اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوین

سیاست‌های جدید گوگل امکان تبلیغ ETFهای بیت کوین را فراهم می‌کند

شرکت گوگل در اقدامی مهم اعلام کرده است که به‌روزرسانی سیاست‌های تبلیغاتی خود را در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۹ بهمن) انجام می‌دهد.

خلاصهٔ خبر

  • سیاست‌‌های تبلیغاتی گوگل از روز آینده تغییر می‌کند و امکان تبلیغ محصولات مبتنی بر ارزهای دیجیتال به این موتور جست‌وجو اضافه می‌شود.
  • با این حال، عبارت «صندوق تراست» در متن سیاست‌های جدید گوگل گمانه‌زنی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

به‌روزرسانی سیاست‌های گوگل باعث می‌شود شرکت‌های مختلف بتوانند صندوق‌های تراست ارزهای دیجیتال خود را در آمریکا تبلیغ کنند. شایان ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) ۱۱ صندوق قابل‌معامله در بورس اسپات (ETF) را تایید کرده بود.

این سیاست‌ها مربوط به «محصولات مالی است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند سهام تراست‌های حاوی استخرهای بزرگ ارز دیجیتال را معامله کنند». به نظر می‌رسد ETF‌های اسپات بیت‌ کوین با این تعریف تطابق دارند و احتمالاً از سیاست‌های گوگل بهره‌مند می‌شوند.

سرمایه‌گذاران با خرید سهام ETFهای بیت کوین می‌توانند سهمی از ذخایر BTC آن‌ها به دست آورند. داده‌های وب سایت «DemandSage» نشان می‌دهد که موتور جست‌وجوی گوگل روزانه ۸.۵۵ میلیارد درخواست را پردازش می‌کند. در نتیجه همسویی بین سیاست‌های آن و ETFهای بیت کوین تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال را امیدوار کرده است.

سیاست‌های جدید گوگل نشان می‌دهد رویکرد این شرکت نسبت به تبلیغ ارزهای دیجیتال تغییر کرده است اما عبارت «تراست» آن تا حدودی مبهم است و سوالاتی را در مورد واجد شرایط بودن ETFهای اسپات ایجاد کرده است.

ETFهای اسپات به طور کلی امنیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران و تبلیغ‌کنندگان محسوب می‌شوند. شایان ذکر است که صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) یکی از بزرگ‌ترین تراست‌های بیت کوین محسوب می‌شود و در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) به ETF اسپات تبدیل شده است. این اتفاق دسترسی به بیت کوین را آسان‌تر کرده است چون قبلاً فقط سرمایه‌گذاران نهادی و معتبر می‌توانستند سهام GBTC را خریداری کنند.

این گروه از سرمایه‌گذاران بیش از ۱ میلیون دلار ثروت یا درآمد سالانه ۲۰۰٬۰۰۰ دلار طی ۲ سال گذشته داشتند. این قوانین سختگیرانه برای این وضع شده است که از سرمایه‌گذاران کم‌اطلاع در برابر سرمایه‌گذاری‌های پرریسک محافظت شود.

با این حال ETFهای اسپات بیت کوین در دسترس عموم مردم آمریکا قرار دارند. آن‌ها مشمول قانون اوراق بهادار SEC در سال ۱۹۳۳ می‌شوند و برای تبلیغ‌کنندگان گوگل امن‌تر هستند. در نتیجه سیاست جدید گوگل می‌تواند مخاطبان بیشتری را وارد بازار ارزهای دیجیتال کند.

تصمیم گوگل برای تبلیغ محصولات مبتنی بر ارزهای دیجیتال (از جمله ETFهای بیت کوین) می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد. گوگل با پایگاه کاربری و گستره وسیع خود، یک پلتفرم قدرتمند برای انتشار اطلاعات و جذب سرمایه‌گذاران بالقوه است. ETFهای بیت کوین نوعی ابزار قانونی و در دسترس برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند و تبلیغ آن‌ها مشروعیت بازار ارزهای دیجیتال و پذیرش آن را تقویت می‌کند.

مایکل ون د پوپه (Michael van de Poppe)، تحلیلگر معروف ارزهای دیجیتال، در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۲) به تاثیر مثبت تبلیغات گوگل بر محصولات مرتبط با بیت کوین اشاره کرده بود. در آن زمان، SEC در حال بررسی ETFهای فیوچرز بیت کوین بود و در نهایت این صندوق‌ها را در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۲) تصویب کرد. ون د پوپه تاکید کرده بود که این اتفاق به شناخت بیشتر ارزهای دیجیتال و پتانسیل آن‌ها به عنوان یک طبقه دارایی قانونی کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =