال حاضر فشار فروش BTC در صرافی کوین بیس مشهود است و پولبک قدرتمند قیمت در نمودارها دیده می‌شود. دام (Dom)، تحلیلگر بازار ارز دیجیتال، به اصلاح قیمت بیت‌ کوین از ۶۴٬۴۰۰ دلار همزمان با افزایش فشار فروش در صرافی‌های کوین بیس و بای‌بیت خبر داده است.

فشار فروش BTC در صرافی‌های مختلف
فشار فروش BTC در صرافی‌های مختلف

در همین حال یک تحلیلگر آنچین به اسم ایکس‌بی‌تی منیجر (XBTManager) معتقد است که روند منفی BTC نشان‌دهنده وجود فشار فروش از طرف سرمایه‌گذاران خرد کوین بیس است. به نظر او همین مسئله در حال حاضر به چشم‌انداز نزولی بیت کوین در کوتاه‌مدت کمک کرده است. او در پستی در توییتر گفت:

در جریان اصلاحی اخیر BTC، به نظر می‌رسد که فشار خرید آن در صرافی کوین بیس مختل شده و فشار فروش آن آغاز شده است. اگر این ادامه داشته باشد، می‌تواند به صورت جدی روی بازار تاثیر بگذارد.

علاوه بر این، تحلیلگر مذکور به ادامه فشار فروش معامله‌گران در صرافی‌های بیت فینیکس و دریبیت اشاره و تاکید کرد که برخلاف آن‌ها، تقاضای BTC در صرافی‌های بیتمکس و هوبی پابرجا است.

شاخص CVD بیت کوین در صرافی‌ها
شاخص CVD بیت کوین در صرافی‌ها

حمایت‌های مهم بیت کوین

ETFهای اسپات بیت‌ کوین شاهد جریان ورودی ۲۳۵.۲ میلیون دلاری در ۷ اکتبر (۱۶ مهر) بوده‌اند. این مقدار بیشترین جریان ورودی صندوق‌های مذکور از ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) است.

در نتیجه با اینکه تقاضای خرید شرکت‌هایی مثل بلک راک (۹۷.۹ میلیون دلار) و فیدیلیتی (۱۰۳.۷ میلیون دلار) ادامه دارد، اما سرمایه‌گذاران خرد در رشد بیت کوین تمایلی به خرید نشان نداده‌اند.

از نظر تکنیکال هم بیت‌ کوین در تلاش است حمایت‌های میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (موج زرد رنگ، ۶۱٬۸۰۷ دلار)، میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (موج بنفش رنگ، ۶۲٬۴۷۵ دلار) و میانگین متحرک ۵۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶۲٬۵۷۳ دلار) را حفظ کند. سقوط به زیر این حمایت‌ها می‌تواند فشار فروش آن را افزایش دهد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *