اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

پیتر تاد بعد از مستند HBO مخفی شده‌ است! چرا هویت ساتوشی ناکاموتو باید شناسایی شود؟

بر اساس گزارش وب سایت Wired، پیتر تاد (Peter Todd) پس از اینکه در مستند HBO به عنوان خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو معرفی شد؛ مخفی شده‌ است.

خلاصه خبر

  • پیتر تاد همواره ساتوشی ناکاموتو بودن را رد کرده و این ادعاها را نادرست و خطرناک خوانده است.
  • با این حال، مستند HBO نتوانست بسیاری از جامعه کریپتو را تحت تأثیر خود قرار دهد.

به گزارش کریپتواسلیت، این مستند با نام Money Electric: The Bitcoin Mystery پخش شد و ادعا کرد که هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو را پس از سال‌ها فاش می‌کند. مستند مذکور به کارگردانی کالن هابک، نامزدهای احتمالی ساتوشی ناکاموتو را بررسی کرد و در نهایت پیتر تاد را به عنوان ساتوشی معرفی نمود. تاد هم در صحنه‌های پایانی فیلم به کنایه اظهار داشت:

خب بله، من ساتوشی ناکاموتو هستم.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

تاد بعداً توضیح داد که اظهارات او خارج از چارچوب بوده و او شوخی کرده است. او همواره ساتوشی ناکاموتو بودن را رد کرده و این ادعاها را نادرست و خطرناک خوانده است.

‌او در مصاحبه خود با Wired نسبت به امنیتش پس از انتشار این مستند ابراز نگرانی کرد. تاد تاکید کرد که تصمیم ناکاموتو برای ناشناس ماندن تصمیمی عمدی و معقول بود و استدلال کرد که مردم باید از تلاش برای افشای هویت ناکاموتو خودداری کنند. وی همچنین اظهار داشت:

معرفی افراد عادی به عنوان افراد فوق‌العاده ثروتمند، آن‌ها را در معرض خطر تهدیدهایی مانند سرقت و آدم ربایی قرار می‌دهد.

تاد تاکید کرد که با شرکت در این مستند موافقت کرده زیرا معتقد است مستند مذکور تاریخ بیت‌ کوین را بررسی می‌کند. او ابتدا باور داشت که این مستند تلاشی برای حذف خالق آن نبوده‌ است. با این حال اکنون می‌گوید که به خاطر نگرانی‌های امنیتی‌اش مجبور شده‌ مخفی شود.

هابک از فیلمی از تاد که به شوخی ادعا می‌کرد ساتوشی ناکاموتو است به عنوان بخشی از شواهد خود استفاده کرد. با وجود این تاد آن لحظه را با صحنه معروف فیلم اسپارتاکوس در سال ۱۹۶۰ مقایسه کرد. در این صحنه جنگجویان دستگیرشده هر کدام ادعا می‌کنند که رهبر هستند تا از هویت واقعی رهبر محافظت کنند.

تاد این اظهارات را رد کرد و آن را چیزی جز ارجاع ساده‌دلانه به عبارت و احساسی دانست که اغلب در جامعه بیت کوین تکرار می‌شود.

علی‌رغم مخالفت‌های تاد، هابک روی ادعاهای خود و مستندش پافشاری می‌کند. هابک در اظهاراتی که برای Wired انجام داد، استدلال کرد که تعیین هویت ناکاموتو با توجه به تأثیر بالقوه‌ای که به خاطر کنترل بخش قابل‌توجهی از عرضه کل بیت کوین دارد، بسیار مهم است. او گفت:

این شخص یک بیستم کل طلای دیجیتال موجود را در اختیار دارد. باید بدانیم که او کیست.

با این حال، مستند مذکور نتوانست بسیاری از جامعه کریپتو را تحت تأثیر خود قرار دهد. بسیاری شواهد آن را ضعیف و غیرمستقیم می‌دانند و باور دارند که ارتباط قطعی تاد با ساتوشی کم است.

در هر صورت تاد خواستار احترام به میل ناکاموتو برای حفظ حریم خصوصی‌اش شد و هشدار داد که شناسایی هویت او نه تنها سازنده نیست، بلکه خطرات زیادی را نیز به همراه دارد.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *