تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

قیمت بیت کوین به ۵۹٬۰۰۰ دلار رسید؛ آیا روند صعودی BTC ادامه دارد؟

بیت کوین بدون توجه به جدیدترین فشار فروش آلمان با افزایش قیمت به بالای ۵۸٬۰۰۰ دلار رسیده اما همچنان با مقاومت‌‌های زیادی روبه‌رو است.

خلاصه تحلیل

  • یک تحلیلگر اعلام کرد که اگر در نمودار بیت ‌کوین واگرایی صعودی شکل بگیرد، روند نزولی آن با چالش مواجه می‌شود.
  • تحلیلگران یک شرکت معتقدند برای از سرگیری روند صعودی BTC باید یک کاتالیزور جدید به وجود آید.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین BTC: با رشدی ۳.۵ درصدی در روز قبل از سطح ۵۸٬۰۰۰ دلار عبور کرد. با این حال تراکنش‌های دولت آلمان همچنان ادامه دارد و حجم بیت کوین‌های خارج‌شده از کیف پوا آن به ۳٬۰۰۰ BTC می‌رسد.

یک روز قبل‌تر نیز بیت کوین‌های متعلق به صرافی ورشکسته Mt.Gox به صورت آنچین جابه‌جا شدند. کی یونگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت، گفت:

بازار بیت کوین همچنان به شدت تحت تاثیر اخبار قرار دارد. فشار فروش دولت‌های مختلف کم‌تر از نقدینگی کلی بازار است. همچنین اکثر بیت کوین‌های Mt.Gox هنوز به طلبکاران آن‌ پرداخت نشده است. رسانه‌ها هنوز هم دولت‌ها را مقصر اصلاح قیمت می‌داند. پول هوشمند جایگزین پول غیر هوشمند می‌شود. فعلا ابتدای راه است.

تحلیلگران شرکت QCP Capital در آخرین خبرنامه خود به افزایش فعالیت سفته‌بازها اشاره کرده و عنوان داشتند:

بیت کوین و اتریوم علی‌رغم نقدینگی کم، با افزایش خرید در کف قیمتی مواجه شدند و در این هفته کف‌های بالاتری را ثبت کرده‌اند. بازار به شدت به افزایش عرضه BTC واکنش‌ نشان می‌دهد. این امر نشان‌ می‌دهد فشار فروش سفته‌بازها جای تقاضای واقعی را گرفته است. این می‌تواند نشان‌دهنده بازاری باشد که خود را برای روند نزولی آماده می‌کند.

با این حال رشد ۳.۵ درصدی قیمت بیت کوین در روز گذشته خوش‌بینی برخی از تحلیلگران را تقویت کرد. رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، عنوان داشت:

بیت کوین پس از سقوط اخیر خود سیگنال‌هایی از ثباتی نسبی را صادر کرده است.

او با انتشار نمودار روزانه بیت کوین روی خط روند نزولی تاکید کرد که برای رشد BTC باید به صورت صعودی شکسته شود. شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در این نمودار یک واگرایی صعودی تشکیل داده است. رکت کپیتال عنوان داشت:

اگر واگرایی صعودی شکل بگیرد، روند نزولی به چالش می‌خورد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

نمودار دیگری نشان می‌دهد قیمت بیت ‌کوین در حال پس گرفتن‌ حمایت ۵۶٬۷۵۰ دلار است. این سطح در اوایل ماه مه (اردیبهشت) به عنوان کف قیمت BTC عمل کرده بود.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین

بیت کوین به کاتالیزور احتیاج دارد

کیث آلن (Keith Alan)، هم‌بنیان‌گذار شرکت متریال ایندیکیتورز (Material Indicators)، همچنان محتاطانه عمل کرده و اذعان داشت بیت کوین قدرت کافی برای به دست آوردن سطوحی که در هفته‌های اخیر از دست داده، ندارد. یکی از این سطوح، میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در محدوده ۵۸٬۸۲۲ دلار است. او ادامه داد:

سیگنال جدید شاخص پیش‌شناخت ترند (Trend Precognition) در نمودار روزانه بیت کوین نشان می‌دهد امروز قیمت بیت کوین به پایین‌تر از کف دیروز حرکت نخواهد کرد. از نظر من، کاهش قیمت به ۵۴٬۳۰۰ دلار هر سناریو صعودی را بی‌اعتبار می‌کند. در حال حاضر کمی قدرت بیت کوین افزایش یافته اما فکر می‌کنم برای پس گرفتن سطح میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، به یک کاتالیزور یا حجم زیادی از نقدینگی سفارش خرید احتیاج داریم.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *