اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

هکر حساب SEC در توییتر دستگیر شد؛ چه کسی خبر دروغ تایید ETFهای اسپات بیت کوین را منتشر کرد؟

سال گذشته و درست قبل از تایید ETFهای اسپات بیت کوین، خبری در حساب کاربری کمیسیون بورس آمریکا (SEC) در توییتر منتشر شد و ادعا کرد که صندوق‌های مذکور تایید شده‌ است. به نظر می‌رسد که FBI پس از چند ماه هکر مذکور را پیدا کرده است.

خلاصه خبر

  • اف‌بی‌آی اعلام کرد که این حمله از طریق تعویض سیم‌کارت (SIM Swap) انجام شده‌ است.
  • اسم این هکر ۲۵ ساله اریک شورای جونیور (Eric Council Jr) است.

به گزارش کریپتواسلیت، اف‌بی‌آی (FBI) مردی را درست‌گیر کرده که زمستان سال قبل، حساب کاربری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در شبکه X (توییتر) را هک کرده بود. او سپس یک پست جعلی درباره تایید ETFهای اسپات بیت کوین منتشر کرده بود.

بر اساس بیانیه دفتر دادستانی ایالات متحده آمریکا در منطقه کلمبیا، اسم این مرد ۲۵ ساله اریک شورای جونیور (Eric Council Jr) است. او اهل  آلاباما است و با انتشار خبر دروغ ETF اسپات بیت کوین، باعث شد قیمت بیت کوین ۱٬۰۰۰ دلار رشد کند. با این حال بعد از اینکه مشخص شد این خبر صحت ندارد، قیمت بیت کوین ۲٬۰۰۰ دلار سقوط کرد.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

اف‌بی‌آی اعلام کرد که این حمله از طریق تعویض سیم‌کارت (SIM Swap) انجام شده‌ است. به عبارت دیگر شورای اطلاعات یک شخص را برای جعل اسناد هویتی‌اش دزدیده‌ و در نهایت شماره تلفن قربانی‌اش را دستکاری کرده تا به حساب SEC دسترسی پیدا کند.

پس از انتشار این توییت تقلبی، شورای مبلغی را در قالب بیت کوین دریافت کرد و به سرعت تجهیزات خود را پس داد.

معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال باید به شدت نسبت مراقب اطلاعات خود و حملات SIM Swap باشند. این نوع حملات بارها در بازار کریپتو و بیت کوین رخ‌ داده‌ و میلیون‌ها دلار سرمایه را از بین برده‌ است. برای مثال گروهی متشکل از سه نفر ظاهراً بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ با SIM Swap به سرقت بردند.

به عبارت دقیق‌تر آن‌ها کارت‌های شناسایی جعلی قربانیانشان را چاپ کرده و با استفاده از آن‌ها ادعا می‌کردند که سیم کارت خود را گم کرده‌اند. در نهایت با دریافت سیم کارت جدید به اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا می‌کردند.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *