تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

بازار در انتظار کندل ماهانه؛ آیا قیمت بیت کوین به ۴۲٬۰۰۰ دلار می‌رسد؟

بیت کوین همچنان در محدوده ۶۱٬۰۰۰ دلار تا ۶۳٬۰۰۰ دلار در نوسان است اما بعضی از تحلیلگران باور دارند که احتمال سقوط آن تا محدوده ۴۲٬۰۰۰ دلار وجود دارد.

خلاصه تحلیل

  • هرچه حمایت بیت ‌کوین در سطح ۶۱٬۰۰۰ دلار تا ۶۳٬۰۰۰ دلار بیشتر آزمایش شود، احتمال شکسته‌ شدن‌ آن افزایش می‌یابد.
  • به نظر یک تحلیلگر مطرح بازار ابتدا باید بفهمد که در مرحله انباشت مجدد قرار دارد یا توزیع مجدد.

به گزارش بین‌کریپتو، تحلیلگر مشهوری به اسم دون‌آلت (DonAlt) اعلام کرد که از آزمایش متعدد حمایت بیت کوین در سطح ۶۱٬۰۰۰ دلار تا ۶۳٬۰۰۰ دلار نگران شده‌ است. او خاطرنشان کرد:

بیت کوین به همان سطح ۶۱٬۰۰۰ دلار تا ۶۳٬۰۰۰ دلار برگشته است. هرچه حمایت این ارز دیجیتال بیشتر آزمایش شود، احتمال شکسته‌ شدن‌ آن افزایش می‌یابد. من فکر می‌کنم حتی خریدارهای بیت کوین هم می‌خواهند چنین اتفاقی بیفتد.

او باور دارد که در این صورت قیمت بیت کوین ممکن است تا حمایت ۵۲٬۰۰ دلار و یا حتی ۴۲٬۰۰۰ دلار سقوط کند. به گفته دون‌آلت، این اصلاح می‌تواند سرمایه‌گذاران از خود راضی را از بازار خارج کند.

معمولاً بعد از رالی‌های شدید، احساسات صعودی و اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران به شدت تقویت می‌شود. در این شرایط آن‌ها بیش از حد خوشبین می‌شوند و ریسک‌های بازار را نادیده می‌گیرند. این مسئله هوشیاری و حجم معاملات بازار را کاهش داده و آن‌ها را در برابر اصلاحات ناگهانی آسیب‌پذیرتر می‌کند. دون‌آلت خاطرنشان کرد:

من فکر می‌کنم زمانی این خوشبینی از بین می‌رود که بیت کوین بتواند سطح ۶۸٬۰۰۰ دلار را پس بگیرد و یا اینکه رنج فعلی خود را ابتدا از دست بدهد و دوباره آن را پس بگیرد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

در همین حال مراد محمودوف (Murad Mahmudov)، تحلیلگر مطرح بازار ارزهای دیجیتال، دیدگاه متفاوت‌تری ارائه کرده است. به نظر او، بازار ابتدا باید بفهمد که در مرحله انباشت مجدد قرار دارد یا توزیع مجدد. این تحلیلگر خاطرنشان کرده است:

من فکر می‌کنم بیت کوین تا فصل تابستان از مستطیل بنفش رنگ تصویر پایین خارج نمی‌شود. باید ببینیم این محدوده انباشت مجدد است یا توزیع مجدد. اگر انباشت مجدد باشد، قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۱۰۰٬۰۰۰ دلار رشد کند. با این حال اگر توزیع مجدد باشد، قیمت بیت کوین ممکن است تا سطح ۵۲٬۰۰۰ دلار یا ۴۲٬۰۰۰ دلار و یا ۳۲٬۰۰۰ دلار سقوط کند.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت‌ کوین

در هر حال، کندل ماهانه بیت‌ کوین فردا بسته‌ می‌شود و مطمئنا تاثیر زیادی در آینده این ارز دیجیتال می‌گذارد. ۷ کندل قبلی بیت کوین صعودی بوده اما به نظر می‌رسد کندل ماه آوریل ممکن است نزولی بسته‌ شود.

نمودار ماهانه بیت کوین
نمودار ماهانه بیت‌ کوین

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یازده =