راه حل خطای معتبر نبودن کد دوعاملی چیست؟
هر کد تولید شده توسط اپلیکیشن Google Authenticator مدت زمان محدودی اعتبار دارد و بعد از آن باید یک کد جدید بگیرید و وارد کنید.
اگر کدی که وارد میکنید منقضی نشده و با این وجود به این خطا برخورد میکنید، ممکن است به دلیل این باشد که ساعت دستگاهتان با اپلیکیشن رمزساز همسان نیست. در این صورت مراحل زیر را انجام دهید.
۱- از تنظیمات موبایل، بخش عمومی، تاریخ و زمان، «تصحیح زمان بهصورت خودکار» را انتخاب کنید.
Setting > General > Date & Time > Automatically Correct Time
اگر مشکل رفع نشد:
۲- از تنظیمات اپلیکیشن Google Authenticator، بخش اصلاح زمان کدها، «همگامسازی» را انتخاب کنید.
Setting > Time correction for codes > Sync now
اگر مشکل رفع نشد:
درصورتی که نسخهی جدید گوگل اتنتیکیتور را نصب کردهاید، آن را حذف کنید و نسخهی ۶ Google Authenticator را از این لینک دانلود کنید.
اگر مشکل همچنان باقی بود، مراحل بالا را با نسخهی ۶ نیز تکرار کنید.
حتما قبل از حذف نسخه جدید، از اتصال حساب Gmail خود یا دسترسی داشتن به کد بازیابی خود مطمئن شوید.