تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

مهم‌ترین حمایت‌های بیت کوین در کجا قرار دارند؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند

برخی از تحلیلگران معتقدند که اصلاح اخیر قیمت بیت کوین، پیش‌نیاز اصلی آن برای شکستن‌ مقاومت ۷۰٬۰۰۰ دلاری است و ممکن است این اصلاح تا ۶۰٬۰۰۰ دلار ادامه داشته باشد.

خلاصه تحلیل

  • اسکیو، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال انتظار دارد، که قیمت بیت‌ کوین در چند روز آینده به ۶۹٬۰۰۰ دلار برسد.
  • برخی تحلیلگران سطوح ۶۶٬۵۰۰ دلار، ۶۵٬۰۰۰ دلار و ۶۱٬۰۶۵ دلار را به عنوان حمایت‌های بیت‌ کوین معرفی کرده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین BTC: در تاریخ ۲۲ اکتبر (۱ آبان) پس از رشد قیمتی هفته گذشته به حمایت اولیه خود کاهش پیدا کرد. تحلیلگران بر این باورند که بیت‌ کوین برای ادامه رشد قیمت خود، باید در چند روز آینده به یک سقف بالاتر دست پیدا کند.

قیمت بیت کوین در تکاپوی پیدا کردن حمایت خود قرار دارد

بیت‌ کوین پس از باز شدن بازارهای معاملاتی این هفته، با کاهش ۳ درصدی قیمت همراه شده و در بازیابی قدرت خود ناتوان بوده است. اسکیو (Skew) تحلیلگر شناخته شده بازار ارز دیجیتال در پستی در توییتر نوشت که قیمت بیت کوین برای اثبات قدرت خود، باید در اواسط هفته جاری، یک سقف بالاتر ثبت کند. اسکیو توضیح داد:

ثبت نام سریع در نوبیتکس

همانطور که انتظار می‌رفت اصلاح سطحی قیمت با شروع هفته معاملاتی انجام شد. به صورت ایده‌آل اگر نگاه کنیم، این بازار اگر قوی باشد باید قیمت بیت کوین در اواسط هفته، یک سقف بالاتر در نزدیکی سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار ثبت کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، بیت کوین در مسیر نزولی با هدف اولیه ۶۵٬۰۰۰ دلار و سپس با چند میانگین متحرک نمایی کوتاه مدت روبه‌رو است.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت‌ کوین

برخی دیگر از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اصلاح قیمت بیت کوین می‌تواند عمیق‌تر باشد. آنها اهداف نزولی تا سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار را برای این اصلاح قیمت در نظر گرفته‌اند.

حساب کاربری کاستیلو تریدینگ (Castillo Trading) در توییتر نوشته است:

ساختار قیمت بیت کوین در اینجا تقریبا مشخص است. حمایت ۶۶٬۵۰۰ دلاری بیت کوین باید حفظ شود؛ در صورت از دست رفتن این حمایت، ما به دنبال خرید در سطح ۶۱٬۰۶۵ دلار خواهیم بود که نقطه کنترل ناپایدار (nPOC) قیمت است.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

تحلیلگر دیگری با نام رومان (Roman) در توییتر عنوان کرده است که قیمت بیت کوین در حال آزمایش مجدد سطح ۶۶٬۰۰۰ دلار به عنوان نقطه شکست صعودی آن است. وی توضیح داد:

انتظار می‌رود برای کاهش RSI و ایجاد نوسان، شاهد اصلاح بیشتری باشیم. ما برای شکست مقاومت ۷۰٬۰۰۰ دلاری به سمت بالا به این احتیاج داریم.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین

تاثیر رشد شاخص قدرت دلار بر قیمت بیت کوین چیست؟

با آرام‌تر شدن بازار سهام پس از ثبت اوج‌های بی‌سابقه (ATH) آن، توجه معامله‌گران به سمت شاخص قدرت دلار (DXY) تغییر پیدا کرده است.

جی‌ای مارتون (J. A. Maartunn) یکی از تحلیلگران پلتفرم کریپتو کوانت در این خصوص توضیح داد:

شاخص دلار ایالات متحده تقریبا با سرعت زیادی در حال افزایش است و با این حال کسی در مورد آن حرفی نمی‌زند.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا
نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا با رشد ۳.۲ درصدی از ابتدای این ماه، به سطح ۱۰۴ رسیده‌ است. این شاخص معمولا با دارایی‌های پرریسک و ارزهای دیجیتال، همبستگی معکوسی دارد. با این حال قدرت گرفتن آن تا اینجای کار حتی با وجود نشانه‌هایی از تورم در بازار، نتوانسته است مومنتوم دارایی‌های پرریسک را از بین ببرد.

اسکیو عدم قطعیت در مورد تسهیل سیاست‌های مالی ایالات متحده در آینده و نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن را، دلایل اصلی رشد شاخص قدرت دلار می‌داند.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *