تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

معرفی ۲ آلت کوین که از لحاظ تکنیکال در شرایط خوبی قرار دارند

بازگشت قیمت بیت کوین به بالاتر از سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار تاثیر مثبتی بر روی آلت کوین‌ها گذاشته است و چشم‌انداز رالی قیمتی برخی از آنها را تقویت کرده است.

خلاصه تحلیل

  • هدف قیمت اپتاس پس از تکمیل الگوی سر و شانه معکوس آن در سطح ۱۱ دلاری قرار دارد.
  • اگر قیمت فانتوم از ۰.۷۰ دلار عبور کند، سیگنالی از ادامه روند صعودی صادر می‌شود و می‌تواند تا هدف ۰.۸۳ دلاری و سپس تا ۰.۹۳ دلار رشد کند.

به گزارش کوین تلگراف، کندل هفتگی قیمت بیت کوین BTC: بالاتر از سطح ۶۲٬۵۰۰ دلار بسته شد که نشان‌دهنده افزایش فشار فروش در سطوح پایین‌تر است. یکی از دلایل این رشد قیمت می‌تواند به کاهش ذخایر BTC در صرافی‌های ارز دیجیتال مرتبط باشد. آیا ریکاوری قیمت بیت کوین می‌تواند کاتالیزوری برای بازگشت قیمت آلت کوین‌ها نیز باشد؟

تحلیل اپتاس

قیمت اپتاس APT: در تاریخ ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور) الگوی سر و شانه معکوس خود را به سمت بالا شکست و در تاریخ ۲ اکتبر (۱۱ مهر) سطح شکست خود را به صورت موفقیت آمیزی آزمایش کرد.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
نمودار روزانه قیمت اپتاس
نمودار روزانه قیمت اپتاس

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۷.۸۹ دلار) آلت کوین مذکور در حال افزایش است و اندیکاتور RSI در ناحیه مثبت قرار دارد. این موارد نشان می‌دهد که خریداران در بازار برتری دارند. در نتیجه قیمت اپتاس در حال حرکت به سمت هدف الگوی خود در سطح ۱۱ دلار قرار گرفته است.

اما اگر قیمت اپتاس در کوتاه مدت به سمت پایین حرکت کرده و به زیر سطح ۷.۶۵ دلار برسد، سناریوی صعودی بی‌اعتبار می‌شود. چنین حرکتی نشان می‌دهد این شکست قیمتی واقعی نبوده و قیمت آن می‌تواند تا ۵.۶۶ دلار کاهش پیدا کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت اپتاس آلت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت اپتاس

در نمودار ۴ ساعته، قیمت اپتاس تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای عقب‌نشینی کرده است. این سطح از اهمیت زیادی برای خریداران برخوردار است. اگر قیمت اپتاس از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا برگشت خورده‌ و به بالاتر از ۹.۳۲ دلار برسد، سیگنالی از صعودی شدن روند قیمت صادر می‌شود.

در طرف مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، نشان‌دهنده این خواهد بود که خریداران در حال ذخیره سودهای خود هستند. در نتیجه قیمت اپتاس می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش پیدا کرده و پس از آن تا سطح شکست ۷.۶۵ دلاری اصلاح شود. انتظار می‌رود این سطح قیمتی با افزایش فشار خرید همراه باشد.

تحلیل فانتوم

قیمت فانتوم FTM: با عبور از سطح ۰.۵۵ دلار در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) الگوی سر و شانه معکوس خود را تکمیل کرد. معمولا پس از عبور از یک سطح حیاتی، قیمت تمایل دارد آن سطح را دوباره آزمایش کند.

نمودار روزانه قیمت فانتوم
نمودار روزانه قیمت فانتوم

خریداران تلاش می‌کنند اصلاح قیمت آلت کوین مذکور را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۶۲ دلار) متوقف کنند. اگر قیمت فانتوم به سمت بالا برگشت خورده‌ و از ۰.۷۰ دلار عبور کند، سیگنالی از ادامه روند صعودی صادر می‌شود. پس از آن قیمت فانتوم می‌تواند تا هدف الگو در سطح ۰.۸۳ دلار و سپس تا ۰.۹۳ دلار رشد کند.

این سناریوی صعودی با کاهش قیمت در کوتاه‌مدت و رسیدن‌ آن به زیر سطح ۰.۵۵ دلار بی‌اعبتار می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که بازار شکست قیمتی را رد کرده است.

نمودار ۴ ساعته قیمت فانتوم آلت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت فانتوم

در نمودار ۴ ساعته نیز خریداران تلاش می‌کنند تا در سطح ۰.۵۸ دلار یک محلی را تشکیل دهند. ‌در صورتیکه آنها بتوانند قیمت فانتوم را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، نشان خواهند داد که در سطوح پایین‌تر تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. ‌در این صورت قیمت فانتوم می‌تواند به سمت ۰.۷۶ دلار و سپس ۰.۸۳ دلار حرکت کند.

اما اگر قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای به سمت پایین برگردد، نشان‌دهنده این خواهد بود که فروشندگان در حال تلاش برای به دست آوردن کنترل بازار هستند. در نتیجه قیمت فانتوم می‌تواند تا ۰.۶۰ دلار و سپس تا ۰.۵۵ دلار کاهش پیدا کند. بسته‌ شدن‌ کندل قیمت در زیر این سطح، شرایط را به سود فروشندگان تغییر می‌دهد.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *