تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین، دوج کوین، شیبا اینو، کاردانو و آوالانچ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)

همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، قیمت آلت کوین‌های بزرگ بازار نیز کاهش یافته و هرکدام از آن‌ها به دنبال پیدا کردن سطوح حمایتی جدیدشان هستند.

خلاصه تحلیل

  • قیمت شیبا اینو و کاردانو در یک الگوی مثلث قرار دارد و با شکسته شدن این الگوها به هر سمت، جهت حرکت بعدی آن‌ها مشخص می‌شود.
  • تون کوین همچنان در یک رنج محدود در نوسان است و این احتمال وجود دارد که زمان بیشتری در این محدوده باقی بماند.

به گزارش کوین تلگراف، بعد از ۳ کندل ماهانه منفی بیت کوین توانست کندل ماه مه (اردیبهشت) را با رشدی ۱۱ درصدی ببندد. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران با احساسات صعودی قابل‌توجهی به پیشواز ماه ژوئن (خرداد) رفته‌اند. در ادامه با توجه به تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین و ۴ آلت کوین دیگر، این مسئله را بررسی می‌کنیم که آیا این احساسات صعودی به آلت کوین‌ها هم کمک می‌کند یا خیر.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین

خریداران دوج کوین در تلاش هستند تا قیمت دوج کوین را بالای میانگین‌های متحرک آن نگه دارند. این موضوع نشان می‌دهد که به محض افزایش قیمت DOGE، فشار فروش آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

اگر قیمت دوج کوین به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۱۵ دلار) برسد، این ارز دیجیتال می‌تواند تا محدوده ۰.۱۴ دلار کاهش یابد. این سطح می‌تواند به عنوان کف DOGE عمل کند اما در صورت از دست رفتن آن، حمایت مهم بعدی این توکن در ۰.۱۲ دلار قرار دارد.

از سوی دیگر اگر قیمت دوج کوین افزایش یابد، نشان می‌دهد تقاضای زیادی در سطوح پایین‌تر دارد. در این صورت دوج کوین می‌تواند برای مدتی در رنج ۰.۱۴ دلار تا ۰.۱۸ دلار در نوسان داشته باشد. شکسته شدن و بسته شدن کندل روزانه DOGE در بالای ۰.۱۸ دلار می‌تواند راه را برای صعود تا محدوده ۰.۲۱ دلار هموار کند.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین

قیمت تون کوین در نزدیکی میانگین متحرک‌های آن قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که فشار خرید یا فشار فروش جدی برای TON وجود ندارد.

نمودار روزانه قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت تون کوین

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶.۳۹ دلار) و موقعیت شاخص RSI نشان می‌دهد که به احتمال زیاد نوسانات TON در بازه ۴.۷۲ دلار تا ۷.۶۷ دلار تا چند وقت دیگر نیز ادامه دارد. اگر قیمت TON به زیر ۶ دلار برسد، حمایت بعدی آن در سطح ۴.۷۲ دلار قرار دارد

از سوی دیگر شکسته‌ شدن‌ مقاومت ۶.۷۳ دلاری راه را برای رشد تون کوین تا محدوده ۷.۶۷ دلار هموار می‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا

بعد از اینکه قیمت شیبا اینو نتوانست به بالای مقاومت سربار خود در ۰.۰۰۰۰۳۰ دلار برسد، این میم کوین تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۰۰۰۰۲۵ دلار) کاهش یافت.

نمودار روزانه قیمت شیبا
نمودار روزانه قیمت شیبا

اگر قیمت شیبا اینو بعد از رسیدن‌ به میانگین متحرک‌های خود رشد کند، احتمالاً دوباره تلاش می‌کند از مقاومت ۰.۰۰۰۰۳۰ دلار عبور نماید. پس از آن اهداف ۰.۰۰۰۰۳۳ و ۰.۰۰۰۰۳۹ دلاری در انتظار SHIB هستند.

در طرف مقابل، اگر قیمت SHIB به زیر خط حمایت موجود در نمودار روزانه خود برسد، نشان‌ می‌دهد که فروشندگان به دنبال اصلاح عمیق‌تری هستند. در نتیجه قیمت شیبا اینو ممکن است تا سطح ۰.۰۰۰۰۱۸ دلار کاهش یابد. با این حال فشار خرید شیبا اینو احتمالاً در این سطح افزایش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در روزهای گذشته نزولی بوده‌ و اکنون به خط حمایت الگو مثلث متقارن خود رسیده‌ است. با این حال به نظر می‌رسد ADA با قدرت از این سطح دفاع می‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت کاردانو

اگر کاردانو بعد از رسیدن‌ به این خط حمایت به بالای میانگین متحرک‌های خود برسد، نشان می‌دهد که برای مدت بیشتری در داخل این مثلث باقی می‌ماند. شکسته‌ شدن‌‌ مقاومت این مثلث و بسته‌ شدن‌ کندل کاردانو در بالای آن، باعث می‌شود این ارز دیجیتال بتواند به سمت هدف ۰.۶۲ دلار حرکت کند.

در سناریو نزولی اگر قیمت کاردانو به زیر خط حمایت موجود در نمودار روزانه‌اش برسد، می‌تواند تا محدوده ۰.۳۵ دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت آوالانچ

قیمت آوالانچ در چند روز گذشته بین محدوده ۲۹ دلار تا ۴۰ دلار در نوسان بوده و نشان‌ داد که عرضه و تقاضای متعادل شده‌ است.

نمودار روزانه قیمت آوالانچ
نمودار روزانه قیمت آوالانچ

اگر قیمت آوالانچ به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۳۶ دلار) برسد، ممکن است تا حمایت قوی ۲۹ دلار کاهش یابد. این محدوده به احتمال زیاد فشار خرید زیادی را جذب می‌کند و قیمت این ارز دیجیتال را برای مدت بیشتری در این محدوده نگه می‌دارد.

حرکت بعدی AVAX احتمالاً زمانی مشخص می‌شود که قیمت آن به بالای مقاومت ۴۲ دلار و یا به پایین حمایت ۲۹ دلار برسد.با شکست مقاومت ۴۲ دلار مسیر افزایش AVAX تا سطح ۵۰ دلار هموار می‌شود. از سوی دیگر رسیدن‌ به زیر حمایت ۲۹ دلار مسیر اصلاح قیمت AVAX تا محدوده ۲۰ دلار را هموار می‌کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *