اخبار کوتاه ارزهای دیجیتال

داده‌های تکان‌دهنده: ۹۷ درصد از اینفلوئنسرهای کریپتویی تبلیغات خود را پنهان می‌کنند!

به گزارش بی‌این کریپتو و بر اساس داده‌های جدید محقق بلاک چینی ZachXBT تنها ۵ نفر از میان بیش از ۱۶۰ اینفلوئنسر کریپتو، تبلیغات پولی خود را به‌درستی افشا کرده‌اند. این موضوع شکاف بزرگی در شفافیت بازاریابی کریپتو نشان می‌دهد و اعتماد کاربران به اینفلوئنسرها را زیر سوال می‌برد. بسیاری از KOLها (رهبران فکری) به دلیل ریزش آلت‌ کوین‌ها، زیان مالی و اتهاماتی مثل «پامپ و دامپ» یا فروش حساب‌ها، از صحنه محو شده‌اند. ابزار جدید Arkham Intelligence با برچسب KOL امکان رهگیری کیف‌پول اینفلوئنسرها را فراهم کرده و نشان می‌دهد بسیاری صرفاً تبلیغ می‌کنند بدون اینکه واقعاً توکنی نگه دارند. تحقیقات CoinWire نیز نشان داده ۷۶ درصد از توکن‌های تبلیغ‌شده توسط اینفلوئنسرها طی سه ماه بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست می‌دهند. این یافته‌ها تأکید می‌کند که سرمایه‌گذاران باید تحقیقات مستقل انجام دهند و صرفاً به توصیه‌های تبلیغاتی اینفلوئنسرها اعتماد نکنند.

توییت ZachXBT
توییت ZachXBT

ثبت نام سریع در نوبیتکس

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌ها و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم و بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *