اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

چرا قیمت بیت کوین نتوانست از ۶۸٬۶۰۰ دلار عبور کند؟

رالی بیت کوین همچنان ادامه دارد و قیمت این ارز دیجیتال بعد از رسیدن به رکورد ۶۸٬۶۰۰ دلار به محدوده ۶۶٬۸۰۰ دلار برگشته‌ است. با این حال مارکت کپ BTC هم به بیش ۱.۳ دلار رسیده‌ و در هفته گذشته حدود ۲۰ درصد رشد کرده‌ است. علاوه بر این قیمت این ارز دیجیتال بر اساس یورو هم به سقف جدیدی رسیده‌ است.

خلاصه خبر

  • تحلیلگران باور دارند که هولدرهای بلندمدت بیت کوین فرآیند توزیع و فروش توکن‌های خود را شروع کرده‌اند.
  • علاوه بر این اندیکاتور TD Sequential هم سیگنال نزولی مهمی را در تایم فریم ۴ ساعته صادر کرده است

به گزارش کوین گیپ، داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که بیت کوین با سقف تاریخی خود تنها ۵ درصد تفاوت دارد. بسیاری از معامله‌گران باور دارند که رالی BTC همچنان ادامه دارد اما به نظر می‌رسد همه فعالان بازار ارزهای دیجیتال با آن‌ها موافق نیستند. داده‌های وب سایت کوین گلس (CoinGlass) نشان می‌دهد که ناباوری معامله‌گران از رشد BTC باعث شد بیش از ۱۳۴ میلیون دلار معامله در شبکه بیت کوین لیکویید شود. ۱۰۵ میلیون دلار از این معاملات هم به بازار شورت (فروش آن) تعلق داشت.

چک میت (Checkmate)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، خاطرنشان کرد که هولدرهای بلندمدت بیت کوین فرآیند فروش و توزیع توکن‌های خود را آغاز کرده‌اند. او با انتشار نمودار زیر تاکید کرد:

هولدرهای بلندمدت بیت کوین توزیع توکن‌هایشان را شروع کردند. شاید ۴۰ تا ۵۰ درصد از این داده‌ها به خاطر صندوق GBTC باشد اما در هر صورت نشان می‌دهد که هولدرهای این ارز دیجیتال به خوبی بازار را بررسی کرده و می‌دانند که کجا باید BTC را بخرند یا بفروشند

ذخایر هولدرهای بلندمدت بیت کوین

یکی دیگر از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال به اسم علی مارتنیز (Ali Martinez) هم اعلام کرد که اندیکاتور مهم «TD Sequential» سیگنال فروش بیت کوین را در تایم فریم ۴ ساعته صادر کرده است. تاریخ نشان داده‌ است که با صدور چنین سیگنال‌هایی، قیمت بیت کوین ۱.۵ درصد تا ۴.۷ درصد اصلاح می‌کند. در نتیجه با توجه به سود ۵۵ درصدی هولدرهای بیت کوین در ماه گذشته، به نظر می‌رسد فرآیند برداشت سود آن‌ها تا حدودی منطقی باشد.

اندیکاتور TD Sequential

حال باید دید که این برداشت سود تا کجا ادامه دارد و چه تاثیری روی قیمت بیت کوین می‌گذارد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 9 =