تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکالواچ لیست

واچ لیست هفته چهارم مهر؛ ۵ ارز برتر این هفته که باید زیرنظر داشته باشید

در این تحلیل، ۵ ارز از بازار را بررسی خواهیم کرد که شرایط فعلی آن‌ها با توجه به سبک تحلیل تکنیکال مناسب است. ما در واچ لیست هر هفته در نوبیتکس به عنوان یک تریدر، فارغ از عناصر بلند مدت به دنبال فرصت‌هایی کوتاه مدت در بازار هستیم. در این زمان با رعایت مدیریت ریسک و سرمایه، می‌توان ارزهایی را که در کوتاه مدت توانایی سوددهی دارند، بررسی کرده و زیر نظر داشت.

در اصل در واچ لیست ما در تلاشیم تا به ایجاد دیدگاهی جامع‌تر و آگاهانه‌تر در معاملات ارزهای دیجیتال کمک کنیم. در ادامه و با بهره‌گیری از پلتفرم تریدینگ ویو (TradingView) به نمودار این ارزها رجوع کرده و با تفسیر عوامل تکنیکالی موجود در آن‌ها، این پروژه‌ها را از دیدگاه قیمت بررسی می‌کنیم.

هر ۵ آلت کوین از این لیست در نوبیتکس لیست شده و بازار معاملاتی خود را دارند. ارزهای این واچ لیست در این هفته از سطوح حمایتی برخوردار بوده و جذابیت تحلیلی بالایی دارند. در این تحلیل به شناسایی سطوحی می‌پردازیم که برای شکار موقعیت‌های معاملاتی، مناسب و مستحکم هستند. با ادامهٔ تحلیل با ما همراه باشید.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

۱. آپتوس (APT/USDT)

قیمت آپتوس APT: در ماه قبل با رشدی ۶۰ درصدی به بالای محدوده ۱۰ دلار رسید. این ارز دیجیتال اکنون در تلاش است خود را به بالای مقاومت مهم ۱۰.۴۵ دلار برساند. به نظر می‌رسد اخباری مانند ادغام آپتوس در صندوق FOBXX شرکت فرانکلین تمپلتون و تقویت شرایط فاندامنتال آن، به رشد این ارز دیجیتال کمک کرده است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز فشار خرید آپتوس را تایید کرده است. به طور کلی آپتوس با عبور از مقاومت ۱۰.۴۵ دلاری احتمالاً می‌تواند خود را به محدوده ۱۳ دلار برساند؛ چراکه مقاومت محکمی در این مسیر ندارد. با این حال اگر آپتوس موفق نشود از مقاومت مذکور عبور کند، امکان این وجود دارد که تا حمایت ۹.۲ و یا حتی ۷.۶ کاهش یابد.

نمودار قیمت آپتوس در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت آپتوس در تایم فریم روزانه

۲. آوالانچ (AVAX/USDT)

آوالانچ BTC: در هفته قبل موفق شد که موقعیت خود را در بالای محدوده مهم ۲۵ دلار حفظ کند. با این حال این ارز دیجیتال هنوز موفق نشده‌ است که از مقاومت الگوی مثلث متقارن خود عبور کند. در نتیجه احتمال ریزش قیمت آوالانچ تا نزدیکی محدوده ۲۶ دلار وجود دارد. با این حال در صورتی که شرایط بازار خوب باشد، AVAX ممکن است در تلاش بعدی خود از مقاومت الگوی مذکور عبور کند.

اگر این اتفاق رخ دهد، آوالانچ می‌تواند ابتدا تا نزدیکی سطح ۳۰ دلار و یا حتی ۳۲ دلار رشد کند. عبور از این مقاومت هم در نهایت AVAX را به محدوده ۳۶ دلار برساند. اگر حمایت الگوی مثلث متقارن از دست برود، احتمال ریزش آوالانچ تا نزدیکی سطح ۲۰ دلار وجود دارد.

نمودار قیمت آوالانچ در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت آوالانچ در تایم فریم روزانه

۳. آربیتروم (ARB/USDT)

به نظر می‌رسد که آربیتروم ARB: در تلاش است از یک کانال نزولی بلندمدت خارج شود. با این حال دو تلاش قبلی این ارز دیجیتال برای عبور از مقاومت کانال مذکور موفقیت‌آمیز نبوده‌ است. هولدرهای ARB هم احتمالاً امیدوارند که تقویت روند بیت کوین به رشد آربیتروم هم کمک کند.

علاوه بر این به نظر می‌رسد که آربیتروم حمایت نسبتاً خوبی برای خود در محدوده ۰.۵۱ دلار دارد. اگر آربیتروم در نهایت موفق شود که از مقاومت مذکور عبور کند، ممکن است خود را به مقاومت‌های ۰.۶ دلار برساند. عبور از این مقاومت هم قیمت آربیتروم را به محدوده ۰.۷ دلار خواهد رساند.

نمودار قیمت آربیتروم در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت آربیتروم در تایم فریم روزانه

۴. کاردانو (ADA/USDT)

به نظر می‌رسد که کاردانو ADA: در روزهای اخیر در تلاش بوده‌ است از مقاومت بسیار مهم ۰.۴ دلار عبور کند. هرچند که ADA تاکنون موفق نشده‌ است به این هدف برسد؛ اما کف‌های بالاتری که به واسطه یک خط حمایت صعودی ایجاد کرده، معامله‌گران زیادی را امیدوار کرده است.

با این حال قیمت کاردانو در حال حاضر در نقطه حساسی قرار دارد و در حال آزمایش این خط حمایت است. باید دید که آیا ADA در روزهای بعد با فشار خرید خوبی مواجه می‌شود یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال رشد کاردانو تا سطح ۰.۴ دلار وجود دارد. عبور از این مقاومت هم کاردانو را در نهایت به محدوده ۰.۴۴ دلار خواهد رساند.

نمودار قیمت کاردانو در تایم فریم روزانه

۵. ریپل (XRP/USDT)

ریپل XRP: در روزهای گذشته در تلاش بوده‌ است از مقاومت مهم ۰.۶۴ دلار عبور کند. با این حال ریپل در این مسیر با موانع زیادی روبه‌رو شده‌ است. به نظر می‌رسد یک خط روند صعودی از ریزش قیمت ریپل جلوگیری کرده است اما همچنان باید دید که آیا این حمایت در روزهای آینده هم حفظ می‌‌شود یا خیر.

در هر صورت ریپل برای رسیدن‌ به مقاومت ۰.۶۴ دلار ابتدا باید از مقاومت ۰.۶ دلار عبور کند. با توجه به اینکه ریپل در روزهای قبل چند بار از مقاومت ۰.۶ دلار عبور کرده، احتمال تکرار این موقعیت زیاد است. با این حال صعود ریپل تا محدوده ۰.۶۴ دلار به شدت به شرایط کلی بازار بستگی دارد.

نمودار قیمت ریپل در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت ریپل در تایم فریم روزانه

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *