تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل بیت کوین؛ وضعیت قیمت BTC قبل از بسته شدن کندل ماهانه چگونه است؟

قیمت بیت کوین با باز شدن کندل هفتگی نتوانست مومنتوم صعودی ناشی از اخبار اقتصادی هفته قبل را حفظ کند. این درحالیست که با نزدیک شدن به زمان بسته شدن کندل ماهانه، تحلیلگران در مورد نوسانات قیمت هشدار داده‌اند.

خلاصه تحلیل

  • برخی از تحلیلگران با توجه به نزدیک شدن به کلوز کندل ماهانه، نسبت به نوسان قیمت بیت کوین هشدار داده‌اند.
  • شرکت QCP Capital پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت بین سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار و ۶۷٬۰۰۰ دلار نوسان داشته باشد.

به گزارش کوین تلگراف،  قیمت بیت کوین BTC: با باز شدن کندل هفتگی همانگونه که برخی از تحلیلگران نسبت به اصلاح قیمت هشدار داده بودند، بخشی از رشد اخیر خود را از دست داد.

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین
نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین

بازگشت قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود؟

داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که با حفظ قیمت بیت کوین زیر سطح ۶۴٬۰۰۰ دلار، نشانه‌هایی از ضعف عملکردی آن پدیدار شده است.

حرکت بیت کوین به سمت سطح ۶۳٬۰۰۰ دلار که کمترین میزان قیمت پس از رشد اخیر بوده است، زمینه‌ساز اظهارات محتاطانه از سوی تحلیلگران شده است.

منبع معاملاتی متریال ایندیکیتورز (Material Indicators) در پستی در توییتر اظهار داشت:

به صورت خلاصه: هیچ روند مستقیمی وجود ندارد.

یکی از نمودارهای اختصاصی این شرکت نشان می‌دهد که نقدینگی دفتر سفارشات صرافی بایننس به سود فروشندگان تغییر پیدا کرده است. متریال ایندیکیتورز در ادامه تحلیل خود اضافه کرد:

نمودار زیر نشان می‌دهد که نقدینگی سفارشات خرید به سمت ۶۲٬۵۰۰ دلار حرکت کرده است. چنین تحرکاتی می‌تواند قیمت را به سمت پایین بکشاند. علاوه بر این، این تحرکات می‌تواند معامله‌گران پوزیشن‌های شورت که دیرتر به بازار وارد شده‌اند را جذب کند.

در ادامه این تحلیل آمده است:

نسبت به موقعیت‌های خود محتاط باشید و از معامله بیش از حد پرهیز کنید. با نزدیک شدن به پایان کندل ماهانه انتظار نوسان قیمت وجود دارد.

نمودار نقدینگی بیت کوین در دفتر سفارشات صرافی بایننس
نمودار نقدینگی بیت کوین در دفتر سفارشات صرافی بایننس

تحلیلگر دیگری با نام مستعار کریپتو چیس (Crypto Chase) نیز معتقد است بیت کوین از عملکرد تهاجمی که معمولا پس از یک شکست واقعی دیده می‌شود بی‌بهره است. او در مورد تایم فریم‌های کوتاه مدت اذعان داشت:

به نظر من زمانیکه فرصت ورود به افراد بیشتری داده می‌شود (یعنی زمان باز شدن بازارهای مالی در آمریکا)، باید اعتماد کمتری به بازار داشته باشید. پس از ریزش قیمت قبل از یک پامپ واقعی، قیمت‌ها برای تایم‌فریم‌های کوتاه مدت مناسب نیستند.

سایر تحلیلگران نیز در مورد الگو کلاسیک بارت سیمپسون (Bart Simpson) اظهار نگرانی کردند. در این الگو قیمت سعی دارد که گپ ایجاد شده در رشد اخیر خود را با یک اصلاح شارپی پر کند.

یکی از این تحلیلگران جل (Jelle) نام دارد. او چنین نتیجه را اینگونه توصیف کرده است که این نتیجه تعجب‌آور نخواهد بود. با این حال او در مورد بازار فعلی نیز توضیح داد:

بازار فعلی نسبت به شرایط بارت سیمپسون در چند ماه گذشته قوی‌تر به نظر می‌رسد.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۲ ساعته
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۲ ساعته

از طرف دیگر خریداران در تلاش هستند که کندل ماه اوت را به یک کندل سبز رنگ تبدیل کنند. آنها موفق شده‌اند که ریزش قیمت به کف ۶ ماه گذشته را در همین دو هفته گذشته جبران کنند.

عملکرد ماهانه قیمت بیت کوین
عملکرد ماهانه قیمت بیت کوین

شرایط بازار برای افزایش قیمت بیت کوین امیدوار کننده است

پس از تحولات مثبت کلان اقتصادی ایالات متحده در هفته گذشته، شرکت تجاری QCP Capital نیز از عدم افزایش قیمت بیت‌کوین شگفت‌زده شد.

این شرکت در آخرین خبرنامه خود عنوان داشت که بازارها از قبل فرض کرده‌اند که فدرال رزرو در ماه آینده کاهش نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. این شرکت در گزارش خود آورده است:

حتی با وجود قیمت اسپات بالاتر، حجم معاملات بیت کوین و اتریوم در حال حاضر تا ماه اکتبر (اواخر مهر) بیشتر به سمت Put (معاملات فروش) نسبت به Call (معاملات خرید) متمایل است.

شرکت QCP در ادامه آورده است:

این موضوع با توجه به احساسات به شدت صعودی، شگفت‌آور است. این موضوع احتمالا نشان‌دهنده این است که بازار برای این حرکت به خوبی آماده بوده و معامله‌گران برای کسب سود با فروش سفارشات Call به سرعت اقدام کرده‌اند.

این شرکت پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت بین سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار و ۶۷٬۰۰۰ دلار نوسان داشته باشد.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *