متن کامل وایت پیپر همستر کامبت به زبان فارسی؛ ترجمه اختصاصی مجله نوبیتکس
متنی که در ادامه میخوانید ترجمه وایت پیپر همستر کامبت است. این مطلب به هیچ عنوان توصیهای برای مشارکت در بازی همستر کامبت یا سرمایهگذاری روی این ارز دیجیتال در آینده نیست. پوشش اخبار و آموزشهای مرتبط با بازیهای تلگرامی در مجله نوبیتکس صرفاً با هدف اطلاعرسانی انجام میشود. مجله نوبیتکس هیچگونه مسئولیتی در رابطه با خطرات احتمالی تعامل با بازیهای تلگرامی ندارد.
توسعهدهندگان همستر کامبت در ۳۰ جولای (۹ تیر) اصلاحیه دوم وایت پیپر این بازی را منتشر کردند. بخش ابتدای این وایت پیپر از سلب مسئولیت مسئولیت تشکیل شده و در آن گفته شده است:
وایت پیپر بههیچوجه مشوق سرمایهگذاری نیست؛ تنها هدف این سند اطلاعرسانی است.
در ادامه سایر بخشهای وایت پیپر همستر کامبت را بررسی میکنیم.
۱- مقدمه
همستر کامبت یک بازی شبیهساز مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال است که در بستر پیامرسان تلگرام ساخته شده و ۳۰۰ میلیون بازیکن دارد. مأموریت این بازی انتقال تدریجی ۱ میلیارد کاربر وب ۲ به دنیای وب۳ است.
همستر که در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) راهاندازی شده است، توانسته است تا به حال مجموعهای از رکوردها را به نام خود ثبت کند:
- بزرگترین کانال تاریخ تلگرام (با ۵۲ میلیون نفر عضو)
- سریعترین کانال در یوتیوبی که به ۱۰ میلیون عضو رسیده است. این اتفاق برای همستر تنها ۶ روز زمان برد.
- سریعترین محصول از لحاظ رسیدن کاربران به ۱۰۰ میلیون نفر. این اتفاق برای ما تنها دو ماه زمان برد.
- بزرگترین بازی رمزارزی تاریخ
ما آماده هستیم تا یک رکورد دیگر را نیز ثبت کنیم و آن هم انجام بزرگترین ایردراپ در تاریخ ارزهای دیجیتال است؛ پس کمربندهایتان را ببندید. علاوه بر این، این ایردراپ تنها اولین قدم در راستای ساخت اکوسیستم همستر است که از بازی فعلی همستر بسیار فراتر خواهد رفت.
۲- بازیهای موبایلی و چشمانداز کریپتو
صنعت بازی سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار سود دارد که ۷۲ درصد از این سود تنها و تنها از بازیهای موبایلی سررشته میگیرد. بیش از ۱.۶ میلیارد نفر در سراسر جهان با پیشینههای متفاوت، سنهای متفاوت، سطح آموزش متفاوت و علایق متفاوت از کشورهای مختلف به بازیهای موبایلی میپردازند. پیشبینی میشود این رقم در سال ۲۰۲۸ به ۱.۹ میلیارد نفر برسد.
بیش از ۷۰۰ هزار بازی موبایلی در پلتفرمهای اپاستور و گوگلپلی در دسترس بازیکنان قرار دارد. این مسئله نشان میدهد که این صنعت تا چه حد بزرگ است؛ همچنین نشاندهنده این است که ترند بازیهای موبایلی تا چه حد قدرتمند است.
فهمیدن چرایی این مسئله آسان است. این روزها تقریباً هر کسی در این دنیا یک گوشی هوشمند در اختیار دارد که این مسئله موجب میشود تا دسترسی به بازیهای موبایلی بسیار آسان شود. چه شما در یک صف منتظر باشید، چه در زمان استراحت خود در محل کارتان باشید، یا در خانه خود در حال استراحت باشید، میتوانید گوشی خود را در بیاورید و در هر زمان و هر مکانی وارد یک بازی شوید.
دیگر علت بزرگ محبوبیت این بازیها، متنوع بودن آنها است. شما میتوانید به راحتی بازیهایی را در ژانرهای مختلفی مثل پازل، اکشن، ماجراجویی، استراتژی، مبتنی بر کلیک و حتی آموزشی پیدا کنید.
راحتی بازیهای موبایلی یک مزیت بسیار بزرگ است. این بازیها معمولاً به گونهای طراحی شدهاند که نوبتهای سریعی داشته باشند. این مسئله برای افرادی که برنامه شلوغی در زندگی خود دارند یک ویژگی عالی محسوب میشود. علاوه بر این، بسیاری از بازیهای موبایلی رایگان یا مقرونبهصرفه هستند. این مسئله موجب میشود آنها در دسترس طیف گستردهای از مخاطبان قرار بگیر د.
تعاملات اجتماعی دیگر عاملی است که موجب افزایش محبوبیت بازیهای موبایلی میشود. بسیاری از بازیها قابلیت بازی چندکاربره را ارائه میدهند و این مسئله به دوستان و خانوادهها اجازه میدهد تا بدون توجه به این که در چه مکانی هستند، با یکدیگر بازی کنند. این مسئله باعث میشود اصولی مثل سرگرمی، رقابت و در برخی اوقات جنبه همکاری وارد بازیهای آنلاین شود و به ایجاد یک راه بسیارخوب برای برقراری ارتباط با دیگران کمک کند.
همچنین توسعهدهندگان بهطور مداوم در حال بهروزرسانی بازیهای موبایلی با ویژگیها، سطوح و اتفاقهای جدید هستند. این مسئله موجب درگیر نگهداشتن بازیکنان با بازی و بازگشت بازیکنان به بازیها برای تجربه موارد بیشتر میشود. رابط صفحه لمسی گوشیهای هوشمند یک راه شهودی و مجذوبکننده را برای بازی کردن ارائه میدهد و کار را برای همه کسانی که میخواهند بازی کنند و سرگرم شوند، آسان میکند.
بهطور خلاصه بازیهای موبایلی محبوب هستند چون در دسترس هستند، متنوعاند، کار با آنها راحت و ساده است، مقرونبهصرفهاند، اجتماعی هستند و اینکه پیوسته در حال رشد هستند. آنها یک راه فرار سرگرمگننده و راهی برای استراحت، برقراری ارتباط با دیگران و به چالش کشیدن خود را ارائه میدهند و همه اینها تنها با کف دست یک فرد قابل دستیابی است. در نتیجه، چرا نباید عاشق این بازیها شد؟
صنعت ارزهای دیجیتال در حال ورود به دوره مهمی در چشمانداز بازیسازی است. اینها ترندهایی هستند که صنعت کریپتو به آغاز آنها کمک کرده است:
- بازیهای «پلی تو ارن» یا «بازیکن و جایزه ببر»: این نوع از بازیها به شما اجازه میدهد تا تنها با بازیکردن یک بازی، ارزهای دیجیتال کسب کنید.
- توکنهای غیرمثلی (NFT) در بازیها: توکنهای غیرمثلی، کلکسیونهای دیجیتالی هستند که شما قانوناً صاحب آنها هستید. در بازیهای موبایلی، توکنهای غیرمثلی میتوانند آیتمهای منحصربهفرد درون بازی باشند که شما میتوانید آنها را بخرید یا بفروشید.
- پاداشهای رمزارزی: بعضی از بازیهای موبایلی برای رسیدن به یک هدف مشخصشده در بازی، شرکت در رویدادها یا بازی کردن عادی، پاداشهای رمزارزی در نظر میگیرند. این مسئله میتواند یک انگیزه کوچک مضاعف برای ادامه دادن به بازی باشد و زمانی که برای بازی کردن میگذارید را به یک چیز ارزشمند تبدیل کند.
- فروشگاههای (مارکت پلیس) غیرمتمرکز: فناوری بلاک چین اجازه خریدوفروش شفاف و امن اقلام درون بازی را بدون نیاز به وجود واسطه میدهد.
- سرمایهگذاری و توسعه: صنعت رمزارزها حتی چگونگی ساختهشدن بازیها را نیز تغییر داده است. توسعهدهندگان میتوانند از طریق عرضه اولیه کوین خود (ICO) و با فروش توکنهای درون بازی یا توکنهای غیرمثلی پیشاز انتشار بازی، به جمعآوری سرمایه بپردازند. این مسئله به آغاز به کار بازیهای جدید کمک میکند و برای کسانی که پیشاز دیگران از بازی حمایت کردهاند، سهمی در موفقیت آن بازی قائل میشود.
صنعت ارزهای دیجیتال و بازی توانسته است مخاطبان مختلفی را گردهم بیاورد و اینجا جایی است که دنیاهای وب ۲ و وب ۳ به یکدیگر میرسند. هرچقدر که این مسئله خوب بهنظر میرسد، همانقدر نیز موجب بهوجود آمدن چالشهایی برای کاربرانی میشود که بهتازگی با دنیای وب۳ آشنا شدهاند.
۳- چالشهای صنعت وب۳
بازیها یک راه کارآمد برای آشنا کردن میلیاردها نفر با دنیای وب ۳ است.
وب ۳ چیزهای هیجانانگیز و زیادی برای ارائه دارد اما درک و فهم این دنیا همیشه آنقدر هم آسان نیست. در نتیجه، انتقال کاربران وب ۲ به یک دنیای وب جدید مسئلهای زمانبر است و نیاز به تلاش بسیاری دارد. ضمن اینکه این امکان وجود دارد که این انتقال در همه اوقات با موفقیت همراه نباشد.
فناوریهای وب ۳ میتوانند بسیار پیچیده باشند. برخلاف وب سایتها و برنامههای سنتی که به آنها عادت کرده بودیم، اپلیکیشنهای وب ۳ اغلب نیاز به این دارند تا کاربران مسائلی مانند بلاک چین، کیف پولها و ارزهای دیجیتال را درک کنند. این پیچیدگی میتواند مانعی برای بسیاری از مردم (برای ورود به دنیای وب ۳) باشد.
برنامههای وب ۳ همچنین به تجربه کاربری بدی که دارند شناخته میشوند. این برنامهها به اندازه برنامههای سنتی آراسته نیستند و به اندازه آنها درک شهودی ندارند. این مسئله میتواند تطبیقپذیری و استفاده از این فناوریهای جدید را برای عموم کاربران سخت کند.
وب ۳ از بلاک چینها و پروتکلهای مختلفی تشکیل شده است که این بلاک چینها و پروتکلها لزوماً همیشه در کنار یکدیگر کار نمیکنند. ایجاد یک تجربه یکپارچه در پلتفرمهای مختلف یک چالش است.
دقیقاً به همین دلیل است که مینی اپهای تلگرام (Telegram mini-apps) میتوانند یک راه بسیار خوب برای انتقال افراد از دنیای وب۲ به دنیای وب۳ باشند.
۴- برنامههای تلگرامی و مقبولیت گسترده ارزهای دیجیتال
چرا تلگرام؟ تلگرام بدونشک به مکانی برای حضور، ساخت، برقراری ارتباط و تعامل مردم تبدیل شده است. این پیامرسان در حال حاضر بیش از ۹۵۰ میلیون کاربر دارد و این مسئله موجب شده است تا تلگرام علاوه بر پیامرسان بودن، به یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی با پتانسیل بسیار زیاد برای دیدهشدن برندها تبدیل شود.
البته که با این تعداد کاربر، تلگرام یک پلتفرم بسیار جذاب برای شرکتها است تا به آن تکیه کنند.
مینی اپهای تلگرام یک اپلیکیشن آنلاین هستند که مستقیماً روی تلگرام ساخته و اجرا شدهاند. این مینی اپها مزایای متعددی را در اختیار توسعهدهندگان و جوامع میگذارند:
- یک پروتکل منبعباز بین کیف پولها و برنامههای تون کانکت (TON Connect)
- ارائه گزینههای درآمدزایی مختلف مانند تبلیغات، مدلهای عضویت و اشتراک و خریدهای درونبرنامهای
- تعامل باتها
- توسعه جامعه برای توسعهدهندگان
- پرداختهای یکپارچه
- یکپارچگی و سازگاری با کیف پولهای تون (TON) (این را هم بگوییم که کاربران همستر کامبت بهعنوان جامعهای که بیشترین کیف پولهای متصل به تون را دارند، به خود میبالند)
- و بسیاری از مزایای دیگر …
به همین دلیل است که همستر کامبت بر بستر تلگرام ساخته شده است. اما اتفاقات بیشتری در راه است.
استفاده از مینی اپها برای درگیر کردن افراد با دنیای ارزهای دیجیتال مزایای بسیاری داشته است. اول اینکه، مینی اپها راه آسانی برای ارتباط گرفتن با کاربران و ارائه اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال، عرضه اولیه کوینها، بلاک چین و دیگر جنبههای مربوط به آنها را فراهم میکنند. علاوه بر این، مینی اپها میتوانند دسترسی به خدمات متنوعی چون کیف پولهای ارز دیجیتال، بازیهای کریپتویی، صرافیهای ارز دیجیتال و دیگر ابزارهای مناسب را فراهم کنند.
دوم، مینی اپها میتوانند برای کارزارهای بازاریابی، مراسمات و رویدادها، دادن هدایا و دیگر فعالیتهایی که مشوق مشارکت و درگیر شدن مخاطبان هستند؛ استفاده شوند. راحتی استفاده از آنها و دسترسی به آنها از طریق پلتفرمهای مختلف به گسترش کاربران کمک میکند. علاوه بر این به خاطر ادغام با ارزهای دیجیتال، آنها را مجذوب خود نگه میدارد.
در نهایت، مینی اپها میتوانند با فراهم کردن راههای مناسب و امن برای تبادل اطلاعات و داراییهای دیجیتال، به شفافیت و امنیت تعامل کاربران با خدمات ارزهای دیجیتال کمک کنند. این مسئله میتواند بهشدت به سادهسازی و افزایش مشارکت مخاطبان در دنیای ارزهای دیجیتال (از طریق فراهم آوردن دسترسی راحت به خدمات و اطلاعات متنوع درباره ارزهای دیجیتال) کمک کند.
ما پلتفرمی برای بازیهای کریپتویی در تلگرام ایجاد کردهایم و مطمئن هستیم که بازیهای ما در سال آینده بیش از ۱ میلیارد کاربر را به بلاک چین سوق خواهند داد. همین حالا نیز بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر داریم و به همین دلیل است که همستر کامبت بر بستر تلگرام ساخته شده است.
۵- روند بازی (Gameplay) و روایتها
همستر کامبت یک بازی شبیهساز مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال است که در آن بازیکنان پروفایلهایی ایجاد میکنند و با انجام فعالیتهای مختلف پروفایل خود را تقویت میکنند.
همستر کامبت یک رقابت یا مسابقه نیست. این بازی تماماً در مورد جامعه، دوستان و رشد کردن در کنار یکدیگر است. اما همچنین بازی است که شما میتوانید در آن تجربه کنید که بهعهده داشتن رهبری یکی از بزرگترین شرکتهای ارز دیجیتال جهان برای خودتان چه حسی دارد. آیا شما تصمیم درست را میگیرید؟ چه مقدار سود نصیب شما میشود؟ چه چیزهایی میتواند روی تصمیمگیری شما اثرگذار باشد و چرا؟
در درون بازی، بازیکنان ملزم هستند تا سکههایشان را افزایش دهند، کمبوها و رمزهای روزانه را تکمیل کنند و پاداشهای روزانهشان را دریافت نمایند. همه این کارها بهمنظور بهحداکثررساندن درآمد غیرفعال و اطمینان از این مسئله است که صرافیِ کاربران در جهتی که خودشان میخواهند، در حال حرکت است.
چنین سیستمی فرآیند کلی بازی را برای کاربران راحت میکند. کاربران لزوماً نیاز ندارند که روزهایشان را با کلیک کردن و ضربه زدن به پایان برسانند. برعکس آنها میتوانند انتخاب کنند که چه وظایفی را انجام بدهند یا چه کارهایی بکنند تا درآمدشان چند برابر شود.
همستر کامبت همچنین یک سیستم ارجاع دارد که بسیار کارآمد است. با دعوت دوستانتان، شما نهتنها سود خود را افزایش میدهید؛ بلکه میتوانید صرافی خودتان را در کنار نزدیکترین دوستانتان بسازید و مدیریت کنید.
فعالیتهایی که وقتی در حال بازی هستید و در زمان اولین ایردراپ مهم است، به موارد زیر بستگی خواهد داشت:
- چرخه کلی بازی: آیا شما تنها بازی را دانلود کردید و آن را فراموش کردید یا یک بازیکن فعال هستید؟
- تعامل با جامعه ارز دیجیتال و فعالیت در آن
- دوستان دعوتشده و کیفیت دوستانی که دعوت کردهاید: آيا شما باتها را آوردهاید؟ یا اینها دوستان واقعی شما هستند که با آنها بهصورت روزانه برخورد دارید و با آنها بازی میکنید؟
- دستاوردها
- یکپارچگی کیف پول
- شهرت و اعتبار
۶- جذب کاربران و جامعه
همستر کامبت ثابت کرده است که در جذب کاربران بسیار موفق بوده است. این بازی در ۲۶ مارس ۲۰۲۴ (۷ فروردین) راهاندازی شد و ما حالا میتوانیم با افتخار اعلام کنیم که ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان داریم.
تیم ما تجربه خوبی در زمینه رشد ترافیک در بازی و صنعت ارزهای دیجیتال داشته است و نتایج ما گواه روشنی برای اثبات این مسئله است.
- کارآمدی تیم ما
- علاقه کاربران به محصول
- همهگیر شدن محصول
- رویکرد دادهمحور و تحلیلهای عمیق
- فرآیند انتقال آرام و راحت
- شخصیسازی
- رابط کاربری آسان
- تکنیکهای نگه داشتن بازیکنان در بازی
- محتوای همهگیرشده و تکنیکهای بازاریابی
موفقیت تمامی این معیارها بهواسطه تعداد بازیکنان فعال روزانه ما که از بازی همستر کامبت لذت میبرند و تعدادشان به ۵۰ میلیون نفر میرسد، اثبات شده است.
۷- عملکرد همستر کامبت در شبکههای اجتماعی (تا تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۲۴)
یوتیوب: بیش از ۳۴ میلیون کاربر در کانال اصلی و میلیونها کاربر دیگر در ۱۷ کانال یوتیوب منطقهای ما عضو شدهاند.
با حمایت قدرتمند جامعه ما، ما توانستیم یک رکورد جهانی را در یوتیوب بشکنیم و آن هم رکورد سریعترین کانالی است که به ۱۰ میلیون عضو رسیده است. رسیدن به این دستاورد برای ما تنها ۶ روز زمان برد.
تلگرام: ۵۳ میلیون عضو – بزرگترین کانال در تاریخ تلگرام.
شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق): ۱۲ میلیون دنبالکننده. هر پست میلیونها بازدید به خود میبیند؛ احتمالاً جزء برترینها در بخش وب ۳ هستیم؟
هدف بعدی ما؟ ۱ میلیارد کاربر در اکوسیستم همستر کامبت.
۸- نکات برجسته، معیارهای کلیدی و کاربرد
اینها یک سری از معیارهای کلیدی محصول هستند که تیم همستر کامبت به آنها مفتخر است:
- ۹۹ درصد بازیکنان بهوسیله دوستانشان دعوت شدهاند. ما یک محصول همهگیر با محتوایی شخصی و همهگیر ساختهایم.
- در هر روز هزاران ویدئو در مورد ویژگیهای ما، کارتهای درون بازی، کمبوها و کدهای روزانهمان توسط بلاگرها در یوتیوب منتشر شده است.
- ما از بیش از ۱۹۰ کشور دنیا بازیکن داریم.
- اگر یک بازیکن به مدت یک هفته درگیر بازی همستر کامبت باشد، به احتمال ۹۱ درصد تا ۳۰ روز به فعالیت خود ادامه میدهد.
- میانگین ورود بازیکنان به اپلیکیشن همستر کامبت تقریباً ۵ بار در روز است.
- فعالیتهای روزانه مانند کمبوها، کدها یا بخش مینی گیم (mini- game) بیش از ۴۰ میلیون کاربر را بهصورت روزانه به خود جذب میکند.
۹- اسکوادها (Squads)
روند عملکرد اسکوادها (دستهها) راهی برای درگیر شدن جامعه افراد صاحبنظر (KOL) در نبردهای تیمی است.
عضویت در یک دسته به شما اجازه میدهد تا با یکدیگر تعامل داشته باشید، با یکدیگر رشد کنید، تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و به همدیگر کمک کنید. مهمترین نکاتی که باید از این بهروزرسانی در ذهن داشته باشید:
۱- همراه با دوستان خود بازی کنید: دوستان خود را به جوخهها دعوت کنید تا سرگرم شوید و از بازی در کنار یکدیگر لذت ببرید.
۲- جامعه مخصوص خودتان را ایجاد کنید: جوخه (Squad) تنها شامل گروهی از بازیکنان نیست، بلکه جامعه شخصی شماست. در مورد استراتژیها بحث کنید، وظایف محولشده را کامل کنید و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.
برند خودتان را تبلیغ کنید: حتی اگر اسکواد شما سوددهی ندارد هم، یک راه بزرگ برای بازدید از کانال یا گروه شماست و میتواند کاربران جدیدی را به خود جذب کند.
رویدادهای دارای محدودیت زمانی
رویدادهای دارای محدودیت زمانی راهی کارآمد برای اعضای جامعه است تا با یکدیگر برخورد داشته باشند. این رویدادها در موارد زیر کمک میکنند:
۱- افزایش مشارکت و فعالیت را تبلیغ میکنند. رویدادهای با محدودیت زمانی میتوانند اعضای جامعه ارزهای دیجیتال را به شرکت در فعالیتهای متنوعی مانند مراسمها، بختآزماییها، حراجیها و… تشویق کنند که این مسئله موجب تقویت جامعه و درگیر شدن افراد بیشتری میشود.
۲- افزایش علاقه و تعهد. چنین رویدادهایی، هیجان و فوریتی ایجاد میکنند که توجه اعضای جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جذب میکنند و آنها را به مشارکت تشویق میکند.
۳- گسترش جامعه. رویدادهای دارای محدودیت اعضایی از جامعه که علاقهمند به فرصتها و پاداشهای منحصربهفرد هستند را به خود جذب میکند که این مسئله میتواند به رشد جامعه و افزایش عضویت در آن کمک کند.
۴- ایجاد تجربیات منحصربهفرد و اختصاصی. رویدادهای با محدودیت زمانی این فرصت را به اعضای جامعه ارائه میکنند تا اعضا بتوانند آیتمها، پاداشها و جایزههای اختصاصی و محدود را دریافت کنند که این مسئله برای شرکتکنندگان یک تجربه خاص و به یاد ماندنی خلق میکند.
پوستهها و شخصیسازی
پوستهها (Skins) اقلام متفاوتی در بازی هستند که بازیکنان میتوانند آنها را به دست آورند، بهکار بگیرند و پروفایل خود را با آنها بهروزرسانی کنند. پوستهها در قالب لباس و دیگر مواردی خواهند بود که شما میتوانید آنها را برای شخصیت خود (و برای سرگرمی خود) به کار بگیرید و قیافه، مدل مو، لباسها، کفشها و… خود را تغییر دهید.
شخصیسازی به معنای این است که شما این فرصت را خواهید داشت تا شخصیتی را بهطوری که خودتان میخواهید بسازید؛ از ظاهر آن گرفته تا یک ملیت و جنسیت خاص، سبک و ویژگیهای شخصیتی آن (اینجا منظور از شخصیت بعد روانشناختی آن است).
بنیاد همستر و توکن HMSTR$
- بنیاد همستر یک سازمان غیرانتفاعی است که بهوسیله حمایتهای نوآورانهای که به دستیابی به مأموریتش کمک میکند، در راستای مصالح جامعه عمل میکند.
- مأموریت بنیاد همستر انتقال یک میلیارد نفر دیگر به دنیای وب۳ و توسعه پایدار توکن HMSTR$ و اکوسیستم حول آن است.
- توکن HMSTR$ یک توکن نشأت گرفته از جامعه است که توسط بنیاد همستر راهاندازی و اجرا خواهد شد.
- همستر کامبت فرصتی برای نشان دادن کاربرد توکن HMSTR$ به میلیونها کاربر است. توکن HMSTR$ قرار است تا از همستر کامبت فراتر برود و به چندین و چند محصول دیگر در داخل و خارج اکوسیستم همستر قدرت دهد.
- همستر کامبت یک تجارت سودده است. با اینکه پروژههای متوسط دیگر این کار را انجام میدهند، هیچ نیازی به فروش توکنهای اختصاص داده شده به تیم پشت آن برای پرداخت مخارج نیست.
تجارت انتشارات
همستر کامبت برنامههای بلندپروازنهای برای رشدی فراتر از بازی محبوبمان دارد. هدف ما تبدیل شدن به اکوسیستم نشر بازی است که بهترین استودیوهای بازی را در اندازههای مختلف برای مخاطبان ما در معرض نمایش میگذارد؛ از فرصتهای بازاریابی گرفته تا استفاده از توکنها و گزینههای همکاری.
ما ارائه کاربردهای چندگانه توکن را از طریق بازیهای خانواده همستر در نظر میگیریم. با ترکیب ابزارهای بازاریابی بسیار کارآمد، ترافیک خالقان محتوای محلی و توانایی راهاندازی دوجین بازیهای بهروز و معروف، هدف ما ساخت یک انتقالدهنده تعاملی با یک چرخه بازی بیانتها بر اساس سطوح بالای ارزش طول عمر بازیهای منتشرشده است.
با استفاده از بیش از ۱۵ سال تجربه توسعه بازی، ما بازیکنانی را از تمامی پلتفرمهای در دسترس شامل موبایلها، کامپیوترهای شخصی و کنسولها گردآوری خواهیم کرد. با ترکیب روند حرکتی وب۲ و وب۳، ما ۱ میلیارد بازیکن را به صنعت ارزهای دیجیتال سوق خواهیم داد و عصر جدیدی را در حوزه مقبولیت گسترده ارزهای دیجیتال شروع میکنیم.
علاوه بر اینها، تجارت انتشارات برای همستر کامبت یک فرصت در راستای ایجاد یک جریان سوددهی فیات فراهم میکند که برای پایداری بلندمدت تجارت امری حیاتی است. اکثر پروژههای کریپتویی یک ناهمخوانی مشخص در انگیزه خود دارند. بیشتر سرمایه آنها در توکن خودشان است و مجبور به فروش آنها هستند تا بتوانند حقوقهای خود و هزینه مخارجی چون بازاریابی را پرداخت کنند.
هدف ما ایجاد و تحت فشار گذاشتن جریانهای سود اضافی است تا فشار فروش کاهش پیدا کند. این مسئله انعطافپذیری و توانایی لازم برای یک رشد پایدار را میدهد.
علاوه بر این، مدل فعلی بازاریابی وب۳ که بر اساس مدل «همه چیز را از من بپرس» (AMA) و دادن هدایا است، تنها در حال استفاده دوباره از مخاطبانی در وب۳ است که پیشاز این هم در آن حضور داشتهاند و افراد جدیدی را به درون اکوسیستم جذب نمیکنند. ازآنجاکه هدف ما انتقال ۱ میلیارد بازیکن به وب۳ است، مجبور هستیم تا بخشی از بودجه بازاریابی خود را به کانالهای بازاریابی سنتی وب۲ اختصاص دهیم که منحصراً پرداختها را از طریق ارز فیات دریافت میکنند.
ساخت پلتفرمی که قادر به مدیریت مقبولیت گسترده باشد، تنها در صورتی ممکن است که ابزارهای بازاریابی وب۲ و وب۳ با یکدیگر ترکیب شوند.
تأمین سرمایه اکوسیستم برای توسعهدهندگان شخص ثالث نیز ممکن است با مشوقهایی که به جای توکن در قالب ارز فیات است صورت بگیرد. این بدین معنی است که توسعهدهندگان شخص ثالث با راهاندازی محصولات جدید به جای اضافه کردن بر فشار فروش از طریق نقدشوندگی توکنهای اهدا شده، تقاضای اضافی را به بازار خواهند آورد.
بنابراین اکوسیستم HMSTR$ میتواند بدون هیچ مقیاس مخربی که صنعت ارزهای دیجیتال با آنها آشناست ساخته شود؛ این درحالی است که دیگران برای توسعه اکوسیستم هزینهها را از طریق توکن پرداخت میکنند.
توکنومیکس یا اقتصاد توکنی
حقایق کلیدی در مورد اقتصاد توکنی همستر:
۱- ایردراپ همستر، بزرگترین ایردراپ تاریخ ارزهای دیجیتال خواهد بود
۲- ۶۰ درصد حجم ایردراپ به بازیکنان اختصاص پیدا میکند. باقی آن برای تأمین نقدشوندگی بازار، همکاری و تأمین بودجه اکوسیستم، اهدای پاداش به اسکوادها و دیگر موارد محفوظ میماند.
۳- توسعه بازی ادامه پیدا میکند و فصل دومی برای بازیکنان در کار خواهد بود. این پروژه برنامه دارد تا بهروزرسانیهایی را منتشر کند تا بازیکنان فعلی را مجذوب خود کنند و بازیکنان جدید را نیز به سمت خود بکشاند.
۴- بازیکنان بیشتر به معنی سرمایهگذاری بیشتر است که به معنی سهم بیشتری از ایردراپ برای هر بازیکن است. همسترها قدرتمند هستند. یکی برای همه و همه برای یکی.
۵- ازآنجاکه ما هیچ شرکت سرمایهگذاری نداریم و هیچ شرکت سرمایهگذاری خطرپذیری نیز از ما حمایت نمیکند، هیچ فشار فروش اضافهای وجود ندارد و توکن نشأت گرفته از جامعه و ارزش آن از طریق عرضه، تقاضا و میزان علاقه جامعه تعیین خواهد شد. در هر جایی که سرمایهگذاران حضور دارند، نقدشوندگی خروج برای آنها ممکن است به معنی تکتک شما همسترها باشد. در نتیجه ما در حال کار روی ساخت توکن با چنان ارزشی هستیم که هر سرمایهگذاری از در اختیار داشتن آن خوشحال خواهد بود، البته بعد از شما.
ممنون که مطالعه کردید. به یاد داشته باشید: همسترها، نهنگهای جدید هستند.
سلب مسئولیت حقوقی: این وایت پیپر تنها برای مطلع کردن جامعه انتشار یافته است. این وایت پیپر هیچگونه پیشنهاد فروشی نمیدهد. این وایت پیپر هیچگونه پیشنهاد خرید نمیدهد یا مشوقی برای خرید هیچ توکنی نیست. در این وایت پیپر هیچ تضمین و قولی در رابطه بااینکه همستر کامبت چگونه تجارت خود را انجام میدهد یا اینکه توکنها توسعه خواهند یافت و همچنین در رابطه با ارزش و کاربرد توکنها وجود ندارد.
این وایت پیپر نشاندهنده برنامههای فعلی است که امکان تغییر آنها وجود دارد و موفقیت هر کدام از این برنامهها به بسیاری از عواملی که از کنترل همستر کامبت خارج هستند بستگی دارد؛ عواملی که شامل عاملهای مبتنی بر بازار، عاملهای درون بازی و صنایع ارزهای دیجیتال و دیگر عوامل هستند.