تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل بیت کوین؛ آیا قیمت BTC دوباره به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد؟

قیمت بیت کوین همچنان در بالای محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار قرار دارد اما معامله‌گران هنوز نگران ریزش ناگهانی آن هستند.

خلاصه تحلیل

  • یک تحلیلگر از معامله‌گران خواسته‌ تا صبور باشند و از وسوسه FOMO اجتناب کنند.
  • اوپن اینترست معاملات فیوچرز بیت‌ کوین به شدت رشد کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیلگری به اسم متیو هایلند (Matthew Hyland) زمانی که قیمت بیت کوین BTC: در سطح ۶۷٬۲۴۸ دلار قرار داشت؛ اعلام کرد:

بیت کوین ۱۰.۸۸ درصد در هفته قبل رشد کرده است. معامله‌گران تنها زمانی باید گیج شوند که بیت کوین به زیر ۵۸٬۸۰۰ برسد. هر اصلاح کمتری فقط نوسان است.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت‌ کوین

آخرین باری که بیت کوین به این سطح رسید، در ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) بود. در این روز BTC برای مدت کوتاهی به ۵۸٬۱۹۲ دلار رسید و تا ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) به محدوده ۶۵٬۰۰۰ دلار افزایش یافت.

جیمز چک ( James Check)، تحلیلگر ارشد Glassnode، هم از معامله‌گران خواسته‌ تا صبور باشند و از وسوسه FOMO اجتناب کنند. او تاکید کرد که اصلاح قیمت بیت‌ کوین اتفاق خواهد افتاد. چک در حالی که به رکوردزنی اوپن اینترست معاملات فیوچرز بیت‌ کوین (OI) اشاره می‌کرد، تأکید کرد:

اهرم بالا به معنای احتمال افزایش نوسانات است.

اوپن اینترست معاملات فیوچرز بیت کوین
اوپن اینترست معاملات فیوچرز بیت‌ کوین

شایان ذکر است که تعداد کل قراردادهای فیوچرز بیت کوین به ۵۶۶٬۲۷۰ رسیده که بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) است. شاخص ترس و طمع هم به محدوده طمع رسیده‌ است. با این حال معامله‌گری به اسم Wolf چنین کاهش قابل‌توجهی را در قیمت بیت‌ کوین پیش بینی نمی‌کند. او اظهار داشته‌ است:

احتمال اصلاح تا محدوده ۶۳٬۲۰۰ الی ۶۴٬۴۰۰ دلار را قبل از شکستن مقاومت نهایی الگو در نظر داشته باشید.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

از طرفی، جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات بیت‌ کوین هم ادامه دارد و روند آن را تقویت کرده است.

جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین
جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات بیت‌ کوین

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *