تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل فانتوم؛ احتمال کاهش قیمت FTM در میانه روند صعودی

با توجه به اینکه فانتوم در آستانه ورود به یک روند صعودی قرار دارد، تحلیل الگوهای موجی و اصلاحات آن می‌تواند نقش موثری در درک حرکات بعدی قیمت داشته باشد.

خلاصه تحلیل

  • تحلیل فانتوم نشان می‌دهد سیگنال‌هایی از احتمال اصلاح قیمت آن در فرم ABC وجود دارد.
  • هدف احتمالی اصلاح قیمت فانتوم براساس تحلیل فیبوناچی در سطح ۰.۴۷ دلار قرار دارد.

به گزارش سی‌سی‌ان،  قیمت فانتوم FTM: در سال ۲۰۲۴ نوسانات زیادی را تجربه کرده است. رالی قیمت سال گذشته فانتوم در مارس (فروردین) به پایان رسید و به دنبال آن اصلاح قیمت تا اوت (مرداد) ادامه داشت. اکنون پس از شکسته شدن کانال نزولی و شروع یک چرخه جدید صعودی، احتمال اصلاح‌های کوتاه مدت آن نیز وجود دارد.

تحلیل قیمت فانتوم

بررسی نمودار قیمت فانتوم از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تاکنون نشان می‌دهد که این آلت کوین محبوب، پس از پشت سر گذاشتن رشد ۵ موجی خود، در حال تجربه فاز اصلاحی ۳ موجی است.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
نمودار روزانه قیمت فانتوم
نمودار روزانه قیمت فانتوم

چرخه صعودی فانتوم با شکست رو به بالای کانال نزولی آن تایید شده بود و در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) با رسیدن به سطح ۰.۸۰ دلار، موج پنجم حرکت صعودی آن به پایان رسید. با این حال با عبور قیمت فانتوم از سطح افقی رسم شده، نشانه‌هایی از کاهش قدرت آن دیده میشد.

اگر این الگوی ۵ موجی، اولین حرکت رو به بالای فانتوم در فاز صعودی جدید باشد، قبل از ادامه رشد قیمت آن، احتمال اصلاح قیمت نیز وجود دارد.

تعیین هدف قیمت فانتوم در صورت اصلاح آن

براساس ساختار موجی نمایش داده شده در نمودار ساعتی زیر، سقف محلی قیمت در دوشنبه گذشته می‌تواند بخشی از یک الگوی دو قله با سقف قیمتی در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) باشد که با اصلاح ۱۴ درصدی قیمت همراه شده است. 

بنابراین احتمال اصلاح قیمت فانتوم به شکل ABC وجود دارد. در بازارهای صعودی، این نوع اصلاح قیمت رایج است.

هدف این اصلاح قیمتی می‌تواند در سطح ۰.۶۱۸ فیبوناچی قرار داشته باشد که مطابق با قیمت ۰.۴۷ دلار برای فانتوم است.

نمودار ساعتی قیمت فانتوم
نمودار ساعتی قیمت فانتوم

البته برای تایید این تحلیل، قیمت فانتوم ابتدا می‌بایست به زیر ۰.۶۰ دلار برسد تا اولین کف پایین‌تر از تاریخ ۳ اکتبر (۱۲ مهر) شکل بگیرد. سپس یک سقف بالاتر در سطح ۰.۷۱ دلار برای تکمیل موج B نیاز است. اگر این اتفاق‌ها رخ دهند، احتمال وقوع این سناریو نزولی نیز افزایش پیدا می‌کند.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *