هک نوبیتکس: اطلاعیههای رسمی و راههای ارتباطی
صبح روز چهارشنبه ۲۸ خرداد، تیم فنی نوبیتکس نشانههایی از دسترسی غیرمجاز به بخشی از زیرساختهای اطلاعرسانی و کیف پول گرم خود را شناسایی کرد. بلافاصله پس از تشخیص، تمام دسترسیها متوقف شد و تیمهای امنیتی داخلی نوبیتکس برای بررسی دقیق ابعاد این حادثه اقدام کردند. تا امروز، با تلاش تیم نوبیتکس، کاربران مجدداً به داراییهایی خود دسترسی پیدا کردهاند و امکان معامله تمامی رمزارزها فراهم شده است.
در این مطلب مروری کلی بر روند بازیابی خدمات پس از این حادثه امنیتی داریم و روشهای دنبالکردن اطلاعیههای نوبیتکس و ارتباط با پشتیبانی را توضیح میدهیم.
روند بازگشت خدمات نوبیتکس
همانطور که در ابتدا گفته شد، دسترسی غیرمجاز به زیرساختهای نوبیتکس در صبح روز ۲۸ خرداد شناسایی و بلافاصله برای قطع تمام دسترسیها اقدام شد. در ادامه، اطلاعات تمام کاربران به سرعت و با استفاده از دادههایی که در سرورهای پشتیبان ذخیره شده بود، بازیابی شد.
پس از آن، با تلاشهای تیم نوبیتکس برای بازیابی هرچه سریعتر خدمات، دسترسی به کیف پول اسپات در مدت زمانی بسیار کوتاه بهصورت تدریجی آغاز شد. تا امروز، کاربران مجدداً به داراییهای خود دسترسی پیدا کردهاند و موجودی کیف پولهای تعهدی و وثیقه نیز به تدریج در حال نمایش است. به زودی امکان مشاهده موجودی کیفپول نوبیفای و انتقال آن به کیف پول اسپات جهت دسترسی مجدد به موجودیها نیز فراهم خواهد شد.
برای دنبال کردن روند بازگشت خدمات و جدیدترین اطلاعیههای رسمی نوبیتکس میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.
پاسخ به سؤالات کاربران
تیم پشتیبانی نوبیتکس بهصورت ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته فعال و پاسخگوی سؤالات کاربران است. در صورتی که نیاز به راهنمایی برای استفاده از خدمات نوبیتکس دارید، برای ارتباط با پشتیبانی میتوانید از طریق چت آنلاین یا تماس تلفنی اقدام کنید. تمام راههای ارتباطی رسمی نوبیتکس نیز در این صفحه قرار داده شده است.
نکات امنیتی
طی روزهای اخیر مواردی از تلاش برای کلاهبرداری از کاربران نوبیتکس از طریق صفحات جعلی در شبکههای اجتماعی از جمله توییتر (X) و اینستاگرام و همینطور رباتهای تلگرامی گزارش شده است. این حسابها یا رباتهای جعلی، خود را «پشتیبانی نوبیتکس» معرفی کرده و از این طریق برای دریافت اطلاعات حساس کاربران که ممکن است به سرقت موجودی آنها منجر شود، اقدام میکنند.
دقت داشته باشید که نوبیتکس مشخصاً هیچ رباتی در پیامرسان تلگرام برای ارائه خدمات پشتیبانی ندارد. در صورت مواجهه با رباتهای جعلی یا هر حساب مشکوک فعال در فضای مجازی، جداً از ارائه هرگونه اطلاعات خودداری کنید. ارسال اطلاعات برای حسابهای مشکوک میتواند به سرقت موجودی حساب شما منجر شود. هرگونه نکته یا سؤال درباره خدمات نوبیتکس را تنها از طریق راههای رسمی ارتباط با پشتیبانی نوبیتکس که در این مطلب معرفی شد دنبال کنید.
نکته مهم دیگری که لازم است به آن توجه داشته باشید، تغییر تمامی آدرسهای کیف پول کاربران است. بنابراین، لطفاً از واریز رمزارز به آدرسهای قدیمی نوبیتکس جداً بپرهیزید و برای واریز رمزارز حتما آدرسهای جدید کیفپول خود را از صفحه واریز رمزارز دریافت کنید.