بازی‌های کریپتویی

جمز چیست؟ آموزش بازی تلگرامی Gemz

این روزها بازار بازی‌های تلگرامی بسیار داغ شده و روز به روز بازی‌های بیشتری راه‌اندازی می‌شوند. یکی از این بازی‌ها که در مدت زمان کم راه‌اندازی‌اش محبوبیت زیادی پیدا کرده، جمز (Gemz) است. جمز یک بازی کلیکی جذاب تلگرامی است که از ایده همستر کامبت الهام گرفته و با اضافه‌کردن قابلیت‌های منحصر به فردی خود را از این بازی متمایز کرده است.

در این مطلب از مجله نوبیتکس قصد داریم به سوال بازی تلگرامی جمز (Gemz) چیست پاسخ و بخش‌های مختلف آن را به شما آموزش دهیم.

بازی تلگرامی جمز (Gemz) چیست؟

جمز یک بازی تلگرامی در سبک تپ تو ارن (Tap to Earn) است که توسط جاستین والدرون (Justin Waldron)، یکی از بنیانگذاران شرکت‌های زینگا (Zynga) و پلی کو (Playco) راه‌اندازی شده است. والدرون در کارنامه خود سابقه درخشانی در توسعه بازی‌های محبوبی مثل زینگا پوکر (Zynga Poker) را دارد و به همین خاطر خوش‌بینی زیادی نسبت به بازی جمز و آینده آن وجود دارد.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

به طور کلی، جمز یک بازی مثل همستر کامبت است، با این تفاوت که نماد این مینی اپلیکیشن به جای همستر، یک تنبل درختی است. در این بازی کاربران می‌توانند از راه‌های مختلفی مثل کلیک بر روی صفحه نمایش گرفته تا خرید کارت‌ها و آیتم‌های مختلف سکه دریافت کنند و درآمد خود را افزایش دهند.

بازی جمز اوایل ماه ژوئن عرضه شد و در عرض کمتر از یک هفته، بیش از یک میلیون کاربر را به خود جذب کرد. در زمان نگارش این مطلب نیز جمز بیش از 9 میلیون کاربر فعال دارد.

همانطور که گفتیم، رابط کاربری بازی Gemz تا حد زیادی به بازی همستر کامبت شباهت دارد. در بازی همستر کامبت، کاربران در نقش یک مدیرعامل (CEO) باید درآمد صرافی ارز دیجیتال خود را افزایش می‌دادند. در بازی جمز نیز کاربران نقش مدیرعامل را دارند، با این تفاوت که به آنها موسس یا Founder گفته می‌شود. در این بازی شما در نقش موسس یک شرکت ظاهر می‌شوید و باید با استراتژی‌های خاص خود، درآمد ساعتی‌تان را افزایش دهید.

اگرچه جمز تا حد زیادی یک کپی از همستر کامبت محسوب می‌شود، این بازی نوآوری‌های خاص خود را هم به محیط کاربری خود اضافه کرده و تا حدی خودش را از همستر جدا کرده است. یکی از این نوآوری‌ها که در فصل دوم جمز اضافه شده، قابلیت ساخت، خرید و فروش میم کوین‌هاست که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آموزش بازی تلگرامی جمز (Gemz)

مشابه با سایر بازی‌های تلگرامی، جمز نیز یک مینی اپلیکیشن است و ربات مخصوص به خود را دارد. برای استفاده از این ربات و شرکت در ایردراپ Gemz کافی است gemzcoin_bot را در قسمت سرچ تلگرام خود سرچ یا مستقیما بر روی این لینک کلیک کنید.

برای شروع بازی جمز، روی Start کلیک کرده و سپس  Play Now را انتخاب کنید تا به صفحه اصلی این بازی هدایت شوید. ضمنا ممکن است برای استفاده از بازی جمز نیاز به تغییر آی‌پی و استفاده از وی‌پی‌ان داشته باشید.

پس از ورود به جمز شما با صفحه اصلی این بازی و 4 بخش Friends ،Mine ،Earn و Memes روبه‌رو می‌شوید که در ادامه این بخش‌ها را به طور کامل آموزش می‌دهیم.

صفحه اصلی بازی Gemz

با ورود به بازی جمز شما با صفحه اصلی این بازی روبه‌رو می‌شوید. این صفحه شبیه کارنامه اعمال شماست و جزییاتی نظیر میزان سکه جمع‌آوری‌شده‌تان را به شما نمایش می‌دهد. در وسط صفحه نمایش شما یک سکه با لوگوی تنبل درختی می‌بینید که می‌توانید با کلیک روی آن سکه جمع‌آوری کنید.

مشابه با همستر کامبت و بسیاری دیگر از بازی‌های تلگرامی، در جمز نیز شما هرروز می‌توانید پاداش روزانه دریافت کنید. علاوه بر این، امکان دریافت سکه از طریق کارت‌های کمبو یا کد مورس نیز وجود دارد. برای دریافت پاداش روزانه کافی است هرروز روی گزینه Daily Rewards کلیک کنید و پاداش خود را دریافت نمایید. برای وارد کردن کد مورس و انتخاب کارت‌های کمبو نیز باید به ترتیب روی گزینه‌های  Daily Code و Daily Combo کلیک کنید.

یکی از ویژگی‌های بازی جمز، امکان پیوستن به تیم‌ها یا اسکوادهای مختلف و کسب درآمد دسته‌جمعی است. برای این کار شما کافی است در صفحه اصلی، روی گزینه Join Team کلیک کنید و پس از مشاهده تیم‌های مختلف، در آنها عضو شوید تا درآمد بیشتری عایدتان شود.

در کنار گزینه Join Team، یک لوگو با نماد  S1 وجود دارد. اگر شما از کاربران قدیمی جمز باشید، با کلیک روی این لوگو، خلاصه‌ای از فعالیت شما در فصل نخست این بازی نمایش داده می‌شود. به گفته تیم توسعه جمز، این بازی به جای گرفتن اسنپ‌شات از فصل 1، خلاصه فعالیت‌تان را در این قسمت نمایش می‌دهد تا بعدا در کنار فعالیت شما در فصل دوم، آن را برای ایردراپ خود لحاظ کند.

در پایین صفحه نیز شما با دکمه‌ای به نام Boosts مواجه می‌شوید که از طریق آن می‌توانید میزان درآمد کسب‌شده‌تان به واسطه کلیک بر روی صفحه نمایش را افزایش دهید.

نگاهی به بخش Boosts بازی جمز

با کلیک بر روی دکمه Boosts شما با آیتم‌های زیر روبه‌رو می‌شوید:

  • Rocket: با کلیک روی این آیتم، شما به مدت 20 ثانیه می‌توانید با کلیک روی صفحه نمایش، بی‌آنکه انرژی‌تان کاهش یابد مقدار بیشتری سکه دریافت کنید. هر کاربر در روز تنها 3 بار می‌تواند از این گزینه استفاده کند.
  • Full Energy: هر 8 ساعت یک بار شما می‌توانید با انتخاب این گزینه ظرفیت انرژی کلیک خود را پر کنید.
  • Multi Tap: با ارتقای این گزینه تعداد سکه‌هایی که با هر کلیک دریافت می‌کنید افزایش می‌یابد.
  • Energy Limit: با ارتقای این گزینه ظرفیت انرژی کلیک شما بالاتر می‌رود.
  • Recharge Speed: با ارتقای این گزینه سرعت پرشدن انرژی کلیک شما بیشتر می‌شود.

بخش Friends بازی Gemz

مشابه با سایر بازی‌های تلگرامی، در بازی جمز نیز شما می‌توانید با دعوت از دوستان و به اشتراک‌گذاشتن لینک ریفرال خود، پاداش دریافت کنید. جمز به ازای هر کاربر دعوت‌شده با اشتراک معمولی تلگرام به هردوتان 2٬500 سکه جایزه می‌دهد. در صورتی که کاربر دعوت‌شده اشتراک پریمیوم داشته باشد، شما و او 50٬000 سکه پاداش می‌گیرید.

مشابه با همستر کامبت، در این بازی نیز شما برای باز کردن قفل آیتم‌های مختلف گاها مجبور هستید تعداد زیادی از دوستان خود را دعوت کنید. بنابراین، توصیه می‌کنیم این بخش را حتما جدی بگیرید.

بخش Mine بازی Gemz

اگر بازی همستر کامبت را بازی کرده باشید، بدون شک بخش Mine جمز یک حس دژاوو به شما می‌دهد! مشابه با همستر کامبت، در بازی جمز نیز شما باید کارت‌های مختلفی را خریداری کرده و با ارتقای آنها، درآمد ساعتی خودتان را افزایش دهید.

در قسمت بالایی بخش Mine تعداد سکه‌های شما نوشته‌شده و زیر آن درآمد ساعتی‌تان به نمایش درآمده است.

بخش Mine خود از 4 زیرمجموعه به نام‌های Gear، Workers، Services و Specials تشکیل شده که هربخش آیتم‌های خاص خود را دارد. کارت‌های کمبوی روزانه نیز در این بخش‌ها پخش شده‌اند و شما می‌توانید با پیدا کردن آنها روزانه ۵ میلیون سکه بگیرید.

بخش Earn بازی Gemz

غیرممکن است یک بازی تلگرامی عرضه شود و بخشی برای انجام تسک‌های مختلف نداشته باشد! بخش Earn بازی جمز دقیقا به همین موضوع اختصاص یافته و شما در آن می‌توانید با انجام تسک‌های مختلفی که غالبا از جنس دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی یا راه‌اندازی سایر مینی اپلیکیشن‌های تلگرامی هستند سکه بیشتری دریافت کنید.

بخش Memes بازی Gemz

تا به اینجای کار جمز همان همستر کامبت بوده با این تفاوت که لوگوی همستر را برداشته و جای آن یک تنبل درختی بامزه گذاشته است. اما وجه تمایز اصلی جمز و همستر کامبت، آخرین بخش این بازی یعنی Memes است. این بخش که در فصل دوم جمز اضافه شده به کاربران امکان ساخت، خرید و فروش میم کوین‌های مختلف و کسب درآمد از آنها را می‌دهد.

برای ساخت میم کوین مخصوص به خودتان کافی است روی دکمه زرد رنگ با عنوان Create New کلیک کنید و فیلدهای خواسته‌شده از جمله عکس توکن، نماد و توضیحات آن را کامل کنید. در نهایت نیز شما باید بخشی از عرضه میم کوین خود را خریداری کرده و آن را به بازار عرضه کنید.

به غیر از ساخت میم کوین مخصوص به خودتان، شما می‌توانید در قسمت Memes به معامله سایر میم کوین‌ها بپردازید و از خرید و فروش آنها سود کسب کنید.

چگونه شانس خود را در ایردراپ جمز افزایش دهیم؟

هدف اصلی شما در بازی جمز باید افزایش درآمد ساعتی و تعداد سکه‌هایتان باشد. شما می‌توانید با خرید آیتم‌های مختلف در قسمت Mine، درآمد ساعتی خود را افزایش دهید. علاوه بر این، با انجام تسک‌های مختلف و کلیک بر روی صفحه نمایش امکان افزایش تعداد سکه‌های دریافتی وجود دارد. با توجه به اینکه بازی‌های تلگرامی تمرکز ویژه‌ای روی گسترش جامعه خود دارند، احتمالا تعداد افرادی که شما به بازی جمز دعوت کرده‌اید نقش مهمی در امتیازات شما در ایردراپ آتی این بازی ایفا کند.

آیا بازی Gemz کلاهبرداری است؟

بازی جمز تیک آبی تلگرام دارد و هیچ گزارشی مبنی بر کلاهبرداری بودن آن وجود ندارد. علاوه بر این، این بازی هیچ اطلاعات به خصوصی را از کاربران دریافت نمی‌کند و به همین خاطر نمی‌توان به آن ظن کلاهبرداری داشت. با این حال، توصیه می‌کنیم برای اتصال کیف پول تون کیپر خود به ربات جمز یا انجام تراکنش‌های مختلف در این بازی، از کیف پول اصلی خود استفاده نکرده و به جای آن یک کیف پول فرعی بدون موجودی را متصل کنید.

سخن نهایی

جمز به طور کلی کپی برابر اصل همستر کامبت است اما با یکسری تفاوت‌های متمایز کننده! بازی Gemz در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های این روزها در پیامرسان تلگرام است که بیش از ۹ میلیون کاربر فعال دارد. در این بازی شما نقش موسس یک شرکت را برعهده دارید و باید با به کارگیری استراتژی‌های مختلف، درآمدتان را افزایش دهید.

مشابه با همستر کامبت، در این بازی امکان خرید کارت‌های مختلف و ارتقای آنها برای افزایش پرافیت ساعتی وجود دارد. با این حال، این بازی در فصل دوم خود بخشی به نام Memes را معرفی کرده که در آن کاربران می‌توانند میم کوین‌های مخصوص به خودشان را بسازند و به بازار عرضه کنند. علاوه بر این، امکان خرید و فروش میم کوین‌های سایر کاربران نیز وجود دارد.

آیا می‌توان به ایردراپ جمز امید داشت؟ تجربه همستر کامبت، کتیزن و کتز ثابت کرد که ایردراپ‌های تلگرامی شاید آنطور که انتظار می‌رفت با افراد پاداش پرداخت نمی‌کنند. با این حال، اگر به دنبال یک بازی استراتژیک برای پر کردن اوقات فراغت خود هستید و می‌خواهید در نهایت چند دلار به جیب بزنید، Gemz می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

سوالات متداول

بازی Gemz چیست؟

جمز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تلگرامی است که در آن کاربران نقش موسس یک شرکت را دارند و با هدف افزایش درآمد ساعتی فعالیت می‌کنند.

جمز بهتر است یا همستر کامبت؟

جمز و همستر کامبت بسیار به یکدیگر شباهت دارند و انتخاب بهترین از بین این دو بازی دشوار است. با این حال، با توجه به پایان فصل نخست ایردراپ همستر کامبت، وقت گذاشتن روی جمز منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

توکن GEMZ چه زمانی عرضه می‌شود؟

هنوز تاریخ دقیقی برای ایردراپ جمز تعیین نشده است.

کارت‌های کمبوی جمز را از کجا پیدا کنیم؟

مشابه با همستر کامبت و دیگر بازی‌ها، شما می‌توانید کارت‌های کمبو جمز را در کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید.

آیا Gemz کلاهبرداری است؟

هیچ شواهدی مبنی بر کلاهبرداری بودن بازی جمز وجود ندارد.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

شایان صدر

پنج ساله که در دنیای پرشتاب کریپتو غوطه‌ور شدم. نوشتن درباره این فناوری نوآورانه و تولید محتوا برای وب‌سایت‌های مختلف، همیشه برام هیجان‌انگیز بوده. از تحلیل بازار گرفته تا بررسی پروژه‌های جدید، هر روز چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم و به این حوزه علاقه‌مندتر می‌شم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *