رهبران جدید بنیاد اتریوم مشخص شدند
بنیاد اتریوم ساختار جدیدی برای رهبری خود معرفی کرد که شامل دو مدیر مشترک خواهد بود: Hsiao-Wei Wang، یکی از محققان اصلی بنیاد اتریوم و توماس استانچاک (Tomasz Stańczak)، مدیرعامل Nethermind که یکی از بزرگترین کلاینتهای اجرایی در شبکه اتریوم است.
خلاصه خبر
- اکوسیستم اتریوم همچنان چالشهای زیادی دارد.
- ویتالیک بوترین در ماه ژانویه (دی) استراتژی جدیدی را برای تقویت اتریوم ارائه داد.
به گزارش کوین تلگراف، Hsiao-Wei Wang هفت سال سابقه تحقیق در بنیاد اتریوم دارد. استانچاک هم تجربه رهبری موفقی در رشد یک پروژه نوپا به یک شرکت جهانی داشته است. این دو نفر از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) به عنوان مدیران مشترک بنیاد اتریوم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. بنیاد اتریوم در بیانیهای اعلام کرد:
در سالهای پیش رو، اکوسیستم اتریوم باید از یک پروژه نوپا که تنها توسط تعداد محدودی از علاقهمندان استفاده میشد، به یک لایه زیرساختی مقاوم، غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز برای سیستم مالی و نرمافزاری جهانی تبدیل شود.
با این حال اکوسیستم اتریوم همچنان چالشهای زیادی دارد. برای مثال قیمت اتریوم همچنان برای بازگشت به اوجهای قبلی تقلا میکند. برخی نگرانند که راهکارهای مقیاسپذیری لایه ۲ در حال تصاحب کارمزدها و تضعیف شبکه اصلی هستند. بلاکچینهای رقیب با سرعت پردازش بالا (مثل سولانا) در حال افزایش فشار بر اکوسیستم اتریوم هستند.
ویتالیک بوترین در ماه ژانویه (دی) استراتژی جدیدی را برای تقویت اتریوم ارائه داد. استراتژی او شامل افزایش تعداد بلابها (Blob) برای افزایش ظرفیت تراکنشها و تشویق لایه ۲ها به پرداخت بخشی از کارمزدهای خود به شبکه اصلی بود.
علاوه بر این بنیاد اتریوم ۴۵٬۰۰۰ ETH (حدود ۱۲۰ میلیون دلار) را در پروتکلهای دیفای Aave و Compound و Spark استیک کرد تا از آن سود کسب کند. این اقدام مورد استقبال جامعه اتریوم قرار گرفت، زیرا نشان داد که بنیاد مذکور منبع درآمد دیگری غیر از فروش مستقیم ETH در بازار دارد که میتوانست باعث کاهش قیمت شود.
بنیاد اتریوم اخیراً بازاریابی و حضور در شبکههای اجتماعی را در اولویت قرار داده است. سازمان Etherealize برای جذب سرمایهگذاران نهادی ایجاد شده و دنی رایان، یکی از توسعهدهندگان قدیمی اتریوم، در بهعنوان یکی از بنیانگذاران این پروژه به Vivek Raman پیوست.
همچنین، ماه گذشته بنیاد اتریوم بهدنبال جذب یک مدیر شبکههای اجتماعی برای بهبود فعالیتهای آنلاین و تقویت حضور رسانهای خود بود.