تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

معرفی ۳ آلت کوین که از نظر تکنیکال در شرایط خوبی قرار دارند

رشد قیمت بیت کوین در چند روز گذشته می‌تواند سیگنالی از رشد بازار ارزهای دیجیتال باشد. این روند ممکن است روی قیمت برخی آلت کوین ها نیز تاثیر مثبتی بگذارد.

خلاصه تحلیل

  • تحلیل سولانا نشان می‌دهد که در صورت شکسته‌ شدن‌ مقاومت ۱۶۴ دلاری، احتمال رشد آن تا ۱۸۹ دلار و سپس ۲۱۰ دلار وجود دارد.
  • تکمیل الگوی سر و شانه معکوس در نمودار قیمت شیبا اینو می‌تواند شانس رشد آن تا هدف الگوی مذکور در سطح ۰.۰۰۰۰۲۸ دلار را افزایش دهد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین BTC: در هفته گذشته حدود ۹ درصد افزایش یافت. تحلیلگران QCP کپیتال معتقدند که رشد بازار سهام ایالات متحده و ضعیف شدن ین ژاپن، می‌تواند به سود دارایی‌های پرریسک باشد. قدرت گرفتن‌ بیت کوین به افزایش فشار خرید در برخی آلت کوین‌ها منجر شده‌ که می‌تواند نشانه‌ای از رشد آنها باشد.

۱. سولانا

قیمت سولانا SOL: در حال نزدیک شدن به مقاومت سربار خود در سطح ۱۶۴ دلار است. این سطح از اهمیت بالایی برای فروشندگان برخوردار است.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
نمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا

درصورتیکه فروشندگان نتوانند از این مقاومت دفاع کنند و کندل سولانا بالاتر از سطح ۱۶۴ دلار بسته‌ شود، الگوی مثلث صعودی آن تکمیل خواهد شد. این موضوع می‌تواند راه را برای رشد قیمت تا سطح ۱۸۹ دلار و سپس تا ۲۱۰ دلار باز کند.

اگر قیمت سولانا از سطح ۱۶۴ دلار به سمت پایین کشیده شود و در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۱۵۰ دلار) حمایت شود، نشان‌دهنده این موضوع خواهد بود که خریداران به خرید در کف مشغول هستند. آنها یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالاتر از ۱۶۴ دلار برسانند. سناریو صعودی با بسته شدن کندل سولانا پایین‌تر از خط روند صعودی آن بی‌اعتبار می‌شود.

نمودار ۴ ساعته قیمت سولانا
نمودار ۴ ساعته قیمت سولانا

شیب هر دو میانگین متحرک سولانا در نمودار ۴ ساعته مثبت شده و اندیکاتور RSI در نزدیکی محدوده اشباع خرید قرار دارد. این موارد نشان‌دهنده برتری خریداران این آلت کوین است. با این حال انتظار می‌رود آنها در سطح ۱۶۴ دلار با مقاومت جدی روبه‌رو شوند. اگر آنها مانع از کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای شوند، شانس رشد قیمت به بالاتر از ۱۶۴ دلار افزایش می‌یابد.

در طرف مقابل، اگر قیمت سولانا کاهش یافته و به زیر میانگین‌های متحرک آن برسد، نشان‌دهنده این خواهد بود که خریداران دست از تلاش برداشته‌اند. در این صورت قیمت سولانا می‌تواند تا ۱۴۸ دلار و سپس تا ۱۴۴ دلار کاهش یابد.

۲. دوج کوین

قیمت دوج کوین DOGE: در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) الگوی مثلث متقارن خود را به سمت بالا شکست. این موضوع نشان‌دهنده شروع یک روند صعودی جدید است.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

این حرکت صعودی با فشار فروش در نزدیکی مقاومت ۰.۱۵ دلار روبه‌رو شده است که می‌تواند به آزمایش مجدد سطح شکست آن منجر شود.  اگر قیمت دوج کوین از سطح شکست خود به سمت بالا برگردد، نشان می‌دهد که خریداران این سطح را به یک حمایت تبدیل کرده‌اند. این موضوع می‌تواند چشم‌انداز رشد قیمت به بالاتر از ۰.۱۸ دلار را تقویت کند.

در طرف مقابل، بسته شدن کندل روزانه قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۱۲ دلار) نشان می‌دهد که بازار شکست قیمت را رد کرده است. این موضوع می‌تواند قیمت دوج کوین را تا خط حمایت الگوی مثلث آن پایین بیاورد.

نمودار ۴ ساعته قیمت دوج کوین آلت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در نمودار ۴ ساعته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای باقی مانده است که نشان می‌دهد خریداران برای ذخیره سود عجله‌ای ندارند و منتظر یک حرکت صعودی دیگر هستند. در صورتیکه آنها بتوانند قیمت این آلت کوین را به بالاتر از ۰.۱۵ دلار برسانند، دوج کوین می‌تواند تا ۰.۱۸ دلار نیز رشد کند.

اگر فروشندگان قصد دارند به بازار برگردند باید بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسانند. این موضوع می‌تواند باعث شروع یک حرکت نزولی به سمت سطح شکست ۰.۱۳ دلار شود. بسته‌ شدن‌ کندل دوج کوین در زیر این سطح می‌تواند شرایط را به سود فروشندگان تغییر دهد.

۳. شیبا اینو

قیمت شیبا اینو SHIB: یک الگوی سر و شانه معکوس را تشکیل داده است که با بسته شدن کندل SHIB بالاتر از سطح ۰.۰۰۰۰۲۰ دلار تکمیل می‌شود.

نمودار روزانه قیمت شیبا اینو
نمودار روزانه قیمت شیبا اینو

شیب مثبت میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن‌ RSI در نزدیکی عدد ۶۰، احتمال شکست روند SHIB را افزایش می‌دهد. در این صورت قیمت شیبا اینو می‌تواند از مومنتوم ایجادشده‌ بهره برده‌ و تا هدف این الگو در سطح ۰.۰۰۰۰۲۸ دلار رشد کند.

‌در طرف مقابل، اگر قیمت شیبا اینو از سطوح فعلی کاهش یافته‌ و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۰۰۰۰۱۸ دلار) برسد، نشان‌دهنده این خواهد بود که خریداران کوتاه مدت دست از تلاش برداشته‌اند. ‌در این صورت قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۰۰۰۰۱۶ دلار) کاهش پیدا کند و برای مدت بیشتری در رنج ۰.۰۰۰۰۱۲ تا ۰.۰۰۰۰۱۶ دلار در نوسان باقی بماند.

نمودار ۴ ساعته قیمت شیبا اینو
نمودار ۴ ساعته قیمت شیبا اینو

قیمت شیبا اینو در نمودار ۴ ساعته به آرامی در حال افزایش در داخل یک کانال صعودی بوده است. خط روند صعودی این کانال، حمایت ویژه‌ای است که باید آن را زیر نظر داشته باشید، زیرا شکسته‌ شدن‌ آن سیگنالی از برتری فروشندگان آلت کوین مذکور خواهد بود.

اگر قیمت شیبا اینو از سطوح فعلی به سمت بالا حرکت کند، نشان‌دهنده فشار خرید در کف‌های قیمتی خواهد بود. خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت را به خط مقاومت آن برسانند. بسته‌ شدن‌ کندل قیمت بالاتر از این کانال، نشان می‌دهد که خریداران کنترل بازار را در دست گرفته‌اند. در نتیجه قیمت شیبا اینو می‌تواند تا ۰.۰۰۰۰۲۲ دلار رشد کند.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *