بازی‌های کریپتویی

پاکت فای چیست؟ آموزش استخراج PocketFi رایگان

هم‌زمان با اشباع بازی‌های مبتنی بر سرگرمی در فضای تلگرام، پروژه‌ها در حال حرکت به‌سمت ارائه ایده‌هایی هستند که کاربردپذیری بیشتری دارند. یکی از نمونه‌های این تغییر، پروژه پاکت فای (PocketFi) است. پاکت فای ظاهری شبیه به یک صرافی غیرمتمرکز همراه با یک کیف پول حضانتی داخلی دارد. در کنار این امکان، کاربران می‌توانند با انجام مأموریت‌های خاصی، توکنی تحت‌عنوان SWITCH را اصطلاحاً استخراج کنند و با این کار سهمی در آینده پروژه داشته باشند.

در این مطلب از مجله نوبیتکس پروژه پاکت فای، ایده اصلی و شرایط ایردراپ آن را با هم بررسی می‌کنیم.

پاکت فای چیست؟

پاکت فای یک مینی اپلیکیشن تلگرامی است که کاربرد اصلی آن، تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال به‌صورت بین‌زنجیره‌ای است. در فضای دیفای (DeFi)، بر خلاف پلتفرم‌های متمرکز نمی‌توان بدون استفاده از پروتکل‌های واسط، توکنی که برای مثال در شبکه اتریوم قرار دارد را به توکنی دیگر در شبکه آربیتروم تبدیل کرد. یا باید هر دو توکن روی یک شبکه باشند، یا اینکه از پروتکل‌هایی استفاده کرد که کار تبدیل توکن‌ها بین شبکه‌های مختلف را انجام می‌دهند و با عنوان Cross-Chain Swap شناخته می‌شوند.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

پاکت فای هم همین کار را انجام می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید توکن‌های مختلف موجود در شبکه اتریوم و راهکارهای لایه ۲ آن مثل آربیتروم (Arbitrum)، آپتیمیزم (Optimism) و زی کی سینک (zkSync) را به‌سادگی به یکدیگر تبدیل کنید. با این امکان، دیگر نیاز به استفاده از پل‌های بلاکچینی برای انتقال توکن به شبکه مبدأ و سپس تبدیل آن در یک صرافی غیرمتمرکز نیست و می‌توانید این دو مرحله را یکی کنید.

در کنار این، بخشی تحت‌عنوان استخراج یا Mining در برنامه پاکت فای تعبیه شده است تا کاربران بتوانند با سر زدن به بازی و انجام مأموریت‌های خاص، پاداشی در قالب توکن SWITCH دریافت کنند. در ادامه، بخش استخراج پاکت فای را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

آموزش ربات پاکت فای

ورود به پاکت فای

برای استفاده از پاکت فای به آدرس t.me/pocketfi_bot در تلگرام مراجعه و ربات را مثل سایر برنامه‌های تلگرامی استارت کنید.

آموزش استخراج پاکت فای

در صفحه اول و اصلی برنامه، با بخش Mining مواجه می‌شوید. همان‌طور که از توضیحات برنامه پیداست، برای دریافت توکن‌های SWITCH باید هر ۶ ساعت یک بار به بازی مراجعه و آنها را Claim کنید. اگر قبل از ۶ ساعت به بازی مراجعه نکنید، توکن‌های تازه استخراج شده شما برای همیشه سوزانده می‌شود. سرعت دریافت توکن جدید در پاکت فای نیز با معیار SWITCH per hour سنجیده می‌شود که زیر عدد موجودی شما نمایش داده شده است. سود یا پرافیت شما در پاکت فای با مراجعه به برنامه رفته‌رفته بیشتر می‌شود و در کنار آن با انجام تسک‌های بازی می‌توانید سرعت خود را افزایش دهید و در هر یک ساعت مقدار SWITCH بیشتری استخراج کنید.

پاکت فای چیست

به‌طور کلی می‌توانید از طریق انجام کارهای زیر توکن SWITCH بیشتری به دست آورید:

  • مراجعه به بازی قبل از هر ۶ ساعت و دریافت پاداش
  • انجام مأموریت‌های بازی از بخش Tasks
  • دریافت جایزه روزانه از بخش Tasks
  • دعوت دوستان به بازی

بخش Tasks در پاکت فای

همان‌طور که گفته شد، با مراجعه به بخش Tasks در پاکت فای و انجام مأموریت‌ها می‌توانید سود ساعتی و همین‌طور موجودی Switch خود را بیشتر کنید. تسک‌های این بخش به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • جایزه روزانه یا Earn daily
  • معامله یا Trade
  • عضویت در شبکه‌های اجتماعی یا Subscriptions

در بین این موارد، انجام مأموریت‌های مربوط به ترید نیاز به واریز ارز دیجیتال یه کیف پول داخلی پاکت فای و خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارد. از آنجایی که کیف پول داخلی پاکت فای یک ولت حضانتی است و کلید خصوصی یا عبارت بازیابی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد، استفاده از آن دارای ریسک خواهد بود. مثلاً اگر پاکت فای تصمیم بگیرد حساب کاربران ایرانی را مسدود کند، ممکن است برای برداشت و خارج‌کردن سرمایه خود از این برنامه با مشکل مواجه شوید. بنابراین، واریز رمزارز به کیف پول داخلی پاکت فای برای انجام معامله توصیه نمی‌شود و اگر به هر دلیل اسرار به انجام این کار دارید، حتماً ریسک‌های آن را در نظر بگیرید.

بخش کیف پول در پاکت فای

بخش ولت یا کیف پول در پاکت فای از دو آدرس تشکیل شده است؛ یکی برای شبکه اتریوم (و شبکه‌های لایه ۲ اتریومی) و یکی برای شبکه تون کوین. همان‌طور که گفته شد پاکت فای عبارت بازیابی یا کلید خصوصی خود را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و به همین دلیل استفاده از این کیف پول خصوصاً برای نگهداری طولانی‌مدت دارایی‌ها توصیه نمی‌شود.

از بخش Swap در کیف پول خود نیز می‌توانید توکن‌های مختلف را روی شبکه‌های لایه ۲ اتریومی، شبکه اصلی اتریوم و تون کوین مبادله کنید.

پاکت فای

دعوت دوستان به پاکت فای

برای دعوت دوستان خود به پاکت فای کافیست از منوی پایین صفحه وارد بخش Frens شده و با زدن دکمه Invite یا کپی کردن لینک ریفرال، دیگران را به عضویت در ربات دعوت کنید. برای هر دعوت ۴.۵ SWITCH به هر دو طرف و برای دعوت هر کاربر دارای اشتراک پریمیوم تلگرام، ۷.۵ سوئیچ به طرفین داده می‌شود.

بخش پامپ در پاکت فای

بخش Pump یا BIG در پاکت فای نیز قسمتی در این برنامه است که ظاهراً ویژه راه‌اندازی میم کوین توسط کاربران طراحی شده و البته هنوز رسماً راه‌اندازی نشده است.

جمع‌بندی

پاکتفای ایده‌ای نسبتاً متفاوت از سایر برنامه‌های پرطرفدار این روزهای تلگرام دارد و این ظرفیت در آن دیده می‌شود تا افراد بیشتری را با قابلیت‌های دیفای آشنا کند. البته برخی موارد مانند عدم ارائه کلید خصوصی برای کیف پول‌ها و نگهداری دارایی کاربران به‌صورت حضانتی، جزو نقاط ضعف این پروژه در مسیر جذب کاربران بیشتر محسوب می‌شود. باید دید در آینده پاکت فای و پروژه‌های مشابه آن چه جایگاهی میان کاربران پیام‌رسان تلگرام پیدا می‌کنند.

سوالات متداول

قیمت پاکت فای چقدر است؟

توکن پاکت فای یا همان SWITCH هنوز روی بلاکچین یا در صرافی‌های ارز دیجیتال عرضه نشده است و قیمتی ندارد.

ایردراپ پاکت فای چه زمانی انجام می‌شود؟

تاریخ ایردراپ پاکت فای بین اکتبر تا دسامبر (مهر تا آبان) سال جاری اعلام شده است.

آیا کیف پول پاکت فای امن است؟

پاکت فای یک کیف پول حضانتی ارائه می‌کند که کلید خصوصی یا رمز بازیابی آن به خود کاربر داده نمی‌شود. به همین دلیل، استفاده از آن ریسک مسدود شدن دارایی‌ها را دارد.

استخراج پاکت فای هر چند ساعت یک بار انجام می‌شود؟

برای دریافت توکن‌های استخراج شده خود باید قبل از ۶ ساعت به ربات مراجعه و آنها را Claim کنید.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

محمدامین علی‌یاری

از سال ۲۰۲۰ به‌عنوان نویسنده محتوا، خبرنگار و محقق توی فضای ارزهای دیجیتال و بلاکچین فعالیت می‌کنم. علاقه‌مند به پیداکردن پروژه‌های نوآورانه‌ای هستم که روی کاربردپذیری کریپتو تمرکز دارن. بعضی وقت‌ها ترید هم می‌کنم، اما بیشتر طرفدار سرمایه‌گذاری بلندمدت هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *