اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

کمیسیون بورس آمریکا معاملات آپشن ETFهای اسپات بیت کوین را تایید کرد

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست‌های بورس نیویورک (NYSE) و بورس آپشن شیکاگو (CBOE) برای لیست کردن معاملات آپشن صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) را تایید کرد.

خلاصه خبر

  • SEC معاملات آپشن ETFهای بیت کوین در ۲ بورس نیویورک و CBOE را تایید کرد.
  • تحلیلگران معتقدند که این معاملات می‌تواند به تزریق نقدینگی به بازار بیت کوین کمک کند.

به گزارش کوین تلگراف، بر اساس بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) معاملات آپشن برای ۱۱ صندوق ETF بیت کوین در بورس نیویورک در دسترس خواهد بود.

این ۱۱ صندوق عبارتند از صندوق‌های ETF بیت کوین شرکت‌های فیدلیتی (Fidelity)، آرک ۲۱ شرز (ARK21Shares)، اینوسکو گلکسی (Invesco Galaxy)، فرانکلین (Franklin)، ون‌اک (VanEck)، ویزدم تری (WisdomTree)، گری اسکیل (Grayscale)، بیت وایز (Bitwise)، بلک راک (BlackRock)، والکری (Valkyrie) و صندوق مینی تراست (Mini Trust) شرکت گری اسکیل.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

بورس آپشن شیکاگو (CBOE) نیز در ماه اوت (مرداد) برای لیست کردن معاملات آپشن ETFهای بیت کوین این شرکت‌ها از طریق تغییر پیشنهادی در قانون اقدام کرده بود. این تغییر در قوانین، معاملات آپشن ETFهای بیت کوین به جز صندوق مینی تراست شرکت گری اسکیل را در همان دسته‌بندی سایر ETFهای مبتنی بر کالا قرار می‌دهد تا در بورس CBOE لیست شوند. SEC این درخواست را نیز تایید کرده است.

تاثیر این تاییدیه‌ها در بازار بیت کوین چیست؟

سرمایه‌گذاران معتقدند که تایید معاملات آپشن ETFهای بیت کوین باعث می‌شود تا نقدینگی لازم به بازار تزریق شود و این موضوع می‌تواند به عنوان یک محرک برای قیمت بیت کوین BTC: عمل کند.

علاوه بر این جف پارک (Jeff Park) مدیر شرکت بیت وایز به پتانسیل این معاملات آپشن برای ایجاد شرایطی اشاره کرد که در آن معامله‌گران اهرم‌دار شورت، در وضعیت شورت اسکوییز قرار گرفته و مجبور می‌شوند برای پرداخت پوزیشن خود، بیت کوین خریداری کنند. وی توضیح داد:

این موضوع که یک دارایی تریلیون دلاری نمی‌تواند در شرایط شورت اسکوییز قرار بگیرد، مانند این است که بگوییم یک فیل را نمی‌توان تکان داد. البته که این کار آسانی نیست، اما اگر مقدار زیادی طناب را به پاهای این فیل ببندید و با قدرت کافی بکشید، حتی این موجود عظیم‌الجثه را می‌توانید در مسیری که نمی‌خواهد، به حرکت درآورید.

تام دانلیوی (Tom Dunleavy) یکی از مدیران شرکت ام‌وی گلوبال (MV Global) نیز معتقد است که تایید معاملات آپشن ETFهای بیت کوین در بورس می‌تواند در طول زمان به عنوان مکانیزمی برای کنترل نوسانات شدید قیمت بیت کوین و آرام‌تر کردن بازار عمل کند.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *