تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

چرا قیمت دوج کوین در یک هفته ۲۵ درصد رشد کرد؟

قیمت دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۰.۱۳۶ دلار رسید که بالاترین سطح آن در سه ماه گذشته بود. به نظر می‌رسد که ایلان ماسک دوباره به رشد این میم کوین کمک کرده است.

خلاصه تحلیل

به گزارش کوین تلگراف، رالی دوج کوین DOGE: در درجه اول با رشد کل بازار ایجاد شد. با این حال، پس از مدتی و به لطف ایلان ماسک توانست از ارزهای برتری مثل بیت کوین BTC: پیشی بگیرد.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
روند دوج کوین، بیت کوین و اتریوم
روند دوج‌ کوین، بیت کوین و اتریوم

اشاره ایلان ماسک به .D.O.G.E

رشد قیمت دوج‌ کوین در روز قبل پس از توییت ماسک تقویت شد. او در این توییت دوباره از دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد. با این حال او دوباره ایجاد یک آژانس دولتی به نام وزارت کارایی دولتی را مطرح کرد که حروف اول آن .D.O.G.E است. همان طور که مشخص است، اسم این وزارت پیشنهادی شبیه به نماد دوج کوین است.

توییت ایلان ماسک درباره دوج کوین
توییت ایلان ماسک درباره دوج کوین

این بیانیه مبهم بلافاصله در بین علاقه‌مندان به دوج‌ کوین پخش شد و به رشد قیمت آن کمک کرد. به عبارت دقیق‌تر این اتفاق باعث شد دوج‌ کوین در این ۲ روز حدود ۲۵ درصد رشد کند.

ماسک که خود را به عنوان پدر دوج کوین (Dogefather) معرفی می‌کند، بارها با توییت‌ها و بیانیه‌های عمومی خود به رشد آن کمک کرده است. صحبت‌های او به این میم کوین کمک کرد تا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۱ حدود ۶۴٬۰۰۰ درصد رشد کند.

دوج‌ کوین الگوی کنج نزولی خود را شکسته است

دوج کوین با رشد خود توانست مقاومت الگوی کنج نزولیش را بشکند. این الگو با دو خط روند همگرا و نزولی همراه با حجم کم مشخص می‌شود.

تحلیلگران عبور از مقاومت الگوی کنج را به عنوان یک سیگنال صعودی می‌بینند. این الگو معمولاً زمانی تکمیل می‌شود که قیمت به بالای خط روند بالایی آن برسد. در نهایت هم باعث می‌شود ارزهای دیجیتال به اندازه حداکثر فاصله بین خطوط روند آن رشد کنند.

علاوه بر این دوج کوین پس از خروج از الگوی کنج نزولی خود مقاومت را به عنوان حمایت آزمایش کرده است. این محدوده در سطح ۰.۱۰۵ دلار قرار دارد و تایید آن به عنوان حمایت، قدرت شکست DOGE را تایید کرد.

نمودار قیمت دوج کوین
نمودار قیمت دوج کوین

از آن زمان قیمت دوج کوین به شدت رشد کرده است. به نظر می‌رسد DOGE مقاومت بعدی خود در نزدیکی ۰.۱۹ دلار را تا پایان سال ۲۰۲۴ هدف قرار داده است. این محدوده در سطح فیبوناچی ۰.۷۸۶ قرار دارد.

برعکس، شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) دوج‌ کوین به بالای ۷۰ رسیده که نشان‌دهنده اشباع خرید است. این محدوده معمولاً منجر به یک دوره تثبیت یا اصلاح می‌شود که ممکن است حرکت صعودی دوج کوین را در روزهای آینده کُند کند. در نتیجه قیمت DOGE ممکن است به سمت ناحیه ۰.۲۳۶ فیبوناچی در ۰.۱۲۲ دلار حرکت کند.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *