تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل تون کوین؛ آیا فشار خرید TON قیمت آن را به ۶ دلار می‌رسد؟

شاخص قدرت نسبی (RSI) تون کوین به طور قابل توجهی رشد کرده و همین مسئله هولدرهای آن را امیدوار کرده است.

خلاصه خبر

  • میانگین متحرک کوتاه‌مدت تون‌ کوین در پایین میانگین متحرک بلندمدت آن قرار دارد.
  • تون‌ کوین ممکن است در کوتاه‌مدت به حرکت رنج خود ادامه دهد و منتظر یک کاتالیزور قطعی‌تر بماند.

به گزارش بی‌این کریپتو، RSI تون‌ کوین TON: از محدوده اشباع فروش به محدوده خنثی رسیده‌ است. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش تون کوین به طور قابل توجهی ضعیف شده‌ و به تثبیت آن کمک کرده است. با این حال شاخص مذکور همچنان در سطح ۴۵.۵۶ قرار دارد و وارد ناحیه خرید نشده‌ و جهت صعودی آن را تایید نکرده است.

شاخص RSI تون کوین
شاخص RSI تون کوین

یک نکته مثبت دیگر این است که عرضه تون کوین در صرافی‌ها به طور قابل‌توجهی کاهش یافته‌ و از ۲.۲۹ میلیون به کف ۱.۵۶ میلیون واحد رسیده‌ است. هرچند شاخص مذکور در حال حاضر تا ۱.۶۳ میلیون واحد رشد کرده؛ اما این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران کمتری به فروش TON روی آورده‌اند.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
عرضه تون کوین در صرافی‌ها

با این حال میانگین متحرک کوتاه‌مدت تون‌ کوین در پایین میانگین متحرک بلندمدت آن قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که فشار خرید تون کوین به اندازه کافی رشد نکرده است. البته فاصله کوتاه این شاخص‌ها نشان می‌دهد که شرایط مذکور ممکن است در هر لحظه تغییر کند.

اگر این شرایط ادامه داشته‌ باشد، قیمت تون‌ کوین ممکن است به ۴.۹۹ دلار و یا حتی ۴.۷۸ دلار برسد. با این حال بهبود احساسات هولدرهای تون کوین باعث می‌شود که این ارز دیجیتال تا مقاومت ۵.۸۸ دلار رشد کند. عبور از این مقاومت هم TON را به ۶.۱۳ دلار خواهد رساند.

به طور کلی به نظر می‌رسد که تون‌ کوین ممکن است در کوتاه‌مدت به حرکت رنج خود ادامه دهد و منتظر یک کاتالیزور قطعی‌تر بماند.

نمودار قیمت تون کوین
نمودار قیمت تون کوین

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *