تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال قیمت فانتوم؛ رشد FTM تا کجا ادامه دارد؟

قیمت فانتوم در هفته قبل حدود ۱۰ درصد رشد کرد اما در حال حاضر در نزدیکی مقاومت مهمی قرار دارد.

خلاصه تحلیل

  • قیمت FTM بعد از اجرای ارتقای مهم آن رشد کرده است.
  • این ارز دیجیتال در نزدیکی مقاومت مهمی قرار دارد.

به گزارش کوین دسک و بی‌این کریپتو، قیمت FTM در هفته گذشته به رشد نسبتاً خوبی رسید. به نظر می‌رسد اجرای به‌روزرسانی سونیک (Sonic) در شبکه فانتوم به رشد توکن آن کمک کرده است. در حال حاضر ۲۵ نود از ۶۰ نودهای فانتوم این ارتقا را اجرا کرده‌اند. شایان ذکر است که به‌روزرسانی سونیک به فانتوم‌ کمک می‌کند تا در هر ثانیه ۲٬۰۰۰ تراکنش را پردازش کند.

علاوه بر این ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) شبکه فانتوم هم در ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) به ۲۰۳ میلیون دلار رسید و نسبت به رکورد ۱۱۱ میلیون دلاریِ ۲ روز قبل‌تر خود به شدت رشد کرد. 

TVL شبکه فانتوم
TVL شبکه فانتوم

از لحاظ تکنیکال، رشد ۲۳ درصدی FTM تنها طی ۲ روز این ارز دیجیتال را به مقاومت مهمی رسانده‌ است. نسبت ارزش بازاری به ارزش واقعی (MVRV) فانتوم در تایم فریم ۳۰ روزه هم به ۱۴ درصد رسیده‌ است. این شاخص نشان می‌دهد که اکثر هولدرهای FTM به سود رسیده‌‌اند و ممکن است فشار فروش آن‌ها افزایش یابد. تاریخ هم نشان‌ داده‌ است که وقتی شاخص MVRV فانتوم به ۷ تا ۲۱ درصد می‌رسد، قیمت آن با اصلاح جدیدی مواجه می‌شود.

نسبت MVRV فانتوم
نسبت MVRV فانتوم

علاوه بر این شاخص GIOM نشان می‌دهد که ۸۴ میلیون دلار از عرضه FTM وقتی قیمت آن از مرز ۰.۸۲ دلار عبور کند، وارد ناحیه سوددهی می‌شود؛ زیرا این توکن‌ها به طور میانگین در قیمت ۰.۷۶ الی ۰.۸۲ دلار خریداری شده‌اند.

توزیع عرضه فانتوم
توزیع عرضه FTM

قیمت فانتوم در حال حاضر در محدوده ۰.۸۰ دلار قرار دارد. رنج ۰.۸۰ دلار تا ۰.۸۸ دلار مقاومت مهمی برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شود؛ چراکه FTM در ماه گذشته سه بار به این محدوده برخورده کرد اما نتوانست از آن عبور کند. 

به نظر می‌رسد FTM در حال حاضر در حال آزمایش کف این رنج به عنوان حمایت خود است. با این حال اگر فشار فروش آن ادامه داشته باشد، ممکن است این حمایت را از دست بدهد. در این صورت فانتوم ممکن است دوباره وارد فاز تثبیت خود در محدوده ۰.۶۳ الی ۰.۸۰ دلار شود.

تحلیل تکنیکال قیمت فانتوم
تحلیل تکنیکال قیمت FTM

با این حال اگر فشار فروش فانتوم افزایش نیابد، روند صعودی آن ادامه خواهد یافت. در این صورت فانتوم می‌تواند از مقاومت ۰.۸۰ دلار تا ۰.۸۸ دلار عبور کند و خود را به محدوده ۰.۹ دلار برساند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *