تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل فانتوم؛ رشد ۲۵ درصد FTM در یک ماه گذشته تا کجا ادامه دارد؟

فانتوم اخیراً رشد امیدوارکننده‌ای داشته‌ اما سوالاتی زیادی در مورد اینکه این روند صعودی تا چه زمانی می‌تواند ادامه داشته باشد، به وجود آمده‌ است.

خلاصه تحلیل

  • شاخص ADX کاهش یافته‌ و نشان داده‌ که روند صعودی FTM ممکن است قدرت خود را دست بدهد.
  • کاهش عرضه فانتوم‌ در صرافی‌ها نشان می‌دهد که توکن‌های کمتری برای فروش در دسترس است.

به گزارش بی‌این کریپتو، علیرغم رشد قیمت فانتوم [crpto_price symbol=”FTM-USDT”] شاخص‌های کلیدی آن چندان امیدوارکننده نیستند. برای مثال شاخص ADX کاهش یافته‌ و نشان داده‌ که روند صعودی آن ممکن است قدرت خود را دست بدهد.

ADX فانتوم در حال حاضر روی ۲۸.۸۵ قرار دارد و نسبت به رکورد ۳۲ روز قبل کاهش یافته‌ است. این اتفاق پس از یک افزایش سریع که در ADX آن و تنها در دو روز بعد از اینکه از ۱۵ به ۳۲ رسید، رخ داده‌ و کاهش قدرت رالی آن را تایید کرده است.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
شاخص ADX فانتوم
شاخص ADX فانتوم

با این حال یک نکته مثبت این است که بین ۱۳ تا ۱۴ اکتبر (۲۲ و ۲۳ مهر)، عرضه FTM در صرافی‌ها از ۷۱۲ میلیون واحد به ۶۸۸ میلیون واحد کاهش یافت. این اتفاق با افزایش قیمت آن همزمان بود و FTM از ۰.۶۶ دلار در ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) به ۰.۷۸ دلار تا ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) افزایش یافت. کاهش عرضه فانتوم در صرافی‌ها نشان می‌دهد که توکن‌های کمتری برای فروش در دسترس است.

ذخایر فانتوم در صرافی‌ها
ذخایر فانتوم در صرافی‌ها

خطوط EMA (میانگین متحرک نمایی) فانتوم در حال حاضر صعودی هستند و نشان می‌دهد که شکاف سالمی بین معامله‌گران کوتاه‌مدت و بلندمدت وجود دارد. عبور EMA کوتاه‌مدت از EMA بلندمدت با تشکیل تقاطع طلایی، صعودی است و عبور EMA بلندمدت از EMA کوتاه‌مدت با تشکیل تقاطع مرگ، نزولی است.

در صورت ایجاد تقاطع مرگ، فانتوم ممکن است حمایت‌های ۰.۶۵ و ۰.۵۹ دلار را آزمایش کند. از طرف دیگر در صورت ایجاد تقاطع طلایی FTM ممکن است مقاومت ۰.۷۶ دلار و یا حتی ۰.۸۵ دلار و ۰.۹۶ دلار را به چالش بکشد.

نمودار قیمت فانتوم
نمودار قیمت فانتوم

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *